جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

تکذيب افزايش شيوع سرطان در کشور

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 431322
افزایش بیماری سرطان در کشور صحت ندارد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما معاون تحقیقاتی و فناوری وزیر بهداشت در سفر به اردبیل افزود: آمار سرطان در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین است و گفته‌هایی مبنی بر اینکه آمار بیماری سرطان در ایران نسبت به سایر کشورها رو به افزایش است کذب است.
رضا ملک‌زاده امروز در پنجمین نشست حامیان موسسه خیریه ریحانه اردبیل گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بیماری سرطان در کشور پیشگیری از این بیماری است که در ۲ سال گذشته در این راستا اقدامات بسیار اساسی توسط وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.
وی افزود:‌ باید راهکارهای اساسی برای پیشگیری از این بیماری در کشور ارائه شود چرا که علاوه بر خطرات این بیماری هزینه درمان بیماری سرطان نیز بسیار بالا است.
رئیس موسسه ملی سرطان کشور همچنین گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی علاوه بر تغییر شیوه تغذیه در بین مردم ایران شیوه و سبک زندگی نیز از حالت ماشینی خارج شود.
ملک‌زاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری سرطان مصرف ۳ داروی آسپرین، استاتین و منورومین است، گفت: باید مصرف این داروها در افراد بالای۵۰ سال افزایش یابد تا شاهد کاهش بیماری سرطان در کشور باشیم.
وی یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ایجاد تحول عظیم در مبارزه با بیماری سرطان و پیشگیری از آن عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه با استفاده از پزشکان متخصص و کاردان و ارائه تحقیقات کاربردی در راستای پیشگیری از این بیماری گام برداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تکذیب تکذیب می شود
چرا تکذیب !!ما درآزمایشگاه هستیم دردوسال اخیر سرطانهای گوناگون به شدت رشدیداکرده چرا چیزی نمی گویند ویا تدبیری نمی اندیشند فقط بلدند گرانی وسرطان تولید کنند؟