جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
به علت بارندگی‌های هفته گذشته

دو سد در سیستان و بلوچستان سرریز کرد

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 306321
مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های هفته گذشته در سیستان و بلوچستان باعث سرریز سدهای سارادان ایرانشهر و ماشکید سیب و سوران شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نوشت: احمد عاقبت‌بخیر اظهار کرد: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته، سد سارادان ایرانشهر کاملا آبگیری و اولین سدی بود که سرریز شد.

وی افزود: سد ماشکید سیب و سوران نیز برای نخستین بار بعد از ساخت، آبگیری و سرریز شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: سد ماشکید با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرهای سراوان، مهرستان، هیدوچ و روستاهای پایین دست به ظرفیت ۶۷ میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی ساخته شده است.

عاقبت‌بخیر گفت: حجم آبگیری مخازن سدهای مخزنی و تغذیه‌ای استان به بیش از ۱۵۸ میلیون متر مکعب رسید.

وی تصریح کرد: سدهای مخزنی ماشکید سراوان، پیشین سرباز، خیرآباد نیکشهر، زیردان و شی‌کلک چابهار ۱۳۱ میلیون متر مکعب از روان آب‌های جاری شده در رودخانه‌های استان را ذخیره کردند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اذعان کرد: ۱۳ سد تغذیه‌ای استان نیز برای نخستین بار همزمان در هفته گذشته آبگیری و ۲۷ میلیون متر مکعب از سیلاب‌های منطقه مهار و ذخیره شد.

عاقبت‌بخیر اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ سد مخزنی و تغذیه‌ای در سطح استان در دست بهره‌برداری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *