سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ضرورت وقف برای کمک به ازدواج جوانان

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 414727
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت سالانه حدود سه تا ۳ هزار و ۵۰۰ وقف در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن ربیعی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از خیمه‌های معرفت رشت با اشاره به علاقه‌مندی مردم نسبت به وقف اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی‌های خوبی که توسط رسانه‌ها انجام شده، اکنون مردم با مقوله وقف آشنا هستند.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۸ سالانه ۲۰۰ عدد وقف در کشور صورت می‌گرفت، افزود: با افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار و برکات وقف اکنون در سال ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ وقف در کشور به ثبت می‌رسد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، گیلان را در زمینه وقف از استان‌های خوب کشور عنوان کرد و گفت: در گیلان از اوایل انقلاب تا سال ۸۸ در سال حدود ۶ تا ۱۰ وقف انجام می‌شد و از این سال تاکنون سالانه ۵۰ وقف در این استان انجام می‌شود.

وی از تعداد ۱۸۵ هزار وقف در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۷۰ هزار مسجد موقوفه در کشور وجود دارد و بیشتر واقفان با نیت‌های متفاوت از جمله روضه سیدالشهدا (ع) اقدام به وقف می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه امروزه موضوع وقف مورد توجه است، ادامه داد: امروزه بهتر است وقف برای برطرف شدن بخشی از نیازهای منطقه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در نگاه کلی برای پیشرفت علم و تکنولوژی و توسعه فناوری می‌توان وقف کرد، گفت: در حوزه‌های اجتماعی می‌توان در زمینه‌های اشتغال، ازدواج و... وقف کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سن ازدواج به دلیل مشکلات تامین جهیزیه و مخارج ازدواج، اگر وقف در راستای ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه انجام شود بسیار می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

وی تعداد وقف در نوروز جاری در گیلان را ۶ وقف عنوان کرد و افزود: یک مورد وقف در آستارا برای تهیه جهیزیه و ازدواج بود که نشانه توجه این استان به موضوع ازدواج جوانان است.

ربیعی از وجود ۸ هزار و ۵۱ بقاع امامزادگان در کشور خبر داد و یادآور شد: از این تعداد، ۳۰ هزار بقعه قابلیت جذب زائران را دارد که در گذشته این رقم ۸۰۰ بقعه بود و باید زیرساخت‌های بیشتری برای پذیرش زائران در بقاع متبرکه کشور فراهم شود.

وی گردشگری مذهبی را از برنامه‌های مهم اوقاف ذکر کرد و متذکر شد: بقاع متبرکه امامزادگان را ظرفیت خوبی می‌دانیم و در کشور باید زمینه خدمات‌رسانی به مردم را مهیا کنیم تا زائران از آن لذت ببرند.