جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بیانیه مشترک هنرمندان برای شهدای منا

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 448270
بهرام جمالی گفت: افتتاح فصل هنری ارکستر سمفونیک تهران با همدردی با خانواده های شهدای منا همراه خواهد بود. در همین راستا هنرمندان صنوف مختلف، گرد هم می آیند و بیانیه ای را در این ارتباط صادر می کنند.
به گزارش جهان، بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی در گفتگو با فارس درباره کنسرت پیش روی ارکستر سمفونیک تهران در همدردی با فاجعه منا گفت: موسیقی هیچ وقت جدای از مسئولیت های اجتماعی خود نبوده و در غم و شادی و هم چنین اتفاقاتی که در طول تاریخ افتاده نقش موثری را ایفا کرده است.

وی ادامه داد: امروز هم اتفاق دردناک دیگری مردم ایران را داغدار کرده است، که آن هم حادثه خونبار منا است. به همین جهت ارکستر سمفونیک تهران نیز به این اتفاق نتوانسته بی تفاوت باشد.

مدیر عامل بنیاد رودکی در ادامه عنوان کرد: این هفته، اجرای ارکستر سمفونیک تهران به نوعی با دیگر رشته های هنری هم سو شده و با دیگر اصناف هنری، همچون خانه سینما، خانه تئاتر، خانه موسیقی و انجمن هنرهای تجسمی موافقتی به عمل آمده تا در واکنش به این اتفاق باهم همدل، همزبان و همدرد باشند.

وی افزود: به همین خاطر افتتاح فصل هنری ارکستر سمفونیک تهران با همدردی با خانواده های شهدای منا همراه خواهد بود. این همدردی پیش از این در دیگر نهادهای صنفی هنری شکل گرفته است و امروز با همراهی ارکستر سمفونیک تهران به شکل نمادین تمامی اصناف هنری دور یکدیگر جمع خواهند شد و بیانیه ای را اعلام خواهند کرد.

جمالی در انتها خاطر نشان کرد: به همین خاطر یک جریان باشکوه و یک حرکت ارزشمند باحضور تمامی اصناف هنری با اجرای ارکستر سمفونیک تهران پنج شنبه این هفته در تالار وحدت برگزار خواهد شد زیرا وظیفه ی خود می دانیم این مسئولیت اجتماعی را باهمراهی سایر هنرمندان اجرا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *