جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرنوشت تحریم‌ها بعداز توافق اززبان روان‌چی

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 380365
معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه اعلام کرد که انتظار ایران در مذاکرات هسته‌ای این است که پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم ها علیه ایران «لغو» گردد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خانم پاتریسیا آدام رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده بود با تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص مذاکرات جاری ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار داشت: در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای ۱+۵ جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق جامع میان طرفین امضاء گردد.

وی افزود: انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی در این مذاکرات ا ین است که براساس توافقات به عمل آمده و پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم ها علیه ایران «لغو» گردد.

در این دیدار همچنین راه های گسترش همکاری های دوجانبه میان ایران و فرانسه به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

خانم آدام نیز ضمن تشریح اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ظرفیت های موجود میان دو کشور، خواستار توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی به منظور تبادل نظر بیشتر میان طرفین شد.

شایان ذکر است در راستای افزایش همکاری پارلمانی طی یک سال گذشته چندین هیأت پارلمانی فرانسه به کشورمان سفر نموده است.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه، همچنین در ادامه سفر خود با آقای امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و ضمن بررسی تحولات منطقه نسبت به راه های مقابله با تروریسم به خصوص گروه داعش در عراق و سوریه به تبادل نظر پرداختند.

هیأت مذکور در ادامه برنامه های سفر به کشورمان با آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفتگو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *