چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

از کتمان تل آویو تا اعتراف موساد

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 203578
ارتباط تنگاتنگ هشدارهای مقامات رژیم صهیونیستی و وقوع چهارمین حمله تروریستی علیه دانشمندان هسته ای، شواهدی است که دست داشتن صهیونیستها در این ترورها را به اثبات می رساند.
خبرگزاری مهر-ترور دانشمند هسته ای ایران ۲۴ ساعت پس از هشدار یک مقام رژیم صهیونیستی در مورد "وقایع غیرمعمول" پیش روی ایران تردیدهای پیشین در مورد دست داشتن این رژیم در حوادث تروریستی دو سال اخیر علیه دانشمندان این کشور را به یقین تبدیل کرده است.

روزنامه انگلیسی "گاردین" طی مقاله ای به تحلیل رابطه تهدید روز گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با ترور امروز چهارشنبه "مصطفی احمدی روشن" دانشمند جوان هسته ای ایران پرداخته است. ژنرال "بنی گانتز" دیروز در مقابل کمیته ای از نمایندگان کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: سال ۲۰۱۲ برای ایران سال حساسی در ارتباط با ادامه برنامه هسته ای اش است.

به ادعای این مقام اسرائیلی، ایران در این سال شاهد تغییرات سیاسی داخلی، افزایش فشارهای بین المللی و بروز حوادثی غیرطبیعی خواهد بود. به نوشته گاردین، حادثه تروریستی که امروز در تهران رخ داد را می توان به عنوان نمونه ای از حوادث مورد نظر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دانست.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز در گزارشی که به همین موضوع اختصاص داده از وجود شواهدی مبنی بر استخدام جاسوسان مخالف نظام ایران توسط رژیم صهیونیستی با هدف جمع آوری اطلاعات محرمانه در مورد برنامه هسته ای این کشور و شناسایی دانشمندان ایرانی خبر داد.

با این حال رژیم صهیونیستی بار دیگر با کتمان دست داشتن خود در این اقدام جنایتکارانه از پاسخگویی در مورد آن طفره رفت. در بیانیه ای که تل آویو پس از حمله تروریستی امروز تهران و متهم شدن رژیم صهیونیستی به دست داشتن در آن منتشر کرد آمده است: پاسخگویی به چنین مسائلی در راستای سیاستهای ما نیست.

این در حالی است که"ایلان میزراحی" رئیس شورای امنیت عمومی رژیم صهیونیستی و معاون سابق موساد به صراحت بر نقش داشتن موساد در ترور دانشمندان هسته ای ایران صحه گذاشت و گفت : من در مورد موساد و کاری که احتمالا فردی از این سازمان در جایی انجام داده باشد، حرف نمی زنم، موساد می تواند در پس هر اتفاقی از سونامی گرفته تا حمله کوسه ها در دریای سرخ دست داشته باشد.

حمله تروریستی امروز تهران یادآور حمله مشابهی است که دو سال پیش در همین روزها رخ داد. در حمله مذکور یکی از دانشمندان هسته ای ایران به دلیل انفجار بمبی در مقابل خانه اش در تهران به شهادت رسید و از آن زمان تا کنون سه اتفاق مشابه و رازآلود که همگی به برنامه هسته ای ایران مرتبط هستند، رخ داده است.

هر چند مقامات غربی و صهیونیستها مدعی هستند نقشی در این اقدامات تروریستی ندارند، اما به اذعان بسیاری از تحلیلگران کشته شدن دانشمندان هسته ای ایران، جنگ پنهانی است که اسرائیل پس از ناتوانی در متوقف کردن فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران علیه این کشور به راه انداخته است. تل آویو می کوشد با دست زدن به این اقدامات در کنار واداشتن مجامع بین المللی به افزایش فشار اقتصادی به ایران، دست کم قدری از سرعت پیشرفتهای هسته ای این کشور بکاهد، امیدی که به نظر می رسد با توجه به افزایش شمار حملات تروریستی هسته ای و بی تاثیر بودن آن بر روند فعالیتهای هسته ای ایران، به ناامیدی بدل شده است.

گفتنی است رسانه های غربی و منطقه ای با پوشش خبر ترور یکی دیگر از دانشمندان هسته ای ایران بر این نکته که چنین اقداماتی نمی تواند روند پیشرفت هسته ای این کشور را متوقف کند، تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *