سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۳
۱۶

دعوت از آمریکایی همجنس‌باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 364273
وقتی در یک بیانیه حدودا ششصد کلمه‌ای، بیش از یکصد کلمه آن، توهین و آتشباری از عصبانیت و بکار بردن الفاظی مثل «جاهل، خبیث، کینه‌جو، خودسر، دروغ، کینه، نیرنگ‌ و...» باشد، به سادگی می‌توان هم به عمق ادب و شخصیت نویسندگان بیانیه پی برد و هم از استواری دلیل و منطق آنها خبردار شد!
دعوت از آمریکایی همجنس‌باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ماجرا به اعتراض مردم و علمای مشهد- و به تعبیر برخی و از جمله بیانیه‌نویسان «عده‌ای بیکار و متوهم» - به سفر استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی به نام «جیمز کلی کلارک» باز می‌گردد. کلارک محقق ارشد موسسه مذاهب کلارک کافمن در دانشگاه گرند رپیرز آمریکاست. او از مجریان پروژه «دین جهانی» است.

پروژه‌ای که درصدد انحراف ادیان آسمانی و به ویژه اسلام از ماهیت اصلی خود و تبدیل به دینی تازه یا همان «اسلام آمریکایی» است که امام راحل‌ بارها درباره خطر آن هشدار داده بودند. بر اساس این پروژه - که کلارک یکی از تلاشگران اصلی تحقق آن است- دین هیچ نقشی در حاکمیت ندارد و احکام اجتماعی مانند قصاص، ارث و... باید از متون دینی حذف شوند!

کلارک دراین‌باره تلاش کرده و از جمله درباره ارتداد از جامعه دین‌دار می‌خواهد که منکران خدا را به رسمیت شمرده و محترم بدارند! وی به همین دلیل و به استناد یک گزارش حقوق بشری، ایران را ناقض حقوق‌بشر و حقوق اولیه انسان‌ها معرفی می‌کند! او از مدافعین جدی همجنس‌بازی است و دراین‌باره رساله و گفتارهای متعددی هم دارد و بارها به قوانین کشورهای اسلامی که این عمل شنیع را ممنوع می‌دانند حمله کرده است.

او در مقاله‌ای تحت عنوان «ازدواج همجنس‌بازان، عیسی چه می‌کرد» خطاب به مسیحیان آمریکا می‌نویسد: «مسیحیان نباید عقاید خود را درباره ازدواج همجنس‌بازان به دیگران تحمیل کنند! بلکه باید از همجنسگرایان حمایت هم بکنند چرا که اگر مسیح امروز در میان ما بود چنین می‌کرد!»

کلارک برای بقای رژیم اسرائیل سعی بلیغی برای آشتی! میان مسلمانان و صهیونیست‌ها بعمل آورده و در کتاب فرزندان ابراهیم، آزادی و تساهل در عصر منازعات مذهبی تلاش‌هایش را تئوریزه می‌کند. از دید او نیم قرن کشتار مسلمین توسط رژیم اسرائيل، اختلافی مذهبی است و با آشتی و تساهل حل می‌شود!

او که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مقاله خود با عنوان «مهمترین موضوع سیاسی امروز» سعی کرد نظر مردم و کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا را به مسائل مهم جلب کند، امنیت اسرائیل را در زمره این مسائل دانست و نوشت: «اگر حقوق برابر به عرب‌ها داده شود، چگونه اسرائیل می‌تواند دولتی یهودی باقی بماند؟ اگر سرزمین‌های اشغالی حائلی میان اسرائیلی‌ها و عرب‌های مسلح و بی‌شمار ] !![ نداشته باشد، چگونه اسرائیل کوچولو نسبت به امنیت خود امید داشته باشد؟»

او البته سه سال قبل هم مهمان کنفرانس «مواجهه با فردا» به میزبانی شیمون پرز در سرزمین‌های اشغالی بوده و به گفته خودش افرادی مثل تونی بلر، نتانیاهو، ناتان شارانسکی (رئیس آژانس یهود) و... از مدعوین و عوامل اصلی آن بوده‌اند.

این فرد با چنین هویت و پیشینه‌ای - که بیشتر به یک مامور تمام‌عیار در حوزه اندیشه و فلسفه ادیان شباهت دارد- برای «بررسی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری» به ایران دعوت شده است!! بانیان این همایش بنیاد علمی فرهنگی استاد شهید مطهری با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی هستند! و جای تاسف است که نام برخی چهره‌های موجه و نامدار در بین مسئولان این مجموعه دیده می‌شود.

این شخص پس از «تبیین اندیشه‌های شهید مطهری»! راهی مشهد می‌شود تا لابد در آنجا هم به تبیین سیره علمی و عملی امام رضا(ع) بپردازد!

امری که با هوشیاری مردم و علمای مشهد - که هوشمندانه‌تر از قم عمل کردند- ناکام ماند و به لغو برنامه وی منتهی شد. پس از لغو این برنامه، جهاد دانشگاهی مشهد - که متولی برنامه‌های مشهد جناب فیلسوف‌ حامی همجنس‌بازان است- مبادرت به انتشار فحش‌نامه‌ای تمام‌عیار علیه آنان که غیرت و دغدغه‌ دینی دارند نمود و بی‌محابا آنان را افراطی، جاهل، خبیث و... خواند!

