پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داعش برای نابودی تشیع تشکیل شده است

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 377323
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جنایات گروه داعش گفت: داعش برای نابودی تشیع تشکیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، جایگاه معنوی طلاب و روحانیون و مبلغین دینی را مهم ذکر کرد و افزود: طلاب در جایگاه پیامبران قرار گرفته‌اند اما متأسفانه از ارزش‌های خود آگاهی ندارند.

وی طلاب را مورد عنایات ویژه امام زمان(عج) ذکر کرد و گفت: امروزه تشیع در شرایط خاصی قرار دارد و به مخاطره عجیبی دچار شده است، موضوع داعش را نباید یک مسأله کوچک و سبک دانست، داعش با همکاری کشورهای مختلف برای نابودی شیعیان تشکیل شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در نظر طلبه هیچ چیزی نباید به غیر از تبلیغ و نشر معارف اسلامی وجود داشته باشد، اگر نیت طلبه تبلیغ اسلام باشد تجربه ثابت کرده است که خداوند این نیت را عملی می‌کند و تجربه هم این مسأله را اثبات کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای علمای بزرگ شیعه علیرغم تمام محدودیت‌ها گفت: در گذشته نیز جریان‌هایی مانند داعش بوده‌اند که به خشونت تمام علیه علمای شیعه اقدام می‌کردند.

مظاهری ضمن تأکید بر لزوم اراده و پشتکار برای موفقیت و ترقی طلاب تصریح کرد: مشکلات مالی و مشکلات اداره زندگی همواره برای علما وجود داشته است اما علما با اراده و پشتکار و داشتن اهداف مقدس و الهی توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری به دست بیاورند و این موفقیت‌ها به علت نبوغ و استعداد آنها نبوده است.

وی یکی از نواقص حوزه علمیه را توانایی نداشتن برای استفاده کردن از علوم علمای سلف ذکر کرد و ادامه داد: منتقل نشدن علوم از نسلی به نسل بعد از ضعف‌های حوزه علمیه است و علت این مسأله نداشتن اراده و عدم تلاش و کوشش است، باید عمر خود را به تلاش برای کسب دانش و فراگیری علوم بپردازیم اما متأسفانه این رویه در بین طلاب وجود ندارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه تقوا برای رسیدن به مقصد شرط اصلی است، خاطرنشان کرد: بدون داشتن تقوا کسی به جایی نمی‌رسد، طلاب باید دو بال تلاش و کوشش و اراده و تقوا را با هم داشته باشند، تقوا یعنی رسیدن به معارف دینی و ترس از خدا داشتن در عمق وجود.

وی ضمن انتقاد از وجود برخی رذائل اخلاقی در حوزه علمیه افزود: حوزه علمیه‌ای که در آن غیبت و تهمت و رذائل اخلاقی وجود داشته باشد مورد عنایت امام زمان(عج) نخواهد بود، معنی ندارد که در حوزه علمیه اختلاف و تفرقه وجود داشته باشد و در هر گوشه‌ای از آن افرادی با مریدان خود جریانی تشکیل دهند و هر کس به دنبال اهداف خودش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *