پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش اعتراضی خادم به دادکان

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 375668
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش گفت: آقای دادکان در دهه ۸۰ و در زمان ریاست شما بر فدراسیون فوتبال علیرضا نیکبخت قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی امضا کرد چگونه اکنون صحبت از بازیکن ۱۰۰ میلیونی می‌کنید؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیررضا خادم که در برنامه ۴-۴-۲ رادیو جوان به صورت تلفنی حاضر شده بود صحبت‌های خود را در واکنش به اظهارات محمد دادکان اینگونه آغاز کرد.

وی گفت: دادکان از بزرگان ورزش است و من در دانشگاه افتخار همکاری با ایشان را داشتم و زمانی که او رئیس فدراسیون فوتبال بود من در مجلس بودم و کارهای نظارتی و حمایتی خود را تا حد امکان انجام می‌دادم. او فرد با تجربه‌ای است که دانش بیشتری نسبت به من دارد من در فوتبال تخصصی ندارم و اگر مطالبی هم مطرح می‌شود برای این است که درس یاد بگیرم اما یکی از دلایلی که سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش بحث چیدمان هیأت مدیره را به من سپرد مسائل حقوقی بود که وجود داشت و من هم این مسئله را قبول کردم.

وی افزود: سؤالم از دادکان این است که استقلال و پرسپولیس را با توجه به بدهی‌های چندین میلیارد تومانی که داشتند باید چگونه هیأت مدیره و مدیرعامل را انتخاب می‌کردیم؟ استقلال و پرسپولیس در زمان ریاست دادکان هم بدهکار بودند، وزارت ورزش مالک دو باشگاه بود و باید این دو باشگاه را از شرایط بحرانی خارج می‌کرد. دو باشگاه روی هم ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی داشتند آن هم در حالی که کل بودجه وزارت ورزش برای یک‌ سال ۱۵۰ میلیارد تومان است یعنی کل ورزش را در یک سال باید با این ۱۵۰ میلیارد تومان اداره کنیم این بدهی‌های تلمبار شده متأثر از یک دوره مدیریت نبود بلکه مربوط به دوران مدیریت‌های مختلف است. طلبکاران و اعتراض و اعتصاب‌ها را در جریانش هستید، ضمن آنکه باید طبق قانون در سال ۹۳ دو باشگاه خصوصی شوند من قصد مناظره نداشتم و نیم‌ساعت پیش متوجه شدم که دادکان در برنامه حضور دارد، من نشیندم که دادکان به دوستانم گفته باشد که این مسئولیت را قبول نکنم.

وی ادامه داد: دوران مدیریتی برای هیچکس نمانده برای ما هم نخواهد ماند ما روش آزمایش و خطا را داریم که در آینده این دو باشگاه محبوب می‌خواهند واگذار شوند باید چگونه باشیم اولین گام برای منافع مالی دو باشگاه با استفاده از تجارب بزرگان ورزش این بود که اسپانسر بگیریم و دو قرارداد جدا برای استقلال و پرسپولیس در زمینه اسپانسر امضا شد آن هم در شرایطی که مباحث غیر شفافی در زمینه اسپانسر وجود داشت و مشکلاتی که از قبل بود که باعث شد مشکلاتی هم ایجاد کند. بزرگی مثل دادکان با آن سابقه مدیریتی ارزشمند من را راهنمایی کند و بگوید وزارت ورزش اکنون چه کاری باید انجام می‌داد و با توجه به شرایطی که دو باشگاه داشتند چه باید می‌کردیم تا وضعیت کنونی بهتر می‌شد.

خادم تصریح کرد: طبق قانون باید این دو باشگاه واگذار شوند و قطعاً مالک آینده باشگاه هم خودش تصمیم می‌گیرد که مدیرعامل و هیئت مدیره چه کسی باشد، اکنون که وزارت ورزش مالک دو باشگاه است باید مدیرعامل و هیئت مدیره را انتخاب کند اسپانسر هم آمده تا بهره‌وری اقتصادی داشته باشد برخی دوستان هم شب عید مصاحبه کردند و گفتند نمی‌توانیم ماشین پول باشیم و ما پول بدهیم وزارت ورزش هیئت مدیره انتخاب کند.

وی افزود: در ترکیب هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال چهره‌های فنی، اقتصادی و حقوقی حضور دارند و اکنون ما حضور هیئت مدیره را در باشگاه احساس می‌کنیم، مدیران عامل استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد وزارت ورزش به هیئت‌ مدیره بوده است. اکنون نیز اگر می‌بینید که رحیمی می‌گوید این کار درست نیست یا آن کار درست است به خاطر حضور هیئت مدیره پویا و معنادار در دو باشگاه است که هیئت مدیره‌ای است که تعیین‌کننده و تصمیم‌گیرنده است. هیئت مدیره و مدیرعامل با هم تعامل دارند اما آقای دادکان پیشنهاد شما این است چون دو باشگاه بدهی زیادی دارند آنها را منحل کنیم؟

معاون وزیر ورزش با اشاره به بدهی‌های کلان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این بدهی‌ها یک شبه به وجود نیامدند. در پرسپولیس از زمان خطیب و در استقلال از زمان آقایان دیگر به وجود آمده مدارک‌شان موجود است آقای دادکان شما مسئول فدراسیون فوتبال بودید و نتوانستید مشکلات بدهی‌ها و قراردادها را حل کنید چگونه انتظار دارید که من در پنج ماهه‌ای که آمده‌ام کل ورزشگاه‌ها را پر کنم؟ بدهی‌ها را پرداخت کنم و کارهای بازرسی را هم انجام بدهم. شاید راهکار شما این است که من نباشم یا اینکه برویم از خارج کشور کسی را بیاوریم تا این مشکلات را برطرف کند اکنون که دو باشگاه زیان‌ده هستند باید چه کنیم؟

خادم با اشاره به صحبت‌های دادکان گفت: آقای دادکان می‌گوید بازیکنان ۱۰۰ میلیون می‌ارزند یعنی پرسپولیس و استقلال با بازیکن ۱۰۰ میلیونی مقابل سپاهان با بودجه ۲۰ میلیارد تومانی بایستند؟ آقای دادکان در دهه ۸۰ و زمان ریاست شما بر فدراسیون فوتبال علیرضا نیکبخت قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی داشته است آیا این مبلغ بالاتر بوده یا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اکنون.

وی با اشاره به توصیه وزارت ورزش برای کاهش هزینه تیم‌های صنعتی گفت: دکتر گودرزی وزیر ورزش و من به دفتر وزیر صنایع رفتیم و خواهش کردیم که هزینه تیم‌های صنعتی را کنترل کنند که وزیر صنایع گفت این تیم‌ها خصوصی هستند و مجمع مستقل دارند با این حال من به آنها ابلاغ می‌کنم. از شما آقای دادکان می‌پرسم وقتی وزارت ورزش این کار را انجام داده چه باید کنیم؟ دیگر چه کاری می‌توانستیم انجام بدهیم.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش افزود: طبق تعریف سازمان خصوصی‌سازی ۷ باشگاه صنعتی خصوصی هستند این را که من تعیین نمی‌کنم این را خصوصی‌سازی تعیین می‌کند. اگر هم شما من را دروغگو می‌دانید که دیگر صحبت فایده‌ای ندارد. ما هم می‌دانیم که این باشگاه‌‌ها از بودجه ملی ارتزاق می‌کنند اما طبق تعریف سازمان خصوصی‌سازی آنها خصوصی هستند.

خادم با اشاره به مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین اظهارات تاج رئیس سازمان ملی گفت: دادکان بگوید اکنون که این دو باشگاه بدهی میلیاردی دارند چه باید کنیم و راهکار ارائه بدهد. آقای دادکان می‌‌گوید قرارداد دایی بالا رفته است باید بگویم علی دادیی را رویانیان نشسته و قرارداد سه‌ ساله‌ای امضا کرده، اگر ما می‌خواستیم به آن ورود کنیم دایی می‌توانست به فیفا شکایت کند و کل فوتبال ما تعلیق می‌شد اما دادکان می‌گوید چون دایی اهل شکایت نیست ما به طور غیرقانونی سرش کلاه بگذاریم. خیلی‌ها بر روی قراردادی که علی دایی با رویانیان امضا کرده اسم‌هایی می‌گذارند اما این قرارداد امضا شده است و باید سالانه ۲۰ درصد دایی دستمزدش افزایش پیدا کند و می‌تواند یک‌طرفه این قرارداد را هم فسخ کند اما دادکان می‌گوید با قدرت دیکتاتوری دایی را حذف کنید و به دایی بگویم یا قراردادت را پایین بیاور یا برو خانه بنشین.

وی افزود: امسال مهدی تاج رئیس سازمان لیگ اعلام کرده کل هزینه باشگاه‌های لیگ برتری ۱۵۰ میلیارد تومان است، ما می‌گوییم با گیر و مسائل زیر میزی و ... ۱۷۰ میلیارد تومان که این یعنی کاهش هزینه‌ها و قراردادها. پرسپولیس سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته که امسال به زیر ۱۸ میلیارد رسیده است، استقلال ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته که به زیر ۱۸ میلیارد رسیده سپاهان ۳۱ میلیارد هزینه داشته که آن هم به زیر ۱۸ میلیارد رسیده اگر اینها کاهش نیست پس اسمش چیست؟

وی افزود: آقای دادکان من و مهدی تاج را که با سند حرف می‌زنیم حرف‌مان را قبول ندارد و ما دروغ می‌گوییم اما دادکان بدون سند حرف می‌زند.

خادم ادامه داد: آقای دادکان منتقد نیست، مدیر است و بیاید راهکار بگوید و بگوید برای دو باشگاهی که ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی داشته‌اند و پولی هم نداشته‌اند چه کار باید می‌کردیم؟ اصلاً شما بیاید و این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کنید و بگوید که وزارت ورزش پنج ماه پیش چه کاری بهتری بود که می‌توانست انجام دهد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای دادکان و امثال ایشان فقط بلدند انتقاد کنند و هرموقع دعوت به کار می شوند ، ناز می کنند و بیرون گود می مانند و راهکاری ندارند و فقط ایراد می گیرند!