يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۱۱
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خبر داد:

کسری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی دولت در پرداخت یارانه سه‌ماه اخیر خانوار

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 365425
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از کسری کسری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی دولت در پرداخت یارانه خانوار در سه ماه اخیر خبر داد و گفت: بودجه ۹۴ بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی در حال تدوین است
کسری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی دولت در پرداخت یارانه سه‌ماه اخیر خانوار
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت در دومین روز بیست و چهارمین همایش پولی و ارزی با بیان اینکه سیاست‌ها برای ایجاد تعادل اتخاذ می‌شود، اظهار داشت: سیاست‌های کشور معمولا به صورت سطحی و فراسطحی است.
 
وی افزود: نظام اقتصادی کشور خود را به نظام تصمیم‌گیری تحمیل می‌کند و برای اجرای آن سیاست‌ها دولت با فرصت‌ها و چالش‌هایی مواجه است.
 
وی با اشاره به الزامات قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: رشد اقتصادی مستمر 8 درصد، نرخ پس‌انداز سالانه 40 درصد و ارتقاء بهره‌وری به 2.5 درصد از جمله اهداف کلان برنامه 5 ساله پنجم توسعه است و این اهداف در سال‌های گذشته تدوین شده و دولت یازدهم تنها مجری این سیاست‌ها است.
 
وی در این زمینه به بودجه سال 93 اشاره کرد و گفت: یکی از منابع اصلی دولت درآمدهای نفتی است که بر اساس قانون بودجه 14.5 درصد از این درآمد به شرکت ملی نفت باید اختصاص یابد و همچنین بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری حداقل 20 درصد از درآمد نفت به صندوق توسعه ملی باید واریز شود که مجلس این نسبت را در نظر گرفت و مقرر کرد هر سال 2 درصد به سهم صندوق توسعه ملی افزوده شود؛ از طرف دیگر دو درصد هم به دلیل عیدانه‌ای که دولت قبل بابت آن از صندوق توسعه ملی برداشت کرد‌ در سال 93 باید به صندوق بازپرداخت شود که در کل سهم صندوق توسعه ملی را به 31 درصد می‌رساند.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در کل 56 درصد از درآمدهای نفتی در اختیار دولت قرار می گیرد، افزود: 2906 طرح عمرانی نیمه تمام باقی مانده که ارزش آنها و اعتبار موردنیاز برای اتمام آنها 400 هزار میلیارد تومان است.
 
وی ادامه داد: دولت اولویت تخصیص اعتبار را به طرح‌های بالای پیشرفت فیزیکی 80 درصد داد.
 
نوبخت گفت: اهداف دیگر قانون برنامه پنجم توسعه تحقق نرخ بیکاری 7 درصد تا پایان سال 94 است که با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد، تحقق این هدف چندان قابل دسترس نباشد.
 
وی با اشاره به پرداخت 4800 میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان، گفت: با این کار هزینه درمان برای مردم به 10 درصد کل هزینه کاهش یافت و همچنین برای 4 میلیون و 200 هزار فرد ایرانی که بیمه خدمات درمانی نبودند، به طور رایگان دفترچه بیمه صادر شد.
 
نوبخت اظهار داشت: در سه ماه گذشته در مجموع 6200 میلیارد تومان درآمد از اصلاح قیمت‌ها به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شد، درحالی که دولت در این مدت 10 هزار و 400 میلیارد تومان به صورت نقدی یارانه پرداخت کرده که کسری 4200 میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: این درحالی است که دولت باید 5200 میلیارد تومان به صنعت اختصاص می‌داد و همچنین برای کاهش هزینه درمان 4800 میلیارد تومان پرداخت می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه این اقدام دولت برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در زمینه سلامت بود، گفت: توسعه صادرات، ارتقاء جایگاه ایران در توسعه انسانی و اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور از اهداف دیگر اسناد بالادستی است و به همین منظور هم‌اکنون همکاران ما در دولت در حال تدوین بودجه سال 94 بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی یا بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد هستند.
 
وی افزود: همه این موارد مطرح شده چارچوب‌ها و شرایط دولت در مسیر تحقق اهداف است و امیدوارم همانطور که امسال تحول نسبی در نظام سلامت کشور را به عنوان یک موفقیت مطرح کردم، در سال آینده در این همایش خبرهای دیگری از نتایج تصمیمات دولت را اعلام کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
محض نمونه و برای درج در اذهان عمومی یک بار نشد که اعضای این دولت دم از بیوفایی نزنند و از نبودها و نداشتنها نک و نال نفرمایند.یک بار از خزانه ی خالی می گویند ، یک بار ازتبدیل یا قطع یارانه ها می گویند و این بار هم اینطور....خدا بخیر کناد.
انقدر کسری کسری بودجه دارید چرا انقدر جشن میگیرید خوبه حالا هم قبوض رو گرون کردید آب برق گاز تلفن هم مالیات ارزش افزوده رو 2 درصد اضافه کردید هم بنزین رو گرون کردید هم یارانه رو بیشتر نکردید خزانه خالی یه کم از جشنهاتون کم کنید
بابا شما كه اضافه پرداخت مرحله دوم هدفمندي رو پيچونديد
اون همه آدم هم كه انصراف دادند ديگه چي مي خواهيد از جون مردم
Turkey
والله موندیم قبل از اینکه داستان یارانه کلید بخورد (توسط دولت محترم آقای احمدی نژاد). هزینه آب و برق و گاز و تلفن خیلی خیلی کم بود حالا که 45 هزار تومان یارانه که شاید پول دو قبض بیشتر نباشد را یارانه می گیریم دولت کسری بودجه آورده است اگر یارانه پرداخت نمی شد و قیمت ها مانند قبل از هدفمندی بود آنوقت دولت چقدر کسر بودجه می آورد . والله کسری بودجه مردم آنقدر زیاد شده است که دیگر خیلی از جوانها نه می توانند ازدواج کنند و نه می توانند هزینه زندگی خود را فراهم کنند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
تدبیره دیگه حالشو ببر!
داود طاهری
آقای دکتر نوبخت
با سلام و احترام
کسری بودجه یارانه ای دارید چرا یارانه 10 میلیون خانوار پردرآمد را قطع نکردید؟
هادی
احسنت
میدونی چرا
چون فعلا ترس است از اینکه ملیاردرها نکنه از دست دولت ناراحت شوند
مجید
Iran, Islamic Republic of
1-قیمت سوخت و بینزین را افزایش دادید 70000000میلیون لیتر در روز و لیتری 3000ریال در روزدر امد دولت 02-افزایش قیمتنفت و صادرات 3- تعطیلیساخت و ساز و عمران و ابادی .....باز هم ندارید شما دیگه خیلی ......یک مقدار به فکر مردم باشید
دولت مدبر و امیدوار !!از اول هم معلوم بود ملت را بدهکار خودشون میکنن!!درست مثل 20 سال قبل که همه ملت هستی شان را مدیون سردار سازندگی بودند!!
دولت محترم چرا یارانه افرادی که غلط اطلاعات داده اند قطع نمی شود؟
مخاطب
من ازتون یه خواهشی دارم. مطلب بنویسین درباره عدم نظارت روی قیمتا. چرا هیچ خبری در این باره نمی بینم؟ چرا دولت روحانی نباید نظارتی روی قیمت افسارگسیخته خرید و اجاره مسکن داشته باشه؟ چرا کالاهای واردتی بی ضابطه قیمت گذاری می شن دوباره تو مغازه ها؟اگه خیلی زرنگین نگران و دلواپس محتکرین مسکن باشین که هرسال بدون هیچ ضابطه ای هرچقدر دلشون می خواد می ذارن رو اجاره ها و پول پیش خونه. بعدم می گن خونه خودمونه همینی که هست. اگه آقازاده ها تو شمال شهر اونقدر پول اجاره بابت ملک و املاکشون نگیرن قیمتا ام انقدر افسارگسیخته نمیشه. قیمت و اجاره مسکن تو تهران رسما شده چشم و هم چشم چشمی نه روحساب قانون. واحد روبرویی یه قیمتی می پرونه یکی ام که ما می شناسیم و یه جوون آخونده و پولدار میاد می گیره. بعد اون قیمتی که پرونده می شه ملاک قیمت تو محله. آخه این درسته؟ مردم چه گناهی کردن که نتونستن مث آقازاده ها ملک و املاک اوقافی و میلیارد تومانی داشته باشن تا با خیال راحت پول اجاره و رهنشو هرسال پنج برابر کنن و بعدم بگن ملک خودمنه همینی که هست. آخوند از کجا آورده رفته تو نیاورون 50 تومن پول پیش داده ماهی سه تومن اجاره واسه یه خونه 130 متری؟دلواپسیتون فقط واسه انگلیس و آمریکا و اسرائیله؟ دلواپسیتون واسه بدبختیای مردم نیست؟ آرزوم برا مسئولینی که انقدر راحت تو خونه شون لم دادن و فکر قمیت و اجاره مسکن نیستن اینه که خدا سقف سرشونو ازشون بگیره تا درد مردمو بفهمین. مردم نباید بعد از سال ها کارکردن بتونن خونه بخرن یا اگه مستاجرن هرسال تنشون نلرزه؟ تابستون می شینین تو خونه هاتون زیر باد خنک کولر به فکر مردمی نیستین که هرسال تابستون باید دوبرابر قبل بذارن رو اجاره خونه ها. آخه از کجا بیارن؟ اصلا چرا انقدر باید توی یک شهر فاصله قیمت و اجاره از محله به محله فرق داشته باشه؟ آخه سه برابر کردن پول رهن و اجاره رواست؟ کی باید این محتکران مسکنو مجازات کنه؟