جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

نقش تغذیه و رژیم درمانی در درمان ناباروری

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 421125
انجمن جنین شناسی وبیولوژی تولید مثل ایران اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، بهبود شرایط متابولیکی زوجین نابارور، حداقل سه ماه پیش از آغاز باروری برای داشتن یک بارداری موفق و در نهایت تولد کودکی سالم بسیار مهم است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، بهبود شرایط متابولیکی زوجین نابارور، حداقل سه ماه پیش از باروری برای تولد کودکی سالم با رشد عصبی مناسب و حداقل شانس ابتلا به بیماری های مزمن در طول زندگی بسیار مهم است.

در این مطالعه که نتایج آن به صورت کامل در اولین کنگره بین المللی تولید مثل ارایه خواهد شد ، تاثیر رژیم تغذیه ای بر اختلالات تخمک گذاری بررسی شده ونتایج حاکی از آن است که وجود تمام گروه های غذایی برای تقویت باروری لازم است.

همچنین بنابراین گزارش ، عوامل رژیمی می تواند موجب آسیب به روند ایپرناتوژنز، غلظت و تحرک اسپرم و افزایش آسیب به DNA اسپرم شود .

در مشاوره های تغذیه و تجویز الگوهای جامع غذایی به بیماران نابارور نه تنها تعادل انرژی بلکه نوع پروتئین دریافتی ، کیفیت وکمیت کربوهیدرات ها، کمبودهای تغذیه ای ( ویتامین D، آهن ، روی و ویتامین های گروه B) ، آنتی اکسیدان های دریافتی وعادت های مزاجی قابل توجه مانند حذف وعده های غذایی و رژیم نادرست در شروع درمان باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در درمان زوج های نابارور در پانل تخصصی تغذیه و عوامل محیطی در تولید مثل ، در اولین کنگره تولید مثل که همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولید مثل از تاریخ دوم تا چهارم خردادماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد ، ارایه می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این کنگره می توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb۲۰۱۵ مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *