جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سروری:

تعامل میان حوزه‌ و دانشگاه‌ ضعیف است

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 404179
در حال حاضر برای پیشرفت علمی کشور تنها شاهد برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌های مختلف هستیم اما در مسیر اجرائی پیشرفت علمی کشور فعالیت خاصی نداشته‌ایم.
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفت‌گو با خبرنگار دانشگاه اسلامی، با اشاره به اینکه آفت جامعه اسلامی ایران شعارزدگی است اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات اساسی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، رفتارها و عملکردهای شعاری است.

وی افزود: برای خارج شدن از برخی از مشکلات تنها اقدام به شعار دادن می‌کنیم که این امر سبب می‌شود تا فعالیت‌های دولتمردان و مسئولان کشور را تنها با یک رفتار شکلی توجیحه کنیم.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وحدت میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از مهمترین مفاهیم انقلاب است گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مقرر بود که در مسیر ارتقا علم حرکت کنند و با یکدیگر در تعامل و همکاری داشته باشند تا بتوانیم شاهد پیشرفت علمی کشور باشیم.

سروری تصریح کرد: در حال حاضر برای پیشرفت علمی کشور تنها شاهد برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌های مختلف هستیم اما در مسیر اجرائی پیشرفت علمی کشور فعالیت خاصی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه مدرک گرا شده‌اند گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد مدرک‌گرایی حوزه‌های علمیه هستیم که این امر آسیب جدی را بر بدنه حوزه‌های علمیه وارد خواهد کرد.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نقاط قوت و ضعف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید شناسایی شود تا بتوانیم راهکارهای درستی را در این خصوص ارائه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *