پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
اختصاص 500 هزار دلار به ایفمارک

تکلیف مکان جنجالی فوتبال مشخص شد

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 458576
کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال برای تجهیز مرکز تخصصی پزشکی در ایران بودجه‌ای 500 هزار دلاری اختصاص داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به دنبال فعالیت‌های پزشکی صورت گرفته در فوتبال ایران و پیشرفت چشمگیری که وجود داشت، چندی پیش فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مجوز افتتاح مرکز تخصصی پزشکی بین‌اللملی (ایفمارک) زیر نظر کمیته پزشکی فیفا را به ایران داد.
 
از همین‌رو مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای افتتاح این ساختمان تلاش خود را دوچندان کردند. ساختمانی که در کمپ تیم‌های ملی در حال ساخته بوده و به عنوان مرکز تخصصی پزشکی بین‌المللی (ایفمارک ایران) معرفی شده است.
 
با توجه به اینکه ساختمان ایفمارک ایران در آکادمی ملی فوتبال قرار دارد، برای مدیریت این مرکز اختلاف‌ها و جنجال‌هایی به وجود آمده بود که علی کفاشیان هم نتوانست در این خصوص تصمیمی قاطع بگیرد. رئیس آکادمی ملی فوتبال روی این مسئله تاکید داشت که این مرکز باید زیر نظر او اداره شود، در حالی که اداره این مرکز پزشکی نیاز به تخصص دارد و طبق دستور فیفا باید زیر نظر پزشکان متخصص اداره شود.
 
اختلاف برای اداره این مرکز پزشکی در نهایت به دست مسئولان کمیته پزشکی فیفا حل شد. در جلسه‌ای که شب گذشته (یکشنبه) با حضور دکتر ولژاک، رئیس ایفمارک فیفا، مارتین وسو، مسئول حقوقی کمیته پزشکی فیفا، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، زهره هراتیان، عضو هیئت مدیره ایفمارک ایران و کمیته پزشکی AFC و احمدرضا براتی، عضو کمیته حقوقی AFC برگزار شد، قرار شد ایفمارک ایران به صورت مستقل از آکادمی ملی فوتبال و تحت نظر نیروهای پزشکی متخصص اداره شود. فیفا اعلام کرد که فقط در این صورت از این مرکز حمایت خواهد کرد.
 
طبق تصمیمات به عمل آمده قرار است احمدرضا براتی به همراه مارتین وسو اساسنامه حقوقی ایفمارک ایران را نیز تهیه کرده و در نهایت به تصویب ایفمارک فیفا برسد.
 
همچنین مقرر شد که فیفا بودجه‌ای 500 هزار دلاری به ایفمارک ایران اختصاص دهد تا تجهیزات پزشکی تخصصی این مرکز از آلمان خریداری شود که البته این مبلغ برای خرید تجهیزات پزشکی توسط خود فیفا پرداخت خواهد شد. از همین‌رو قرار است در این خصوص اقداماتی انجام شود و مسئولان ایفمارک ایران از تجهیزات پزشکی بایرن‌مونیخ بازدیدی به عمل بیاورند تا تجهیزات مورد نیاز خریداری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *