سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۲
۹

واکنش کاخ‌سفید به اظهارات روحانی/ اسرائیل،‌ خط قرمز هر توافقی با ایران

شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 415366
سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا با ایران توافقی که امنیت اسراییل را تهدید کند امضا نخواهد کرد.
واکنش کاخ‌سفید به اظهارات روحانی/ اسرائیل،‌ خط قرمز هر توافقی با ایران
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت آمریکا با ایران توافقی که امنیت اسراییل را تهدید کند امضا نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل روز جمعه گفت هرگونه توافق نهایی با ایران باید موجودیت اسراییل را به رسمیت بشناسد.

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این درخواست نتانیاهو گفت که از این درخواست بخصوص اطلاعی ندارد اما از نگرانی‌های اسراییل مطلع است.

وی افزود: ما این موضع را درک می‌کنیم. رئیس‌جمهور هرگز توافقی را که تهدیدی برای اسراییل باشد امضا نمی‌کند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز روز جمعه گفت این توافق نخستین گام به سوی تعاملات سازنده با جهان است.

شولتز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی گفت: درک می‌کنیم که دولت ایران نیاز دارد ایرانیان را درباره این توافق قانع کند اما آمریکا این توافق را توافقی صرفا متمرکز بر برنامه هسته‌ای می‌داند.

وی گفت: نگرانی‌های ما درباره ایران در مسائل خارج از برنامه هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی است.

شولتز همچنین گفت باراک اوباما در حال تعامل با نمایندگان آمریکا بر سر توافق موقت لوزان است و قصد دارد با روسای اقلیت و اکثریت سنا و مجلس نمایندگان درباره توافق لوزان صحبت کند.

وی درباره زمان این صحبت چیزی نگفت اما گفت اوباما قصد دارد روز جمعه با آنها سخن بگوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اظهارات روحانی چه بود که امریکا را وادار به واکنش کرد. چرا واهمه داریدو سخنان رئیس جمهور ایران رامنتشر نمی کنید. سانسور خبری تا کی ... شرمند ه شده اید.
Iran, Islamic Republic of
اگر به حرف نتانیاهو بود که اصلا تفاهمی شکل نمی گرفت پس شرط گذاری نتانیاهو در این امر فاقد اهمیت بوده ضمنا مقامات ما هم بارها اعلام کردن که به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستند حتی احمدی نژاد هم در اواخر دولتش این مورد رو بارها تایید کرد .
بسیار متاسفیم که مااظهار نظر یک سخنگو را باور می کنیم ولی به رییس جمهور خود اعتماد نداریم وسخنان فرد خارجی را سر تیتر می کنیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شما اگر یکبار دیگر به سخنان ریاست محترم جمهور بعد از توافق ژنو مراجعه نمایید و نامه ای که ایشان برای رهبر معظم انقلاب نوشتند و آنها را مقایسه کنید با واقعیتهایی که پس از آن مشاهده شد، آنگاه شما نیز به دیگران حق میدهید که دچار تردید شوید
یک دوست
با سلام و احترام شما میدانید که طبق توافق 6 ماهه ژنو فردو و غنی سازی 20 در صد و تحقیق و توسعه و ساخت نیروگاه اب سنگین اراک به حالت تعلیق درامد و 200 کیلو اورانیوم غنی شده 20 در صد ما اکسید شد ولی جناب روحانی از روز اول توافق تا امروز همچنان میگویند تمام فعالیت های هسته ای ما مطابق قبل ادامه دارد و هیچکدام از آنها تعلیق نشده !!! حالا چگونه دچار تردید نشویم ؟؟
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد!!!!!!!!!!!!
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
این دولت بنایش برپنهانکاری ونامحرم دانستن مردم ونمایندگان انها درمجلس شورای اسلامی است
حسین
منظورش این است که ما تا منهدم کردن موشک هایتان و برچیدن فناوری آن ایستاده ایم. دور حزب الله، حماس و سوریه و.. را باید خط بکشید و...
جالبه اونهایی که شعار میدادن نه غزه نه لبنان همه سرباز های امریکا بودند با قیافه ایرانی.
ازاین نوع اظهارنظرهاتاسه ماه بعدزیادخواهیم شنید!بهتراست صبوری کنیم وازکناراین حرفای مصرف داخلی وذل خوش کنک عبورکنیم!