پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نظر رهبر انقلاب درباره شعر سیار برای یمن

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 431520
محمدمهدی سیار می‌گوید:‌ پس از افطار‌ و قبل از شروع جلسه رسمی فرصتی پیش آمد و چند دقیقه‌ای با آقا صحبت کردم. در این چند دقیقه درباره شعری که چند وقت پیش درباره یمن سروده بودم و آقای مطیعی خوانده‌اند، صحبتی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ محمدمهدی سیار شاعر جوانی است که در سال‌های اخیر در عرصه شعر خوش درخشیده است، هم از این رو که برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه شعر شده و هم از این رو که شعرهای بسیاری را در واکنش به حوادث سیاسی و اجتماعی در سال‌های اخیر داشته است. سیار نماد یک شاعر لحظه‌آمد و آگاه نسبت به حوادث جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی نام گرفته است. شعرهای او عموماً توسط میثم مطیعی و حامد زمانی نیز اجرا شده است.

محمد مهدی سیار در دیدار‌های سالیان اخیر شعرا با رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشته است. او در دیدار نیمه رمضان جاری نیز حضور داشت.

سیار درباره این دیدار می‌گوید:‌ پس از افطار‌ و قبل از شروع جلسه رسمی فرصتی پیش آمد و چند دقیقه‌ای با آقا صحبت کردم. صحبت‌ها و محبت ایشان مثل همیشه بسیار شیرین و دلگرم کننده بود و حلاوتش یک عمر با آدم می‌ماند، به‌قول شاعر: «من به‌گوش خود از دهانش دوش/ سخنانی شنیده‌ام که مپرس...».


سیار افزود: در این چند دقیقه درباره شعری که چند وقت پیش درباره یمن سروده بودم و آقای مطیعی خوانده‌اند، صحبتی شد و ایشان فرمودند: هم شعر خوب بود، هم محتوا خوب بود و هم اجرا و آهنگ آن خیلی خوب بود. هم‌چنین پرسیدند: شعر عربی را خود یمنی‌ها سروده‌اند؟ که بنده عرض کردم خیر، شاعر شعر عربی احمد حسن الحجیری شاعر بحرینی است. رهبر انقلاب در سخنرانی آخر جلسه هم ذکری از این شعر کردند و ابراز لطف کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمشید
Iran, Islamic Republic of
دقت و تخصص رهبری به تمامی موضوعات هنری ، سگفت انگیز است