چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۴

جزئیات حکم احمد توکلی اعلام شد

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 426373
توکلی گفت: به خاطر توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس قوه قضائیه مجرم شناخته شده و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز احمد توکلی و وکیل وی به جهت آگاهی از حکم، در دادگاه مطبوعات (شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران) حاضر شد. گرچه ابلاغ رسمی حکم دادگاه احمد توکلی به فردا موکول شد، اما مضمون حکم مشخص شد.

مدیرمسئول سایت الف از اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس تبرئه و به خاطر اتهام انتشار کامنت ها و نظرات مردم که توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد، رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و قضات دادگستری، مجرم شناخته شده و به۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که به خاطر حسن سابقه وی، اجرای حکم ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

احمد توکلی در گفت و گو با خبرنگار قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران بعد از آگاهی از حکم دادگاه اظهار کرد: هیچ کدام از افعالی که باعث محکومیتم شد را خودم انجام نداده ام و در واقع برای دفاع از حق آزادی بیان برای مردم با شکایت دادستان تهران در دادگاه محکوم شدم. دادگاه شعبه ۷۸ کیفری استان تهران، بر اساس روش قانونی رای خود را صادر کرده ولی من چون رای را منطبق بر قانون و عادلانه نمی دانم، قطعا به آن اعتراض خواهم کرد.

توکلی گفت: نباید بگذاریم تا راه اظهار نظر درباره مسئولان و عملکرد آنها بسته شود و هر انتقادی را ولو تند باشد توهین تلقی کنیم.

وی در ادامه گفت: من در دفاع از آزادی مشروع مردم مخصوصا آزادی ای که برای مبارزه با فساد ضروری است، کوتاهی نمی کنم و وعده داد که بزودی گزارشی از آنچه در دادگاه گذشت به مردم تقدیم خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درمورد آثار محرومیت اجتماعی ناشی از حکم نیز، رای دادگاه شامل ایجاد سوء سابقه برای من نمی شود، چرا که حتی اگر به حکم صادر شده اعتراض کنم، این حکم آثار محرومیت اجتماعی ندارد، چرا که طبق ماده ۶۲ مکرر قانون آئین دادرسی کیفری، افراد باید به حبس تعزیری بالاتر از سه سال محکوم شوند تا سوء سابقه برای آنها محسوب شود. لذا حقوق اجتماعی شامل، حق کاندید شدن برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، عضویت در شورای نگهبان، انتخابات ریاست جمهوری و ... هم چنان برایم برقرار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *