جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بانوان آل سعود را به چالش می کشند

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 387566
وزارت کشورعربستان به بانوان این کشور درباره "جنبش ۲۶ اکتبر" با هدف به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، فعالان عربستانی بر خلاف هشدارهای مقامات این کشور، اقدام به انتشار ویدئوهایی در اینترنت از رانندگی بانوان در خیابان‌های عربستان کرده‌اند. این اقدام در پی فراخوان "جنبش ۲۶ اکتبر" برای لغو ممنوعیت رانندگی بانوان انجام می‌شود.

ژنرال "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد: رانندگی زنان در این کشور ممنوع است و ما قانون را در قبال زنانی که آن را نقض کنند، اعمال خواهیم کرد. وی چنین اقدامی را بهانه دادن به "سودجویانی" دانست که "تضعیف انسجام اجتماعی" را در سر می پرورانند.

اظهارات "ترکی" در واکنش به تحرکات فعالان سعودی در شبکه های اجتماعی برای گردهمایی و تظاهرات در حمایت از حق رانندگی زنان در عربستان بیان شد.

زنان عربستان سعودی تصمیم دارند روز یکشنبه (۲۶ اکتبر/ ۴ آبان) با رانندگی در خیابان های این کشور، مخالفت خود را با ممنوعیت رانندگی بانوان نشان دهند. این اقدام به تبعیت از فراخوان "جنبش ۲۶ اکتبر" انجام می‌شود که هدف آن مبارزه و به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی بانوان است.

عربستان سعودی تنها کشور جهان است که در آن بانوان حق رانندگی ندارند. وزارت کشور عربستان رانندگی بانوان را "بر هم زدن نظم عمومی" خوانده و بارها هشدار داده است که با متخلفان برخورد خواهد شد.

از آغاز فراخوان این جنبش تاکنون بیش از ۱۰ ویدئو در "یوتیوب" منتشر شده که نشان‌دهنده رانندگی بانوان در خیابان‌های عربستان سعودی است.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی و پلیس دینی عربستان به بسیاری از خیابان‌های اصلی شهرها اعزام شده‌اند تا در صورت مشاهده بانوانی که رانندگی می کنند، متخلفان را بازداشت کنند. پلیس سعودی پیش از این هشدار داده بود که با "برهم زنندگان نظم عمومی" به شدت برخورد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *