شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان افتتاح فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 376270
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اعلام کرد: فازهای ۱۵ و ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی با حجم ۲۰ میلیون مترمکعب تا آخر امسال وارد مدار تولید می شود.
به گزارش جهان، سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل در مصاحبه با ایرنا گفت: با اجرای این فازها بخشی از نیازهای کشور به تامین گاز تامین شده و گاز تولیدی وارد شبکه های اصلی و فرعی کشور می شود.

وی بیان کرد: سالانه در زمینه تولید انرژی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار سوخت فسیلی در کشور مصرف می شود که یک سرمایه ملی است و نباید بگذاریم به هدر رود و باید بهترین استفاده را از این سرمایه ملی بکنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اضافه کرد: این طرح در واقع نخستین طرح نیروگاه گازی است که تجهیز و تکمیل آن به بخش بخار در میان نیروگاههای گازی کشور آغاز و این روند با همکاری وزارت نیرو ادامه خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تدابیر اندیشیده شده و بر اساس برنامه زمان بندی در کمتر از ۳۰ ماه این طرح به بهره برداری می رسد و کیفیت کار هم رعایت خواهد شد.

وی با اشاره به حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در گروههای مختلف فعالیت های عمرانی کلان از قبیل سدسازی ، احداث شبکه های پایاب سدها و تامین زیرساخت ریلی و جاده ای و نیز احداث پالایشگاه و اجرای خطوط انتقال آب ، گاز و نفت اظهار کرد: این قرارگاه سازندگی نقش زیادی در عمران کشور دارد.

وی افزود: هم اکنون بیشتر پروژه های وزارت نیرو در بخش سد ، پایاب سد و نیروگاهها توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا می شود و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی هیچ پروژه ای تعطیل نشده است.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نشان داد که خواستن توانستن است و ظرفیت خوبی برای کار در کشور دارد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ۱۳۵ هزار نفر نیروی انسانی دارد که ۳۵ هزار نفر از این نیروها جزو متخصصان با سطح تحصیلات کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا هستند و همه متعهدانه در حوزه عمران کشور کار مفید انجام می دهند و ما معتقدیم که با این سرمایه انسانی می توانیم در پروژه های پیچیده تری و در سخت ترین شرایط کار کنیم.

سردار عبداللهی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با همه دولتهای چند سال اخیر کار کرده و بازوی توامند کشور در حوزه عمرانی محسوب می شود و با همه دولتها همراه و همگام است.

وی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم اکنون در زمینه ساخت پروژه های ریلی و جاده ای کشور نیز حجم بالایی از عملیات عمرانی را آغاز کرده و به زودی ۲۶ کیلومتر از نقطه آغاز آزادراه حرم تا حرم را به بهره برداری می رساند.

وی سرعت ، کیفیت و ارزان سازی را جزو شعارهای کاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عنوان کرد و گفت: ما به این شعار اعتقاد عمیق داشته و عمل کرده ایم و با کار خود این امر را به اثبات رسانده ایم.

سردار عبداللهی با اعلام آمادگی برای فعالیت در همه حوزه های عمرانی و پاسخگویی به نیاز عمرانی کشور اضافه کرد: ما در گذشته در زمینه ساخت پالایشگاه های بزرگ مشکل داشتیم ولی امروزه مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در زمینه ساخت ، تجهیز ، تامین و بهره برداری از پالایشگاه نیز فعال شده است.

به گزارش ایرنا ، عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل روز چهارشنبه در جریان هفتمین سفر کاروان تدبیر و امید و رییس جمهوری به اردبیل و با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و سردار سرتیپ دوم عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تعدادی از مسوولان وزارت نیرو در محدوده نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل آغاز شد.

با بهره برداری از این طرح در مدت کمتر از ۳۰ ماه ، ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل با ۳۰ درصد افزایش و ۳۰۰ مگاوات تولید برق بیشتر ، به یکهزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل در کیلومتر ۳۰ جاده اردبیل به مشگین شهر تأسیس شده است.

عملیات احداث این نیروگاه از ۲۹ آذر ۱۳۸۴ شروع و در سال ۱۳۸۷ فاز اول این نیروگاه به بهره برداری رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *