جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۴
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ضدانقلاب بدنبال اختلاف دولت و مجلس/نمایندگان به رفتارفرجی‌دانا برای ایجاداختلاف پاسخ دادند

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 377026
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینكه برخی جریانات تندرو و مخالف نظام به دنبال این هستند تا از هر وسیله ای برای تقابل دولت و مجلس استفاده كنند اظهار امیدواری كرد: دولت فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی كند كه بدون چالش در مجلس رای بیاورد.
ضدانقلاب بدنبال اختلاف دولت و مجلس/نمایندگان به رفتارفرجی‌دانا برای ایجاداختلاف پاسخ دادند
به گزارش جهان، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت یك ماهه استیضاح كنندگان به فرجی دانا وزیر سابق علوم كه با وساطت حدادعادل و علی لاریجانی ایجاد شده بود گفت: قراربود تا دو روز مانده به استیضاح، وزیر با انتشار اطلاعیه ای دغدغه نمایندگان را برطرف ساخته و برخی معاونانش كه متهم به فعالیت در فتنه سال ۸۸ بودند را بركنار كند تا موضوع استیضاح منتفی شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران با بیان اینكه سه روز قبل از استیضاح قرار شد آقایان ابوترابی و باهنر رایزنی هایی با فرجی دانا داشته باشند تا وی به تعهداتی كه داده عمل نماید گفت: در طرف دیگر هم قرار شد بنده و یكی از نمایندگان با استیضاح كنندگان گفتگو تا در صورتی كه وزیر به تعهداتش عمل كرد آنها استیضاح را منتفی كنند.

دهقان با اشاره به اینكه مجلس سعی كرد تا كار فرجی دانا به استیضاح نكشد ادامه داد كه ظاهرا برخی اطرافیان آقای وزیر تصمیم گرفته بودند تا بركناری معاونان فرجی دانا را به روز استیضاح موكول كنند و از طرفی به وسیله برخی بزرگان مجلس زمینه دو دستگی در استیضاح كنندگان را ایجاد كنند تا وزیر را از این طریق ابقا نمایند.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاكید كرد: از ابتدا معتقد بودم وضعیت كشور به گونه ای است كه نباید اجازه داد مخالفین نظام به واسطه استیضاح وزیر علوم تقابل بین دولت و مجلس را در افكار عمومی و جامعه القا كنند، به همین خاطر تا دو روز مانده به استیضاح تلاش كردیم تا آقای فرجی دانا با برخی اصلاحات سیاست ها و برکناری معاونانش مشكل را حل كند؛ اما وزیر علوم نخواست یا نتوانست از این فرصت مجلس استفاده كند.

دهقان گفت: فرجی دانا روز استیضاح با حكم قرار دادن رئیس مجلس این شائبه را ایجاد كرد كه می خواهد از این طریق بین استیضاح كنندگان و سایر نمایندگان اختلاف بیندازد. این رفتار آقای فرجی دانا باعث شد تا مجلسی ها احساس كنند جریانی به دنبال ایجاد اختلاف بین نمایندگان و زیر سوال بردن شان مجلس است به همین خاطر حرمت مجلس را در مقابل بازی دیگران حفظ كردند.

وی با بیان اینكه تعامل دولت و مجلس باید دوطرفه باشد و نمی توان انتظار داشت نمایندگان حقوق قانونی خود را نادیده گرفته و نسبت به سرنوشت انقلاب و دانشگاه بی تفاوت باشند گفت كه استیضاح وزرا علاوه بر اینكه حق قانونی مجلس است امری جا افتاده در نظام جمهوری اسلامی ایران است و نباید آن را به تقابل میان دولت و مجلس تعریف كرد.

دهقان با اشاره به اینكه برخی جریانات تندرو و مخالف نظام به دنبال این هستند تا از هر وسیله ای برای تقابل دولت و مجلس استفاده كنند اظهار امیدواری كرد: دولت فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی كند كه بدون چالش در مجلس رای بیاورد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام ایا اقای دهقان فکر میکنید رفتار شما بعد از استیضاح درست بود.....
سرور
وزیری که رییس دولت هم برای او مایه نگذارد می شود این.
انشاالله که اختلافی پیش نمیاد
میلاد
Iran, Islamic Republic of
حالا باید برای بقیه وزرا اقدام کرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نمایندگان استیضاح کننده
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه نمایندگان پی به اشتباه خود برده اند و متوجه شده اند که چقدر در افکار عمومی کشور تقلیل یافته اند
آدم هایی مثل جنابعالی با این رفتار های دور از ادب باعث به وجود آمدن اختلاف می شوند هر کسی جای روحانی باشد با عکسالعمل جنابعالی بعد از استیضاح به نفس این کار شک میکند.
مرگ باعزت بهتراززندگی باذلت است،شمامیخواستیدکه خواسته های غیرقانونی رابه ایشان تحمیل نمایید،خواستیددرقوه دیگردخالت وانتصابات باب میل خودرابه ایشان تحمیل کندهمان بهترکه خواسته های شما رانپذیرفت وبا عزت رفت
سرور
دانای دولت یازدهم حرفهای مجلس را زبانی قبول کرده بود اما با تندروها چای می خورد و مجلس به خاطر عدم تطبیق حرف و عمل وی عذر او را خواست برای همین هم تشریف اش را برد.کدام عزت!
اقای دکتر دهقان
از حرکت شما و بقیه دوستانتان در جلسه استیضاح واقعا متاسف شدم
....
طاهر
United Kingdom
آقای دهقان دستان شما به نشانه پیروزی بالا رفت مبارکتان باشد ولی برای بدنه دانشگاهیان روز تلخی بود.شما بدون توجه به نظر غالب دانشجویان و برای جبران عقب ماندگی خود از جریان دانشگاهی به این روش ناپسند روی آوردید. در ضمن رابطه باید بده بستان باشد. نه یک طرفه. شما نسبت به دولت یک حق سئوال دارید و یک حق استیضاح و البته نظارت بر کار آنها که به شدیدترین وجه ممکن دارید انجام می دهید. ولی مردم ناظر کارهای شما هستند و در انتخابات نظر خود را در باره شماها اعلام خواهند کرد و آن روز نزدیک است.
ناشناس
اتفاقا برای ما دانشگاه هیان که شما خبر ندارید بهترین روز بود که دیدیم مجلس چگونه با کسانی که می خواستن دانشگاه ها را محل جولان سیاسی کاری و سیاسی بازی کنند بود درود بر مجلس چه مقدرانه برخورد کرد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز اگه صداقت داری همه کامنتها را بزار نه اینکه گزینشی عمل کنی
Iran, Islamic Republic of
حرکت حضرتعالی در روز استیضاح بسیار زننده بود