جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

فاصله ۳۰ متری ترکیه و داعش+عکس

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 431025
موضوع تشکیل یک منطقه حائل مرزی با طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر و حضور ۱۸ هزار سرباز ارتش ترکیه در عمق خاک سوریه به منظور ایجاد یک منطقه حائل مرزی در روزهای گذشته در محافل سیاسی و رسانه ای ترکیه مورد بحث است.
به گزارش جهان، همزمان با درگیری های روزهای گذشته نیروهای کرد با داعش در شهر جرابلس در استان حلب سوریه دولت ترکیه از این موضوع ابراز نگرانی کرده و دیروز جلسه ماهانه شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست اردوغان در کاخ سفید در آنکارا برگزار شد.

جرابلس که شهری مرزی در نزدیکی مرز با ترکیه است از ژانویه سال ۲۰۱۴ در اشغال گروه داعش قرار گرفت و در روزهای گذشته گروه های پیشمرگه کرد سوری تلاش کرده اند به منظور حفظ کنترل بر این شهر با داعش وارد جنگ شوند. جرابلس از سال ۲۰۱۲ و همزمان با بالا گرفتن تنش های جنگ داخلی سوریه تحت کنترل مخالفان مسلح حکومت سوریه قرار داشت.


از زمان اشغال جرابلس از سوی داعش، دولت ترکیه منطقه مرزی خود را بسته اعلام کرد.

کردها پس از آزاد سازی شهر کوبانی و نیز آزاد کردن شهر تل آبیض در ماه جاری تلاش دارند بر سیطره داعش بر شهر جرابلس نیز پایان دهند.

رسانه های ترکیه دیروز با انتشار تصویر نزدیک بودن پرچم های ترکیه و داعش در منطقه مرزی جرابلس ( منطقه کارکامیش در استان قاضی آنتپ ترکیه) نوشتند فاصله پرچم های ترکیه و داعش در دو طرف حصار مرزی بین ترکیه و سوریه در این منطقه به ۳۰ متر رسیده است.

دولت ترکیه نگران پیشروی نیروهای کرد سوری و احتمال اعلام تشکیل یک دولت خودمختار کرد در شمال شرق سوریه است و رییس جمهور ترکیه اعلام کرده است آنکارا اجازه نخواهد داد این اتفاق بیفتد.


شورای امنیت ملی ترکیه دیپشب پس از پایان نشست ۴ ساعته خود به ریاست اردوغان با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش ترکیه در مناطق مرزی با سوریه حضور خواهد داشت و تحرکات داعش و دیگر گروه های تروریستی در این منطقه را با دقت رصد خواهد کرد.

موضوع تشکیل یک منطقه حائل مرزی با طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر و حضور ۱۸ هزار سرباز ارتش ترکیه در عمق خاک سوریه به منظور ایجاد یک منطقه حائل مرزی در روزهای گذشته در محافل سیاسی و رسانه ای ترکیه مورد بحث است.

دولت ترکیه هنوز در این باره تصمیم نگرفته است.
منبع: عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر تركيه
Iran, Islamic Republic of
ان شالله داعش بزنه به خاک ترکیه که این اردوغان عثمانی بفهمه یه من ماست چقدر کره داره
مجتبی
بی خود ترین رژیم جهان رو داره.
از لحاظ فکری واقعاً مستضعفند. با حمایت کردن از گروهک تروریستی و شیطانی داعش می خوان میخ خودشونو تو منطقه بکوبن.
تو کله اینا گچه واقعاً.