جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۴
۹۱
تجمع مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد

دانشجویان، مراسم ترحیم برای «تولید داخلی» برگزار کردند/ حضور سرزده احمد توکلی +عکس

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 410866
به همت کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی، جمعی از تشکل‌های دانشجویی امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ در اعتراض به واردات بی‌رویه و به دلیل اهمیت موضوع واردات و خام فروشی، تجمع «خلع ید تاجران رانتی» مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت را برگزار شد.
دانشجویان، مراسم ترحیم برای «تولید داخلی» برگزار کردند/ حضور سرزده احمد توکلی +عکس
به گزارش جهان، به همت کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی، جمعی از تشکل‌های دانشجویی امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ در اعتراض به واردات بی‌رویه و به دلیل اهمیت موضوع واردات و خام فروشی، تجمع «خلع ید تاجران رانتی» مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت را برگزار شد.

دانشجویان در تجمع اعتراضی مقابل وزارت صنعت پلاکاردهایی با مضامین «حصر مالیات و عوارضی، خام فروشی منابع معدنی به خارج، مساوی حاتم بخشی از بیت المال است»، «سازمان توسعه و تجارت خانه تیمی واردات»، «خام فروشی معادن بی غیرتی اقتصادی است»، «رانت‌های اتاق بازرگانی را قطع کنید»، «قرارداد ترجیحی با ترکیه مساوی ترکمنچای اقتصادی»، «آیا قوانین و مقررات واردات و صادرات توجهی به استقلال و عزت کشور دارد»، «لغو شبنم مساوی تسهیل قاچاق»، «آقازادگان در لیست انتخابات اتاق بازرگانی چه می‌کنند» در دست داشتند و در تجمع حضور پیدا کردند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410866-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410866-2.jpg

تجمع کنندگان مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت شعارهای «نقدینگی تولید، خرج تجارت شده/ صنایع وابسته وبال ملت شده» و «دشمن خودکفایی دشمن انقلاب است/ توسعه وابسته فقط فقط سراب است» را سر دادند.

مسئولان باید برای تقویت تولید ملی اقدام کنند

در ادامه این تجمع دکتر عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) برای دانشجویان به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امروز در جنگ اقتصادی هدف دشمن ایجاد تورم و بیکاری در کشور است که تحریم‌ها برای رسیدن به این هدف ها وضع شده است و تقویت تولید ملی این حربه دشمن را از بین می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای تقویت تولید ملی اقدام کنند، گفت: کاهش واردات در راستای تقویت تولید ملی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410866-3.jpg

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: کسانی که پشتیبان واردات هستند با هجمه‌های تبلیغاتی اشان مصرف کنندگان را به سمت خرید کالاهای وارداتی و خارجی وادار می‌کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: واردات آنجا وجود دارد که وارد کننده به خاطر سود کلان واردات، پول زیادی را هزینه می‌کند تا قانون مناسبی در این خصوص تصویب نشود.

چرا دروازه‌های کشور به روی واردات کالاهای بی‌اهمیت باز شده است

همچنین محمدحسین رحمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، به نمایندگی از دانشجویان دیگر مطالبی را پیرامون مسائل اقتصادی بازگو کرد و اظهار داشت: اقتصاد وادادگی را نمی‌خواهیم بلکه اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم.

وی افزود: چرا دروازه‌های کشور به روی واردات کالاهای بی اهمیت باز شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000410/n00410866-t.jpg

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه به فکر تولید داخلی باشید، گفت: از کارگاه های کوچک حمایت کنید و مطمئن باشید که جنبش دانشجویی پس از تذکر پی در پی رهبری پیگیر این مسئله خواهند بود.

رحمانی خاطرنشان کرد: چرا طرح ایران کُد و شبنم را برای مبارزه با قاچاق حذف کرده‌اید.

مراسم ترحیم برای تولید داخلی

گفتنی است، در این تجمع میز مجلس ترحیم نیز برای تولید داخلی چیده شده و همچنین پلاکارد تسلیتی از طرف خانواده های کارآفرین نیا و دانشجوییان پور، با مضمون «خبر درگذشت تولید ملی عزیز، چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند، ولی در برابر تدابیر حضرات چاره ای جز تسلیم و رضا نیست روحش قرین حرمت باد.» در دست دانشجویان بود.


پایان تجمع دانشجویان با قرائت بیانیه و امضاء طومار

گفتنی‌ است؛ این تجمع با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت و همچنین دانشجویان تجمع کننده نامه‌ای نصیحت گونه‌ای را خطاب به نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بر دیوار این وزارتخانه نصب کردند که مضمون این نامه بدین شرح است: جناب نعمت زاده؛ وزیر صنعت- معدن و تجارت امروز فشار واردات کشور را دارد از پا در می آورد (امام خامنه ای) پاسخ شما چیست؟

متن بیانیه پایانی تجمع دانشجویان به شرح زیر است:

چندین سال است که خواست مقام معظم رهبری از مسئولان برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محقق نشده است و اخیراً رهبری به طور مصداقی وارد موضوع شدند و فرمودند «امروز فشار واردات، کشور را دارد از پا درمی‌آورد و در خصوص میزان واردات قاچاق به کشور نیز ارقام بسیار عجیبی مطرح است، اما این هم یک توجیه منطقی نیست که به بهانه جلوگیری از قاچاق و دریافت سود گمرکی، راه واردات انبوه به کشور به صورت رسمی باز شود، کاری کنید که محصولات کشور مقهور واردات نشود.

این بیانیه می‌افزاید: همچنین رهبر معظم انقلاب پیش از آن در موارد متعدد به همین موضوع اشاره کرده بودند به صورت نمونه «مسئله‌ واردات بی‌رویه و بی‌منطق ضرر بزرگی است، خطر بزرگی است؛ مردم هم باید این را بدانند. وقتی یک محصول خارجی را ما داریم مصرف می‌کنیم، در واقع داریم یک کارگر خودمان را بیکار می‌کنیم، وقت آن رسیده که نخبگان دانشگاهی و جنبش دانشجویی وارد میدان شوند تا با فریاد زدن مطالبه رهبری دست واردات‌چی‌های زالوصفت و خام‌فروشان بی‌غیرت که در حال فلج کردن صنعت کشورند و متاسفانه از رانت‌های مختلف بعضاً قانونی، دولتی و حکومتی نیز بهره می‌برند را، کوتاه کنند.


در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم برای ساخت بسیاری از کالا‌ها در داخل کشور و به دست مردم و کارآفرینان وجود دارد، گره خوردن منافع عده‌ای سودجو با واردات بی‌رویه از محقق شدن تولید داخل جلوگیری می‌کند، از سوی دیگر فرصت‌ها و رانت‌های مختلفی به وسیله سیاست‌گذاری‌های نسنجیده و اقدامات نابجای مسئولان برای این طایفه ایجاد شده و حتی کار بدانجا رسیده که واردات‌چی‌ها و خام‌فروشان امروز به جا و از موضع بخش خصوصی و تولیدکنندگان سخن می‌گویند.

این کمیته دانشجویی در این بیانیه به نمونه‌های در جریان اشاره کرده و آزاد کردن واردات کالاهای «اولویت ۱۰» یعنی کالاهای لوکس که تنها مرفهان بی‌درد مصرف کننده آنند نظیر خودروهای لوکس و اسب‌، آن هم با ارز مبادله‌ای، امتیاز اخیر وزارت صنعت به ترکیه در قالب تعرفه ترجیحی که بر اساس آن تعرفهٔ ۱۴۰ کالای با ارزش افزوده‌ بالا را برای واردات از ترکیه کاهش داد که ضربه بزرگی به تولید داخل بود و اولین طعم تلخ آن در عدم توانایی رقابت پوشاک داخلی در روزهای اخیر حس شد و چند سال پیش از آن با سوء عملکرد مسئولان این وزارت‌خانه در دولت‌های مختلف، بازی با تعرفه و واردات‌محوری، بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه یعنی نساجی مازندران را به کلی از هستی ساقط کرد، واردات بی‌رویه‌ کالاهای اساسی کشاورزی که سبب از بین رفتن کشاورزی در کشور و از بین رفتن استقلال غذایی ایران شده است و علاوه بر ضربه زدن به تولید ملی با وابسته کردن امنیت غذایی به خارج و در موارد بسیاری کشورهای متخاصم (نظیر واردات گندم از آمریکا) سبب ایجاد زمینه برای فشار وارد کردن دشمن بر مردم را فراهم کرده است را از موارد اجرا شده عنوان کرد.


