سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

صدور مدرک معادل ممنوع شد

سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 272969
دوره هاي آموزش عالي غير رسمي تنها به منظور افزايش مهارت هاي شغلي يا ارتقاء دانش تخصصي برگزار مي شوند و منجر به صدور مدرك رسمي دانشگاهي يا معادل نمي شوند و به شركت كننده اين دوره ها، صرفاً گواهينامه دوره از سوي موسسه برگزار كننده اعطا مي شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت علوم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای مدرک را ممنوع و تکلیف دارندگان این مدرک را معلوم کرد. 
 
دفتر موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطاي مدارك تحصيلي معادل ممنوع اعلام شده و از تاريخ مذكور، هيچ دانشگاه و موسسه آموزش عالي يا دستگاه دولتي حق برگزاري دوره معادل را نداشته و در صورت برگزاري، هيچ گونه مدرك معادل به دانشپذيران اعطا نخواهد شد و بر فرض صدور گواهينامه معادل، مدارك مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیست. 
 
بر اساس اين اطلاعيه، دوره هاي آموزش عالي غير رسمي تنها به منظور افزايش مهارت هاي شغلي يا ارتقاء دانش تخصصي برگزار مي شوند و منجر به صدور مدرك رسمي دانشگاهي يا معادل نمي شوند و به شركت كننده اين دوره ها، صرفاً گواهينامه دوره از سوي موسسه برگزار كننده اعطا مي شود. 
 
همچنين استفاده از عناوين دانشجو، نيمسال و واحد در دوره هاي ياد شده، ممنوع بوده و بجاي آن، واژگان دانشپذير، دوره و ساعت بكار مي رود. 
 
دارندگان مدارك معادل كه تاريخ پذيرش آنها قبل از این مصوبه باشد صرفاً در صورتی که دوره معادل با مجوز شورای گسترش آموزش عالی برگزار شده و مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم باشد، می توانند در آزمون های سراسری سازمان سنجش، شرکت و در صورت قبولی، ادامه تحصیل دهند. 
 
اين اطلاعيه جهت اطلاع دانشپذيران دوره هاي معادل صادر شده و عدم رعايت موارد فوق توسط دستگاه هاي مجري از طريق دفتر حقوقي وزارت علوم و نيز مراجع قضايي پيگيري و برخورد مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مطمئناً مديران مدرك خود را گرفته اند وقتي نوبت به افراد عادي رسيد اين تصميم گرفته شد.