جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

بهای نفت پایه آمریکا کاهش یافت

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 378674
بهای نفت پایه آمریکا در بازار نیویورک به دلیل افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین افزایش ارزش برابری دلار در برابر سایر ارزها کاهش یافت.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در بازار بین المللی نیویورک با یک دلار و ۹ سنت کاهش به ۹۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.

براساس گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا، پالایشگاههای این کشور در هفته منتهی به بیست و نهم اوت با ظرفیت کمتری نسبت به هفته پیش از آن کار کردند.

«بارت ملک» از کارشناسان نفتی در این مورد گفت: «پایان فصل مسافرت ها با خودرو نزدیک است و ما هنوز نیاز به گاز برای گرمایش نداریم، به همین دلیل پالایشگاه ها به امور تعمیر و نگهداری می پردازند و طی هفته های آتی نیاز کمتری به نفت خام دارند.»

همچنین ذخایر نفت خام آمریکا نیز کاهش یافت، اما این کاهش (نهصد هزار بشکه) کمتر از حد انتظار بود.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجعی برای قیمت گذاری نفت در بازار اروپا استفاده می شود، در زمان مشابه، با ۹۴ سنت کاهش، ۱۰۱ دلار و ۸۳ سنت داد و ستد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *