پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۸

اردوغان: پوتین به تماس تلفنی من پاسخ نداد

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 457928
رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز تاسف از احتمال قطع همکاری‌های اقتصادی این کشور با روسیه، اعلام کرد که همتای روسی وی به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.
اردوغان: پوتین به تماس تلفنی من پاسخ نداد
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «النشره» خبر داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، پنجشنبه در سخنانی از نحوه تعامل همتای روسی‌ وی در پی سرنگونی جنگنده روسی، ابراز تاسف کرد و خبر داد «ولادیمیر پوتین» به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.

اردوغان تأکید کرد که ترکیه در صورتی‌که می‌دانست جنگنده سرنگون شده روسی است، به شیوه‌ای دیگر برخورد می‌کرد.

اردوغان در واکنش به تأکید دولت روسیه درباره لغو پروژه‌های مشترک این کشور با ترکیه،خاطرنشان کرد واکنش مسکو به سرنگونی جنگنده‌ روسی که «حریم هوایی ترکیه را نقض کرد»، «احساسی و نامناسب» است.

در حالی‌که جنگ لفظی بین مسکو و آنکارا تشدید شده است، اردوغان اتهام‌‌های روسیه را مبنی بر اینکه ترکیه از داعش در سوریه نفت و گاز می‌خرد، رد کرد و مدعی شد «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و حامیان آن از جمله مسکو، تامین کننده مالی و نظامی واقعی این گروه تروریستی هستند.

به باور برخی از تحلیلگران ، سرنگونی جنگنده روسی در سه‌شنبه گذشته یکی از خطرناک‌ترین درگیری‌های علنی بین یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه از بیش از نیم قرن گذشته است و همین امر تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش را پیچیده‌تر کرده است.

اردوغان گفت: «ما متحدان استراتژیک هستیم، آنها می‌گویند پروژه‌های مشترک متوقف و روابط قطع خواهد شد ولی این شیوه‌ها برای سیاسیون مناسب نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب کرد مردک حامی تروریسم
مرگ بر رژیم کودک کش ترکیه و در راس آن اردوغان خونخوار
اینکه خیلی خوب است یعنی ترا آدم حساب نکرد که نیستی
مسعود دیپلمات
تماس گرفته که چه بگوید؟ می خواهد بگوید که اگر می دانستیم هواپیما مزبور روسی است آنرا نمیزدیم.
بر فرض که نمیدانستی نادان. آیا ندانستن تو موجب عدم عذر خواهی میشود نادان؟ پس تکلیف خسارت و دیه و غیره و ذالک چه میشود؟ نادان!
نیما
به خاطر اینه که داره با این کار تحقیرت می کنه! آدم رو به یاد جواب ندادن وزیر خارجه ی عربستان به تماس وزیر خارجه ی یه کشور می اندازه!
علی
جهان نیوز بجز نشر اکاذیب و دو بهم زنی کار دیگری نداره ?
مهیار
اردوغان احمق به غلط کردن افتاده . کشوری که اقتصادش روی اراده ی روسیه میگرده چه به این غلطها . ترکیه واقعا فکر کرده یک کشور اروپایی شده . خیلی به خودشون مغرور شدن.چی دارن غیر از توریست ؟ تا اونا باشن که با ابرقدرتها در نیفتن. هنوز روسها رو نشناختن
Iran, Islamic Republic of
تركيه ادب شدو به ادب بيشتري نياز دارد . بعلت ظلم درحق همسايه خود يعني سوريه مظلوم.