سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ردپای اطلاعات‌عربستان وموساد در فاجعه منا

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 448379
روزنامه نگار و محقق آمریکایی با اشاره به اقدامات دستگاه امنیتی عربستان و سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در فاجعه "منا " گفت: ایجاد صحنه لگدمال شدن حجاج به منظور هدف قرار دادن مقامات نظامی ایران طراحی شده بود.
به گزارش جهان، "وین مدسن" در گفتگو با میزان افزود: به نظر من برخی حقایق از دست داشتن نیروهای امنیتی عربستان و موساد در ایجاد صحنه لگدمال شدن حجاج حکایت دارد که این اقدام به منظور هدف قرار دادن مقامات نظامی ایران که در مراسم حج شرکت کرده بودند طراحی شده بود.

این روزنامه نگار آمریکایی با ارائه راه حل برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تصریح کرد: راه حل ساده است.مکان های مقدس مکه و مدینه باید از قلمرو عربستان خارج شود و یک هویت مستقل داشته باشد.

وی ادامه داد: در نهایت بعد از اینکه فلسطینی ها حاکمیت کشورشان را بدست آوردند کنترل مکان های مقدس شامل مسجد الاقصی در بیت المقدس ، مکه و مدینه در دست یک حکومت مستقل باشد.

این محقق آمریکایی با بیان اینکه این حکومت باید تحت نظارت اعضای بین المللی دوره ای شامل روحانیون از شیعه ، سنی ، علوی و در صورت لزوم سایر فرقه های اسلامی باشد گفت: عربستان هم باید مصونیت مرزهای کشور، گذرنامه هایشان و شهروندیشان را به رسمیت بشناسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *