پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

انهدام ۹ باند سرقت منزل در قم

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 396971
فرمانده انتظامی استان قم از شناسایی و متلاشی شدن ۹ باند سرقت منازل در استان قم طی ۲ هفته اخیر خبر داد و گفت: در این شناسایی تا کنون ۳۰ نفر دستگیر شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ‌ سردار کاظم مجتبایی قبل از ظهر پنج شنبه در محل پلیس آگاهی استان قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس از هیچ تلاشی برای دستگیری سارقان دریغ نمی‌کند.

وی از دستگیری سارقان خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس در دو هفته اخیر ۹ باند سرقت منزل در سطح استان شناسایی و متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه در این دستگیری بیش از ۳۰ نفر دستگیر شده‌اند، افزود: این سارقان به صورت حرفه‌ای عمل می‌کردند که این کار پلیس را کمی سخت می‌کرد.

وی تصریح کرد: این سارقان در بیش از ۸ استان کشور به فعالیت‌های مجرمانه از جمله سرقت منازل و اموال می‌پرداختند و با اینکه حرفه‌ای بودند سرانجام به دام پلیس افتادند و این نشان از قدرت پلیس دارد.

قدرت کشف پلیس در استان قم ۶۰ درصد است

مجتبایی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ۶۰ درصد از سرقت‌هایی که در استان قم اتفاق می‌افتد کشف می‌شود و در اکثر سرقت‌های مهم مانند سرقت خودرو، مغازه و موتورسیکلت در ۸ ماهه گذشته بین ۳ تا ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

باند سرقت در قم

وی بیان کرد: درصد سرقت از منازل افزایش یافته است که با دستگیری سارقان شاهد کاهش این مورد نیز خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: گزارش‌های مختلفی از سایر استان‌ها رسیده است که بعد از اینکه مراحل دسترسی و دریافت اطلاعات در استان قم از سارقان به اتمام رسید به آن استان‌ها تحویل داده می‌شوند تا به اقدامات مجرمانه آنها رسیدگی شود.

وی در ادامه گفت: این سارقان بیشتر پول، طلا و جواهر را به سرقت می‌بردند و تاکنون به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

سردار مجتبایی تلاش‌های دستگاه قضایی و دادستان را مثال زدنی دانست و گفت: بنا بر این است تا این سارقان در آینده نزدیک به مردم معرفی شوند و با صلاح دید دستگاه قضایی در محله‌هایی که مرتکب جرم شده‌اند به اهالی معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام سارقان دستگیر شده غیر بومی هستند، افزود: مردم خوب است در حفظ و نگهداری و مراقبت منازل و اموال خود دقت داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: مراقب افراد مشکوک و نا‌آشنا در اطراف محل زندگی یا محله خود باشید و با شناسایی این افراد از سرقت منازل خود جلوگیری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا راحت آزاد ميشن كه دوباره به سختي دنبالشون بگرديد بعد از يك جرم و جنايت ديگه