در این بیانیه آمده است: واردت بنزین در دولت یازدهم که علاوه بر بی‌کیفیت بودن (به تصریح سه کمیسیون مجلس)، سبب ایجاد وابستگی به خارج، از بین رفتن ظرفیت تولید داخلی در پتروشیمی‌های بخش خصوصی کشور و از همه مهم‌تر ایجاد زمینه فشار وارد کردن دشمن بر زندگی مردم را فراهم کرده است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: از بین بردن طرح‌های جلوگیری‌کننده از قاچاق نظیر شبنم و ایران کد بدون ارائه طرح جایگزین به اسم وجود مشکلات در آن، موافقت وزیر صنعت با افزایش قیمت مس شرکت ملی مس که به ناتوانی رقابت محصولات داخلی با قیمت پایین محصولات خارجی در این حوزه می‌انجامد، علاوه بر این رانت‌های بزرگی برای واردات وجود دارد، که رانت ۶۵۰ میلیون یورویی برای واردات کالاهای اساسی یک نمونه از آن است که نمایندگان مجلس به آن تصریح کرده‌اند.

این کمیته دانشجویی اعلام کرد: بگذریم از اینکه این رانت به کسانی داده شد که جزو واردکنندگان کنجاله مرغ بوده که نوع اقداماتی که در واردات آن در سال ۹۱ صورت گرفت از عوامل اصلی گران شدن قیمت مرغ و درک اثر تحریم‌ها برای مردم بود، نمونه‌ دیگر بحث‌هایی است که در مورد واردات سیگار و انحصار آن در رسانه‌ها و از جانب نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، از سوی دیگر خام فروشی که به تعبیر رهبری بزرگ‌ترین خسارت به ایران اسلامی است توسط مافیایی که سود گروهی و شخصی خود را به منافع مردم ترجیح می‌دهند سال‌هاست ادامه دارد و اقدام جدی برای جلوگیری از این خسران صورت نگرفته است، کاهش تعرفه‌ صادرات سنگ آهن (افزایش خام فروشی) و افزایش واردات شمش فولاد (با ارزش افزوده بسیار بالا)، نمونه‌ای از این قصه پرغصه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر کسی می‌داند، خام فروشی عامل ضرر مردم و تولیدکنندگان داخلی است. بدون شک مسئولین هم می‌دانند، اما چرا سال هاست این مسئله حل نمی‌شود؟ چرا اراده‌ای برای این کار نیست؟ آیا باید پاسخ را در گره خوردن منافع عده‌ای با خام فروشی و واردات بی‌رویه جستجو کرد؟

کمیته‌ دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی که متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران است واردات‌محوری و خام‌فروشی را مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال، در شرایط جنگ اقتصادی دانسته و به همین دلیل از مسئولان خواستار رسیدگی و تحقق مطالباتی نظیر خارج کردن سرمایهٔ ملت از جیب واردات‌چی‌ها و خام‌فروشان، جلوگیری از رانت‌خواران این عرصه‌ها و بالا بردن هزینه سوداگری در آن‌ها، اتکا به تولید داخل و اولویت‌ها، مقدم بر واردات کالای لوکس برای طبقه‌ مرفه و عدم روزمرگی بی‌برنامگی وزارت صنعت برای توسعه صنعتی کشور شد.


حضور سرزده احمد توکلی در تجمع دانشجویان

لازم به ذکر است، احمد توکلی نماینده مجلس بدون اطلاع قبلی درپایان تجمع در جمع دانشجویان حاضر شد و از مطالبه گری دانشجویان و تجمع آنها تشکر کرد.
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
کاش تجمعات اقتصادی و به نفع تولید در میان دانشجویان بیشتر بشه. همه اش تجمع سیاسی نذارن، تجمعات درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی هم لازمه...
حمید
Iran, Islamic Republic of
.... تا وقتی امثال نعمت زاده هستند فاتحه تولید داخلی را بایستی خواند
علی عابدینی
Iran, Islamic Republic of
اینها همه فیلمه...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به غیرتشان
این غیرت نیست... همینها هستند که به جای کار کردن دنبال چیزهای دیگه هستند... همین افرادی که اینجا جمع شدن چیکاره هستند؟؟؟ به جای کار و زحمت اومدن اینجا دنبال اهداف و اغراض سیاسی...
اشتباه مثبت زدم ،حرف این آقا اشتباه است.
م.ر
کار کردن سر جای خودش.اعتراض هم جای خودش.چرا وقتی نابودی بیت المال و رانت و فامیل بازی و بی کفایتی رو میبینیم ساکت بشینیم؟در ضمن چطور اگر غرض ورزی سیاسی هست برای وزرای دیگه نیست؟چرا این اقای خاص اینقدر حرف و حدیث پشتشه؟
Iran, Islamic Republic of
دانشجو هستن. می فهمی؟
فکر کردین اینا بیکارن؟
همین دانشجوها باید فردا کار تولید داخلی را انجام بدن ولی عرصه براشون تنگ شده. همه باید در این گونه تجمعات دفاع از تولید داخلی شرکت کنیم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر بي كار هم باشند باز براي دولت خيلي بده!!! آخه بك خورده هم به فكر مردم و جوانها باشيد و همش به دشمن لبخند نزنيد
بی بصیرت
Romania
... خدا نگذرد از کسانی .......ضد مردم و ضد انقلاب اسلامی...
امیر علی ابراهیمی
...؟؟؟!!!...ظاهراً اینها دانشجو هستن...فعلاً دارن تحصیل میکنن...اگه تولید باشه اینها هم بعداز اتمام تحصیل میرن سر کار...اگه هم نباشه که هیچ...
بشین سر جات لطفا مملکت رو دارن دوستان شما با وابسته کردن از بین میبرند
این لحن گفتار واسه دولت قبلی بود
سید حسن
France
دقت کنید خیلی هاموتون این رو اشتباهی مثبت دادید . بنده خدا انتقاد هم بلد نیست . آقای بی نام و نشان !!!
United States
وطن پرست یعنی اینها نه یک مشت روشنفکر که ادعاش رو دارند
این وطن پرستی نیست عزیزم این منافق صفتیه... این عده اگر راست میگن الان اینجا چیکار میکنند به جای اینکه الان سر کارشون باشند....؟؟؟؟!!!!
عزیزم . حق حسابشون کم شده اومدن اعتراض
شیرین عقلی چش نخوری!!!!!!
دارن میگن جناب نعمت زاده غصه اون کارگری رو بخور که منتظره کی اخراجش کنن.یا میگن سیگار مالبرو براتون خوب نیست سرطانزاست!!
افشین
فکر میکنم این دانشجویان علی رغم نظر منافقین اقتصادی و ایادی استکبار جهانی که در طول تاریخ با راه انداختن دعواهای سیاسی و مذ هبی و......مردم را از توطئه ها و رانت خواری ها و فساد و دست اندازی به بیت المال در نا آگاهی و خواب فرو می بردند و هر طور که دلشان می خواهد از آب گل آلوده ماهی می گیرند دارند بیدار می کنند و احتمالا شما یا یکی از همان منافقان یا مفسدان هستی که اینجور می سوزی .
دوست عزیزم شما خودت اینجا چیکار میکنی؟! آیا الآن نباید سر کارت باشی؟! چرا وقت کار ور گذاشتی تومدی تو سایت خبرگزاری فارس و این خبرها را مطالعه می کنی؟! فکر نمی کنی با این تضییع وقتت مدیون مردم شدی؟!
از این کارت توبه کن و خیلی خوب به کارت بچست.
موفق باشی عزیزم
اینها کسانی هستند که بخاطر مرگ تولید ملی از کار بیکار شده اند. اتفاقاً بخاطر بیکاری فرزندان این مرز و بوم آمده اند اعتراض.
Indonesia
کارشان دفاع از تولید ملی است شما مشکلی داری؟؟ تعجبم این است که چی به شما می رسد از نابودی تولید ملی دولتی که از کاسبان تحریم سخن می گفت الان خود و هوادارانش شده اند کاسبان حذف تولید ملی....
...
تو هم معلومه آقازاده ايي ها وگرنه كار كجا بود همه چي رو از صنعت خوابوندن
ببخشید شما دانشجو بودید احیانا بفهمید کار دانشجو چیه ؟؟؟
امیر
دوست عزیز، پیشنهاد میکنم از واژه "وطن دوست" استفاده فرمایید. چون فکر میکنم هر پرستشی بغیر از ذات اقدس الهی از مصادیق شرک باشه.
باتشکر از کامنت ارزشی شما
تو دیگه خیلی فیلمی :)) دمت گرم شادمون کردی با این کامنت
شما احتمالاً از برادران تکفیری نیستید که دنبال بهانه می گردند دیگران رو مشرک بخونند؟؟؟
نباتی
اصل حرفتو نقشنگه
اما عبارت وطن پرستی مال تونایی هستیش که خدایی برای پرستش ندارند.
اما ما که خدا ی یگانه و بی همتا را دارید و پرستش را هم مخصوص ذات اقدس الهی می دانیم، به هیچ وچه رو به پرستش وطن نمی آوریم. البته وطن خود را دوست داریم و به آن افتخار می کنیم. ولی در عین حال پرستش را تنها مخصوص خدای تعالی می دانیم.
مجیدی
چرت آقایان را به هم زدید چرا آخه؟!!!!
اون وقت این ها در دوره قبل که اقتصاد این مملکت از هم پاشیده شد کجا بودند؟
این کارها همش از روی حب وبغض است و امثال ... کارگردان این داستان ها است
دمت گرم حرف دل ملت را زدی ... اینها همون منافقین کفتار صفت هستند که این مملکت را به خاطر اهداف سیاسیشون به گند کشوندن...
Iran, Islamic Republic of
واقعا که!!!
اگه چشماتون رو باز میکردین، تو تجمعهای اعتراضی در دولت قبل هم، امثال این دانشجوها رو میدیدید.
شما چی کار کردید واسه این مملکت که حالا انگ منافق و کفتار به این جوونا میزنید؟
یکی از همین ملت
حرف دل ملت ؟یعنی این ملت دقیقا چند نفره ...
اتفاقا دم اصولگراها گرم که بدون تعصب و قبیله گرایی خودشون اصلی ترین منتقدان دولتی شدن که انتخابش کردن و کفتار صفت هم شمایی هستین که بجای انتقاد از وضع موجود و حمایت از تولید ملی بخاطر عصبیتِ جناحی چشمتون رو به روی مسائلی که کشور رو وابسته و دچار مشکل میکنه می بندین.
قول میدم فردا یه انگی به این دانشجویان که تصویرشون اینقدر واضح منتشر شده زده بشه و از دانشگاه اخراج بشن
Romania
پشتشون گرمه نگران نباش!!
قسم می خورم که یکی تو این جمع نیست که بسیجی نباشه .....
بسیجی ازمملکت دفاع کرد نه قرتیهای فاسد.
سید حسن
France
قسم رو می دونی با چی می خورن . می دونم چیه؟ ؟
دوستان سلام ....ایکاش این جمع قبل از حضور یه نگاه به گوشیهای موبایل..پوشاک و کفش خودشون مینداختن و بعد تجمع میکردن ...این حرکت فرهنگ سازی میخاد و صدا و سیما بیشترین نقش رو داره
حسین
Netherlands
یعنی اینکه ایرانی اگر جنس خارجی بخرد شاخه زیر پای خودش را اره کرده و جیب وارد کنند را پر.
یا علی مددی
جمشید دائی
Iran, Islamic Republic of
اون هشت سال این افراد کجا بودند که در برابر 2.5 میلیارد صادرات غیر نفتی 48 میلیارد دلار واردات در سال انجام شد بسه دیگه بابا خودتون مسخره کردید یا مردم رنگ میکنید.
مریم
دلیل نمیشه 8 سال یکی اشتباه کرد 8 سال بعدش هم یکی دیگه بدتر بیت المال رو نابود کنه.با هم دشمن نیستیم که.اشتباه اشتباهه.
حرف حق
2 سال آخرش اشتباه کرد 4 سال اول عالی بود از پیمانکاران بپرسید 84 تا 88 بهشت پیمانکاران و تولید کنندگانه ...
:۴سال اول به اضافه ٢سال اخر میشه۶ سال ٢سال مابقی چه جوری بود ؟؟
Turkey
تو سواد درست و حسابی نداری و اینجوری دانشجوهای مردم رو متهم میکنی.
جهش صادرات غیر نفتی تو دولت قبل اتفاق افتاد و رقم صادرات غیر نفتی به رقم واردات نزدیک شد.
مهدی
خدایا فقط خودت مردم رو از دست ... رانت خوار باند باز فامیلی نجات بده.زبون ما قادر به اثبات نیست.چه کنیم؟بیت المال ایران توسط کی و کجا خرج میشه؟
مرادي
كاش نمايندگان بيدار بشن و جدي با اين قضيه برخورد كنن
معلومه توهم خوابی ها اونی که خوابه رو میشه بیدارکرد اینا که خواب نیستند....
حسین
Netherlands
تنها حال اقوامی بهتر می شود که افرادش بهتر بشوند.
بیائیم خسته و نا امید نشویم.
یا علی مددی
کاظم
به خدا قسم حرف دل ما رازديد افرين به بصيرتتان افرين بر غيرتتان
مخلص همه شما توليد کننده کفش دست دوز تعطيل شده
اتاق هاي بازرگانی بهشت رانت خوارانه
Iran, Islamic Republic of
دمتون گرم. دم همه با غیرتها گرم.
رضا
Romania
سلام آقای سرافراز و آقای صدا وسیما چیزی شنیدی یا نه؟؟؟!!!
حسین باقری از قم
اینا تاکسیران دلواپس بیشناسنامه نیستن که میلرزن.
برید بلرزید به جهنم
ومن الله توفیق
زنده باد اصلاحات
چرا مجلس به وظیفه انقلابی اش عمل نمیکنه و این ... را استیضاح نمیکنه؟
مديران رانتي در اين دولت بيشتر هستند، مخصوصادر خودروسازي كه كاسب شدند با چيني ها
مجتبی
عقل سالم در بدن سالم ؟! آخه کشوری که تحریمه این همه واردات مثل سمه سم برای تولید داخلی و خروج ارز این کجاش سیاسیه؟ کجاش جناحی ؟ با این کار به دروازه خودمون گل زدیم هر کس ملیت ایرانی داشته باشد این را میفهمه نیاز به سواد ندارد
United States
ساندیسی...
علي
United States
ده نفرم نبودن واقعا چقدر پرشور بوده
علي فهيمي
...
يك روز كنسرت لغو ميكنيد يك روز ...
زماني كه احمدي نژاد كشور رو به اين روز نشوند شما كجا بوديد ؟
....
خدایا کمک
United States
... اینده مردم به روشنی می بینند قابل توجه انهایی که ...
امین
Iran, Islamic Republic of
چرا زمان احمدی نژاد که اقتصاد مملکت صد درصد وابسته به واردات کالا از سیر و پیاز تا سنگ قبر و پرچم شده بود اعتراض نکردند؟
Iran, Islamic Republic of
خوبي شما!!؟؟
زرديني
Iran, Islamic Republic of
دانشجوي باغيرت تشكر تشكر
Iran, Islamic Republic of
بقیه نمایندگان کجا بودند؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
از این که این کارنافرینان و دانش ستیزان ...
United States
اخه چرا همون صنف خودشون که واردات می شه نمی ایند....
United States
30 سال دیر اقدام کردند
چرا تو دولت پاکدستان این تجمعات برگذار نمیشد
پس معلومه اینا همش سیاسی کاریه
در ثانی مگه میشه جلوی واردات را گرفت با این جنسای بی کیفیت داخل و قیمتای بالا.مصرف کننده چه گناهی کرده
این دانشجویان غیرتمند توی این هشت سال گذشته کجا بودن?!
در اوج واردات دولت محمود چه میکردن?!
Turkey
منتظر اوج واردات شما بودن.
شما خواب تشریف داشتین و تجمعات اعتراضی رو نمیدیدن
خدا انشالله به شما عقل سالم در بدن سالم عطا کند
ای دانشجویان بی شناسنامه، یعنی شما از کسایی که توی اتاق بارزگانی حضور دارن و از اقتصاد بین الملل اگاهن از شما کمتر حالیشونه،
باشین تا صبح دولتتان با تدابیر این دولت بدمد.
مردم ایران همیشه عربا رو به خاطر قبیله پرستی سرزنش کردن، قبیله پرستیو فامیل بازی اینجا که دست اونارو از پشت بسته.
United States
احمد آقای توکلی برای چی رفت اونجا؟؟؟؟
United States
واقعا خوشم اومد از این اقدام این نماینده ارزشی
Iran, Islamic Republic of
آيا فقط در دنيا توليد براي داخل است ؟
يونس الف
اي بي شناسنامه هاي بي سواد عصر حجري .... بريد به درك.
.
.
.
.
.
.
. الكي مثلا من روحاني ام
این حرکت خود جوش خیلی سیاسی و جهت دار و با نظم انجام شد ولی خوب ما هم از زمانی که دولت قبلی برای واردات غذای سگ و گربه سهمیه ارز دولتی لحاظ کرد معترض بودیم و حال هم در صورتی که ادامه داشته معترض هستیم
Iran, Islamic Republic of
باسلام
ثمرات این دولت
1- تا پارسال هر کنسرتی مجاز بود از این دولت به بعد حرام
2- تا پارسال تولید ملی خواب بود با این دولت مرد
3- ارتباط خارجه قوی داشتیم با این دولت تمام کشورها با ما قهرند
4- اختلاس در دولت قبل نمی شد تو این دولت زیاد شد
5- دلواپس تو دولت قبل نبود تو این دولت زیاد شد

اقایون و خانوها از خواب بیدار شین
چرا خودتونو به خواب میزنید
وحدت داشته باشید
من
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی که در دوره احمدی نژاد به جای دارو کالای لوکس مثل زین اسب وارد میشد کسی تجمع نمی کرد.
France
از کجا با اطمینان صحبت می کنی . آقای نیم من
این اقا خودش با طرح تثبیت قیمتها تابوت تولید داخلی را خودش به تنهایی ساخت
طنز :دولت كليد رادر قفل توليد داخلي اشتباهي وارد كرد ...
همه اين تجمع دانشجويان از بيكاري و عدم توجه به وظيفه اصلي اشان كه درس خواندن است ميباشد !!
اقاي توكلي هم بهمين ترتيب منتهي در زمينه وكيل المله بودنشان ...
اونهم ترکیه ای که حامی تروریست ها و همدست لیدیهای عربستان است.
ز
بهتره این افراد اول ببینن لباسایی که تنش کردن ترکه یا ایرانی؟ فقط شعار کافی نیست عمل باید کرد.