جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نمایندگان آمریکا از اوباما شکایت می‌کنند

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 372067
یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری خود قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به این مجلس اجازه می‌دهد به تصویب شکایت علیه باراک اوباما به اتهام سوء استفاده وی از اختیارات اجرایی بپردازد.
به گزارش جهان؛ ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: این رای گیری در کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا با نتیجه هفت رای مثبت به چهار رای منفی انجام شد و علت عدم قاطع بودن آن خط مشی‌های حزبی بود.

انتظار می‌رود که این قطعنامه در کل مجلس نمایندگان آمریکا رای قاطعی به دست نیاورد و قرار است چند روز دیگر این رای‌گیری انجام شود. این قانون نتیجه جدال میان جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و دولت فدرال این کشور است.

این جمهوری خواهان اظهار داشتند که هدف از این قانون پاسخگو دانستن رئیس جمهور در قبال دور زدن کنگره درباره یک تغییر سیاست مهم مربوط به اجرای لایحه اصلاحات بهداشت و درمان دولت اوباما است.

در این میان اوباما و دموکرات‌های کنگره آمریکا این قانون را رد کرده و آن را در راستای نمایش سیاسی در سالی که قرار است انتخابات در آن برگزار شود، دانستند.

تمرکز این قطعنامه بر تصمیم اوباما به منظور تاخیر اجرای قوانینی است که از کارفرمایان می‌خواهد تا به بیمه کارکنان خود بپردازند. جمهوری خواهان می‌خواهند اوباما با تاخیری در اجرای این بند تا سال ۲۰۱۵ از اختیاراتش فراترعمل کرده است.

در صورتی که این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود نزد یک قاضی فدرال فرستاده می‌شود تا تصمیم بگیرد آیا این مجلس جایگاه قانونی برای پیگیری این پرونده را دارد یا نه.

کارشناسان حقوقی که چند روز پیش در کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دادند نسبت به اینکه اقدام دولت آمریکا به حدی به مجلس نمایندگان آسیب زده که در جایگاه شاکی قرار داشته باشد اختلاف داشتند.
https://jahannews.com/vdcceiq1m2bqmx8.ala2.html
jahannews.com/vdcceiq1m2bqmx8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *