پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۱۷
تذکر پایه‌گذاران تملق‌گویی مسئولان به صالحی‌امیری؛

مدح هاشمی؛ از رحیمی و احمدی‌نژاد تا یار روحانی

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 359026
گرچه تذکر روزنامه جمهوری اسلامی درباره پرهیز از تملق گویی بجا و درست است اما به نظر می رسد مدیران این روزنامه فراموش کرده‌اند که خود از بنیانگذاران درخت "تملق‌گویی آقای هاشمی" بوده‌اند؛ درختی که هنوز کم و بیش میوه‌ می‌دهد!
مدح هاشمی؛ از رحیمی و احمدی‌نژاد تا یار روحانی
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشت: رئیس کتابخانه ملی دیروز در اجلاس اصحاب فرهنگ که در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد گفت: وقتی قرار بود به این مراسم بیایم نمی‌دانستم وقتی قرار است آقای هاشمی به اینجا بیاید چه بگویم. صالحی امیری افزود: "اما سخن دکتر شریعتی به یادم افتاد که گفت: "فاطمه، فاطمه است" و من به یاد این جمله افتادم که "هاشمی، هاشمی است". قرار نبود در دولت اعتدال، باب تملق گوئی باز بماند آنهم در کتابخانه ملی و در جمع اصحاب فرهنگ و در سال فرهنگ!

به گزارش جهان، گرچه تذکر روزنامه جمهوری اسلامی درباره پرهیز از تملق گویی بجا و درست است اما به نظر می رسد مدیران این روزنامه فراموش کرده‌اند که خود از بنیانگذاران درخت "تملق‌گویی آقای هاشمی" بوده‌اند؛ درختی که هنوز کم و بیش میوه‌ می‌دهد!

تملق و تمجیدهای نابجای روزنامه جمهوری اسلامی به مدیریت مسیح مهاجری، از آقای هاشمی سابقه‌ای ده‌ها ساله دارد.

مدح و ستایش آقای هاشمی در دوران ریاست جمهوری وی تا جایی پیش رفت که چابلوسان اطراف ایشان،‌ جایی برای بیان کوچکترین انتقاد از عملکرد رئیس جمهور و دولتش را باقی نگذاشتند و او را تمجید پیامبرگونه می کردند.


این رویه اشتباه که بیشتر در میان نزدیکان آقای هاشمی جاری بود، با واکنش درخوری از سوی وی مواجه نشد و حتی به تدریج در میان مدیران و استانداران دولت هم سرایت پیدا کرد و تبدیل به ترفندی زشت برای ماندن در مقام یا گرفتن پست و امتیاز بالاتر شد.

وقتی رحیمی، هاشمی را یوسف انقلاب خواند


بخش دیگری از این تملق گویی، دست بوسی و پابوسی آقای هاشمی بود که تا سال‌های اخیر هم ادامه یافته است.


گرچه ممکن است برخی دوستداران آقای هاشمی افراط در تمجید یا بوسیدن دست و پای وی را برای خود افتخارآمیز بدانند اما ضروری است که عقلای نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسانه‌های حامی خانواده ایشان از بیان انتقادات درستی که به عملکرد آقای هاشمی وارد است، ابا نکنند و یا دست کم انتقادات دلسوزانه را به گوش وی برسانند.


البته این موضوع تنها مربوط به آقای هاشمی نیست و متاسفانه در میان بسیاری از بخش‌های مدیریتی شایع شده است.

همواره یکی از دلایل نقدناپذیری و خودبزرگ‌بینی مسئولان، وجود چابلوسان و متملقان در اطراف آنان بوده است که برای خوشامد رئیس، اجازه بیان یا رسیدن صدای هیچ نقدی به گوش او را نداده یا منتقدان را عده‌ای بی‌سواد و کم‌دان معرفی کرده‌اند.

آگاهی مسئولان از وجود و محتوای انتقادات دلسوزان کشور، هم از غرور و خودبینی آنان جلوگیری می کند و هم ممکن است درصدد رفع و اصلاح اشتباهات خود برآیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


....هر دوتایشان ش و د
سید
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد که هر خبری تو این سایت زده می شه باید یه جوری یه طعنه ای به احمدی نژاد بزنه
واقعا کینه چه کاری با دل آدمی می کنه
خدا عاقبتتون رو ختم به خیر کنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
حالم از این همه تملق وچاپلوسی برای یک بشر که هیچ برتری بردیگران ندارد بهم میخورد !چرا انسانها تااین حد به انحطاط وپستی میافتند؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دوست من چرا هیچ برتری ندارند؟!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
شاعر چه خوب گفته آنچه شیران را کند...صفت احتیاج است احتیاج است احتیاج . ذلت نفس و حرص به دنیا آدم را خوار و ذلیل میکند و دنیا و آخرت انسان را با هم تباه میکند .
Iran, Islamic Republic of
...دانشگاه آزاد داران.
معلم
هاشمی هاشمی است شک نکنیدچرادیگران تمام شدند ورفتند وباپایان مقام خودنیزپایان پذیرفتند...
الان چرا اسم احمدی نژاد تو تیتر اومده؟
آدم خیال میکنه احمدی نژاد تملق هاشمی رو گفته
...
Iran, Islamic Republic of
نام هاشمی در تاریخ انقلاب به نظر شما در سال های اول انقلاب نمی درخشید ؟؟؟.
مطلب خوبی بود
احسنت
امیر آل حبیب
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
حضرت رسول فرمود بر صورت متملق خاک بپاشید!!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی خواب شکوه و عظمت گذشته را میبیند و در پوست خود نمیگنجد .
حمید
در مورد معجزه هزاره سوم و هاله نور و دلاور هسته ای و ..... چیزی ننوشته اید...
ببخشید اشتباه مثبت زدم
داداش....!
.... معلومه خبر نداری داداش ... این پاچه خواری ها و دست بوسی ها عجب نونی توش داره داداش ... فکر کردی طرف از روی ارادت تملق میکنه ؟ ... ببین پست میخواد ... وام میخواد ... خانه ی فراخ لازم داره ... بلا عوض میخواد ... موافقت اصولی میخواد ... دست خط میخواد ... اره داداش ...
چه حالی به آدم میده وقتی احساس کنه یه آدم خودباخته و ذلیل داره دست آدم را می بوسه خوش به حالت هاشمی کیف میکنی ها .
محمد
احمدی نژاد هم با تملق و چاپلوسی از هاشمی به نوایی رسید وگرنه احمدی نژاد کیلویی چند؟