جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

انتقاد از دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان‌ها

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 381328
با توجه به اینکه قرار است از آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود، رییس اتاق اصناف کشور اعلام کرد: دریافت هر گونه وجه از واحدهای صنفی برای استفاده از کارت‌خوان خلاف بوده و با اصل این موضوع مخالف هستیم.
به گزارش جهان، علی فاضلی در گفت‌و‌گو با ایسنا؛ درباره اینکه صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان ماه باید کارمزد بپردازند، ضمن اظهار مخالفت نسبت به این موضوع، تاکید کرد: اصل این موضوع خلاف است و حتی اگر قرار باشد چنین هزینه‌ای دریافت شود باید این کار به صورت نهادینه انجام شود و ازطریق شورای اصناف به واحدها اعلام و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید این موضوع و نحوه اخذ کارمزد به طور دقیق تعریف و مشخص شود که این کارمزد باید به چه میزانی باشد.

فاضلی اظهار کرد: در هر حال در این رابطه با شاپرک مذاکره کردیم و سعی در برطرف کردن مشکل و ایجاد تعامل در این زمینه داریم.

طبق اعلام مدیر عامل شاپرک باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد و با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، با هدفمند کردن این کارمزدها، یارانه آن را حذف می کنیم و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

به گفته قادری رقم کارمزد منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است و ساز و کارهایی در نظر گرفته شده که در فضای رقابتی، هر دستگاه و سازمانی که بهتر خدمات ارائه کند از استقبال بیشتری از سوی مردم نیز برخوردار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سال ها تبلیغات می کردن بجای حمل اسکناس و مضرات آن از کاتخوان استفاده کنید حالا که این فرهنگ جا افتاده دکان باز کردن.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشيد اگثرا اقدام به جمع آوري كارت خوانها خواهند كرد.
این هم به پاداش مسئولین اضافه می شود