تاسف‌بار آنکه این بیانیه از سوی یک تشکل دانشگاهی که باید در قید و بند اندیشه و استدلال باشد صادر شد و تازه طی آن مخالفان بی‌سواد و نادان معرفی شده‌اند. اکنون باید از دعوت‌کنندگان قم و جهاد مشهد که بیانیه سرشار از نزاکت و ادب صادر کرده پرسید؛ اگر وی را با شناخت کامل دعوت کرده‌اید، چرا از بیان عملکرد وی آشفته می‌شوید و فحش‌نامه صادر می‌کنید؟!

کدام نکته غامض و گفته نشده در اندیشه شهید مطهری است که توسط کلارک حامی رژیم صهیونیستی و مدافع همجنس‌بازان کشف و حل شد!؟ و اگر اهل اندیشه نیستید، چرا به آنان که از شما بیشتر می‌دانند می‌تازید و توهین می‌کنید!؟ باید دانست آمریکا سال‌هاست سعی در اجرای پروژه «اسلام رحمانی» و نفی احکام اجتماعی و جهادی اسلام با بهره‌گیری از عناصر ضعیف‌النفس و بی‌سواد در سطح جهان دارد و رفت و آمد گاه و بیگاه عناصری چون کلارک با وساطت و دعوت برخی از همین گروه و پنهان داشتن هویت و ماهیت فکری و فردی مدعوین از بزرگان حوزه و دانشگاه و اهل اندیشه صورت می‌پذیرد تا همه‌چیز همانگونه که در بیانیه جهاد دانشگاهی مشهد هم گفته شده به نام بزرگان و در اصل به کام عوامل مستقیم و غیرمستقیم پروژه «اسلام رحمانی» تمام شود. هوشیاری بزرگان اندیشه در حوزه و دانشگاه حداقل انتظار و عامل خنثی شدن این روند شوم و بدفرجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امير
Iran, Islamic Republic of
وقتي فرزندان شهيد مطهري اينگونه به نام پدر موضع گيري ميكنند، ديگران نيز از حامي همجنس بازان براي تبيين انديشه هاي آن شهيد دعوت خواهند كرد.
یکبار دیگه هم به خیرگذشت!
محمد رهنما
ما تصور میکردیم ارام ارام جو به سمت جریانهای مشابه دوم خرداد میرود ولی اشتباه میکردیم تند و پر شتاب حرکت میکند.
زهیر
Iran, Islamic Republic of
روحانی واقعا مچکریم
lمهدوی
ویژگیهای برشمرده شده از این باصطلاح دین همان ویزگیهای تبلیغاتی فرقه صهیونیستی بهاییت است برادری برابری گفتگوی ادیان آزادیهای فردی اومانیستی همجنس بازی ووو
فدايي آقا
شما شورشو در آوردين ديگه!!!! كرسي هاي آزاد انديشي رو شما فقط براي همفكرهاي اين طرفي مي خواين! حرف آقا يادتون رفته ؟
حق جو
سلام. سیره مخالفان حضور اشخاصی چون کلارک در کشورمان مخالف سیره امام علی ع و امام صادق ع است که مخالفان حتی ملحدان را می پذیرفتند به طوریکه آزادانه در محیط اسلامی وارد می شدند بدون اینکه به ایشان هیچ تعرضی شود
Iran, Islamic Republic of
دکتر علی مطهری در این باره چیزی نمی فرمایند:؟؟؟؟؟؟؟
ما گوش به فرمان ایشان خبردار ایستاده ایم
تحلیلی؟ تکذیبی ؟ بدی ؟ بیراهی ؟ نا....؟
عکس شان که در همایش قم بود
چکنیم ما، کوران و کران دکتر علی مطهری هستیم!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهاد دانشگاهی تکلیفش روشن است زمان خاتمی هم اینها خیلی به اسلام و ملت خدمت کردند!! بی خود نیست اقا اینها را جمع کردند و نصیحت کردند در نگاه تیزبین ایشان خیلی چیزها هست ..هنوز یک روز از جلسه انها با اقا نگذشته وضعشان این است وای بر این که هفته ها و ماهها بگذرد این مردک جاسوس عمرا برای شهید مطهری ارزشی قایل باشد او می اید تا ماموریت خودش را انجام بدهدوبعد برود سواحل لوزیانا!به ریش شما بخندد که توانستم به اسلام ضربه بزنم
اصلا این مرد یک کافر به الفطره!ایا دادن ان پلاکاردها با مضمون نفی همجنسگرایی در دستان ان دو کودک کار درستی بود؟ایا این دو کودک از والدین خود نخواهند پرسید همجنسگرایی چیست؟جواب انها چه خواهد بود؟
Iran, Islamic Republic of
منظورت از "آن دو کودک" چی بود؟ اینایی که پلاکارد دستشون آدم بچه نیستن. یه ذره عکس رو بزرگ کنی . شاید ببینی
سرور
درود بر علی مطهری! شب بخیر.
Iran, Islamic Republic of
دقت شما در بیان اخبار رضایتبخش نیست. کلارک همجنس باز نیست ولی البته مدافع حقوق اجتماعی بی دینان و همجنس بازان است.
بنازم به دقت!
جناب فقط نگفتی این دقت واسه چی بود؟
طرفدار شما که نیست البته!!!!
آرش
جهان نیوز! به جای این همه هیاهو بهتر است پاسخ محمد مطهری فرزند آقای مطهری رو بخونید بعد اظهار نظر کنید.
تدبیر و اعتدال برای حمله به قوانین اسلام