جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح انگلیس برای تحریم روسیه در سوئیفت

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 377576
انگلیس قصد دارد طرح توقف فعالیت روسیه در شبکه مالی «سوئیفت» را در دستور کار نشست بروکسل قرار دهد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از پایگاه خبری اینتر پرتر خبر داد، یک منبع آگاه در دولت انگلیس خبر داد که لندن تلاش دارد در نشست فردا در بروکسل به سران اروپایی فشار وارد کند تا فعالیت روسیه در شبکه مالی بین المللی (سوئیفت) متوقف شود.

بنابراین گزارش، انگلیس قصد دارد با قرار دادن این موضوع در دستور کار نشست سران اتحادیه اروپا روسیه را از همکاری مالی بین المللی محروم کند.

از سوی دیگر یک مقام روسیه‌ای نیز در همین زمینه گفته در صورتی که فعالیت روسیه در شبکه مالی بین المللی (سوئیفت) متوقف شود و تحریم‌ها علیه مسکو افزایش یابد، این اقدام قطعا با واکنش انتقام جویانه مسکو مواجه خواهد شد.

اسکات پترسون خبرنگار سرشناس هم با مقایسه اقدامات کشورهای غربی در قبال روسیه با تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران، خبر تلاش برای توقف فعالیت مسکو در سوئیفت را با عنوان تکرار تجربه ایران در شبکه اجتماعی توئیتر مورد توجه قرار داد.

روابط غرب و روسیه پس از بحران در اوکراین شاهد تنشی بی‌سابقه بوده که حتی از بحران سال ۲۰۰۸ گرجستان هم شدیدتر شده است و پس از بی‌توجهی دولت مسکو به تهدیدات غرب و الحاق کریمه، حمایت از جدایی طلبان در دونتسک و عبور نیروهایش از مرز اوکراین این اختلافات تشدید شد.

کشورهای غربی تلاش دارند تا با تصویب تحریم‌های اقتصادی روسیه را وادار به عقب نشینی از مواضعش در بحران اوکراین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *