شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

قتل ۴۳ دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 390229
اعضای دستگیر شده باند تروریستی قاچاق مواد مخدر مکزیک اعتراف کردند ۴۳ دانش‌آموز ناپدید شده این کشور را به قتل رسانده‌اند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از «سی‌ان‌ان‌» مکزیک خبر داد، افراد دستگیر شده توسط پلیس مکزیک اعتراف کرده‌اند که ۴۳ دانش‌آموز این کشور را که در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ۹۳) در شهر «ایگوآلا» واقع در ایالت «گرِرو» (جنوب غربی مکزیک) ناپدید شده بودند، کشته و اجساد آنان را سوزانده‌اند.

«خسوس موریو کارام» دادستان کل مکزیک طی نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: مجرمین اعتراف کردند که پلیس شهرهای «ایگوآلا» و «کوکولا» دانش‌آموزان دستگیر شده را به آنها داده بودند.

طبق گزارش «موریو کارام»، شواهد جدید حاکی از این مسئله هستند که دانش‌آموزان مذکور توسط اعضای باند تروریستی قاچاق مواد مخدر، به وسیله چند اتومبیل به زباله‌دانی منطقه «کوکولا» منتقل شده‌اند که ۱۵ تن از آنان جان خود را در راه بر اثر خفگی از دست داده‌ بودند.

وی همچنین افزود: اشخاص دستگیر شده اعتراف کردند که بقیه افراد را در زباله‌دانی کشته و آنها را به قسمت پایین محل مذکور برده و اجسادشان را سوزانده‌اند.

دادستان کل مکزیک در ادامه تصریح کرد: قاتلین، اجساد سوخته دانش‌آموزان را در کیسه‌های زباله ریخته و سپس آنها را در یک رودخانه انداخته‌اند.

«کارام» از یافتن یکی از کیسه‌های حاوی اجساد سوخته خبر داد و اذعان داشت فردی که به این اقدام مبادرت ورزیده از مشخص کردن هویت جسد یافت شده اجتناب کرده است.

در نهایت وی اعلام کرد تا زمانی که مدارک و استنادات علمی در خصوص مرگ این ۴۳ دانش‌آموز وجود نداشته باشد، آنها همچنان به عنوان افراد ناپدیدشده در نظر گرفته می‌شوند.

به گزارش فارس، بین روزهای ۲۶ و ۲۷ سپتامبر (۴ و ۵ مهر ۹۳) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ ۶ نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و ۱۷ زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این ۵۸ دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد ۱۵ تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از ۲۶ سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *