شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

هاشمی: کنترل جمعیت تز استعماری است

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 418967
هاشمی رفسنجانی:‌ زمین ما استعداد غذا دادن به ۵۰۰ برابر جمعیت موجود دنیا را دارد یعنی اگر الان جمعیت دنیا ۴ میلیارد نفر باشد دو هزار میلیارد آدم اگر در دنیا بیاید با علوم و کشفیات و با امکانات فکری موجود بشر می شود آنان را تغذیه نمود .
به گزارش جهان، فارس در درج وقایع تاریخی امروز نوشت:

آیت الله مهدوی کنی : شریعتمداری می خواست آذربایجان را از ایران جدا کند

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه امروز تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل دانشگاه تهران و با حضور انبوه مردم این شهر برگزار شد . پیش از خطبه های نماز جمعه آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران ، سرپرست کمیته های انقلاب اسلامی کشور و عضو شورای نگهبان طی سخنانی خصوصیات رهبر اسلامی را برشمرد .

وی اظهار داشت : رهبر دینی بایستی سه صفت داشته باشد اول این که مردم را به خدا دعوت کند نه به خود و اگر دیدند کسی مردم را دعوت به خدا می کند دنبال این شخص بروید و اگر کسی مردم را به خودش دعوت می کند دنبال او نروید.

آیت الله مهدوی کنی ادامه داد : بنابراین کسی که مردم را دعوت به سوی خدا می کند خودش هم باید عمل صالح داشته باشد و همیشه بگوید من مسلمان هستم و فقط تسلیم اراده خدا هستم نه غیر خدا ، چنان که امام و رهبر عالیقدر ما حضرت امام خمینی در عین این که این انقلاب را رهبری کرده و همه دوست و دشمن اعتراف دارند که رهبری انقلاب اسلامی به دست توانای امام امت است ...می فرمایند به من نگوئید رهبر بلکه به من بگوئید خدمتگزار چون من یکی از افراد مسلمان هستم و با شما بودم و با هم انقلاب کردیم . این اولین خصوصیات یک رهبر است که مردم را به خدا دعوت می کند نه به طرف خود .

وی ادامه داد : شرط و خصوصیت دوم رهبر این است که خود باید عمل صالح انجام دهد نه این که مردم را دعوت کند به فداکاری و راستی و خودش این صفات را نداشته باشد . شرط سوم این است که رهبر با تمام امتیازاتی که دارد با تمام آن چه که مردم برای او قائل هستند هیچ گاه این امتیازات او را مغرور نکند و باید بگوید خود من هم یکی از بندگان مسلمان خدا هستم بنابراین دین ما دین اسلام است و رهبر ما هم که ما را دعوت به سوی خدا و اسلام می کند دارای این سه خصوصیات مهم رهبری می باشند .

آیت الله مهدوی کنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اگر شما و ما یک روحانی و یا غیر روحانی را ببینیم یک عمل خلافی انجام می دهد تا این جمهوری تضعیف شود بزرگترین جرم را مرتکب شده و جرم وی در حد شرک بالله است به خاطر این که مردم ما این همه ایثار کردند که این جهت بوجود بیاید و برای حفظ آن باید فداکاری کنند بنابراین آن چه که برای ما مطرح است این است که ما نظام خود را بسوی اسلام و الله بتدریج پیش ببریم تا جایی که بتوانیم قوانین اسلام را بر ایران و جهان حاکم بگردانیم .

وی در مورد حوادث آذربایجان اظهار داشت موقعی که با آقای شریعتمداری در این مورد صحبت کردیم ایشان گفتند که شهید آیت الله مدنی باید برکنار شود مهندس غروی باید برکنار و مراغه ای باید جانشین شود و یا نخست وزیر برکنار و سپاه هم برداشته شود و ایشان بعدا گفتند که باید متنی بنویسیم تا از رادیو و تلویزیون پخش شود که مقدمات آن آماده شد و ایشان گفتند که باید خطه آذربایجان شرقی و غربی در اختیار من باشد و عزل و نصب افراد هم با من باشد یعنی حکومت خودمختار و این قسمت از حکومت جمهوری اسلامی جدا شود در این جا بود که جامعه روحانیت مبارز صلاح بر این دید که این آقا صلاحیت مرجعیت ندارد .

کنترل جمعیت تز استعماری است

در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه اول نماز جمعه به مبحث عدالت اجتماعی پرداخته و گفت کنترل جمعیت تزی استعماری است .

وی اظهار داشت : یک کسی به نام مالتوس حدود دو قرن پیش نظریه ای داده است و گفته است که انسان ها رشدشان تصاعدی است و بازده مواد غذایی در زمین تصاعدی نیست و ممکن است روزی به جایی برسیم که مواد غذایی زمین به اندازه نیاز رشد انسان ها نباشد و بنابراین تاریخ و آینده انسان محکوم است به آن که عده زیادی از مردم از گرسنگی بمیرند ، این فرضیه و نظریه ای است که مالتوس می دهد و کتاب مقدس استعمارگران غربی می شود و این فرضیه را خیلی مهم تلقی می کنند و بعد مسئله تولید و کنترل نسل را و مسائل دیگری را بر این اساس تنظیم می کنند این ها مدعی اند که منابع زمین در آینده به اندازه نیاز انسان هایی که با این حرکت خاص تصاعدی که دارد رشد می کند کافی نیست بنابراین باید بخشی از مردم یا با کنترل حذف بشوند و یا باید بپذیریم که بخشی از مردم گرسنگی بکشند با این زیربنا فقر اکثریت دنیا را توجیه می کنند و کنترل جمعیت دنیا را تا از انفجار جمعیت جلوگیری کنند چون انفجار همیشه به ضرر استعمارگران است و فکر کرده اند که زمینه ای برای خودشان درست بکنند تا برای همیشه نسل این ها مسلط بر اوضاع اقتصادی دنیا باشد .

زمین گنجایش ۲ هزار میلیارد نفر را دارد !

وی ادامه داد : از نظر اسلام این اصل قابل قبول نیست ما با آیات فراوانی از قرآن می فهمیم که مطلب جز این است . قرآن می فرماید « هر چه که نیاز در شما آفریدیم جواب این نیاز را هم برای شما داده ایم » و به طور کلی جهان بینی ما که خداوند در آن طراح جهان است و خوشبختانه دانشمندان بی غرض دنیا هم این مطلب را تائید می کنند و می گویند زمین ما استعداد غذا دادن به ۵۰۰ برابر جمعیت موجود دنیا را دارد یعنی اگر الان جمعیت دنیا ۴ میلیارد نفر باشد دو هزار میلیارد آدم اگر در دنیا بیاید با علوم و کشفیات و با امکانات فکری موجود بشر می شود آنان را تغذیه نمود . حالا چه چیزهایی در آینده کشف بشود و انسان چه چیزهایی از فضا و کرات دیگر بگیرد و از اعماق زمین به دست آورد علاوه است .

هاشمی گفت : پس ما این اصل در ذهنمان باشد که در طراحی آفرینش و در جهان انسان و این زمین خداوند ترتیبی داده است که اگر بشر راه حق را برود تولید و توزیع مواد و غذا در دنیا عادلانه باشد در این جهان و بر پشت این کره خاک ضرورت آن که یک انسان گرسنه بماند نداریم .

حیف نان که آمریکا به کارمندان سیا می دهد !

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به جریانات روز گفت : دنیای غرب مخصوصا آمریکا جامعه ایرانی را نشناخته ، دروغ می گویند که این ها خیلی چیز بلدند به خدا این قدر تحلیل های احمقانه ای دارند که آدم فکر می کند که حیف نان که می دهند در سازمان سیا به این ها بخورند و این جور برای این ها تحلیل بکنند بر می دارند مثلا یک سازمان بزرگ نشسته مدتی تحلیل کرده مسائل را بعد می گوید در ایران دو تا جریان در مقابل هم قرار گرفته اند ترک ها یک طرف ، فارس ها یک طرف ، آقای خامنه ای رئیس جمهور و طرف دیگر نخست وزیر با یک عده ترک های دیگر ، چند نفر آذربایجانی داریم در کابینه این ها یک جناح نیرومندی هستند مقابلشان هاشمی ، آقای منتظری ، آقای مهدوی کنی این ها هم یک جناح این جوری هستند و این ها روی این حساب می کنند برنامه می ریزند پول خرج می کنند که حالا این دو جناح را در مقابل هم قرار بدهند و احمق ها نمی دانند که این هایی که اسمشان را می برند ما همه مان با هم این جوری هستیم که خدا شاهد هست حاضریم پائین ورقه سفید را امضا کنیم و در اختیار آقای خامنه ای بگذاریم و ایشان هر چه می خواهد بنویسد با امضای ما یعنی این قدر ما با هم دیگر رابطه ای صمیمانه داریم .

وی ادامه داد : والله این قسم جلاله بود که خوردم بنده و آقای خامنه ای جزو کسانی بودیم که سعی می کردیم مسئله شریعتمداری اصلا طرح نشود چه برسد آن که برایش اهمیت قائل شویم تا وقت مردم صرف نشود برای تظاهرات و وقت مصرف کردن و شعار دادن و این ها فکر می کردیم که اصلا این ها مرده اند و نمی ارزد که نیروی جوان ما صدایش را بلند کند علیه این ها .

هاشمی ادامه داد : با این حال باید بگویم که برای غربی ها بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده است سقوط شریعتمداری از سقوط بنی صدر مهم تر است آن ها مثل این است که تیر خلاصی خورده باشند عصبانی هستند مثل گرگ زخم خورده نمی دانند چه کار بکنند .

هاشمی در ادامه به اقدامات شریعتمداری قبل از انقلاب و عدم همراهی او با نهضت اشاره کرده و گفت ایشان در مصاحبه اخیر اعتراف کرده اند که از کودتا مطلع بوده اند و هیچ متهمی تا وقتی که به خانه او بروی و دو زانو مقابلش بنشینی و از او بخواهی وقایع را بگوید به جرائم خود اعتراف نمی کند وقتی او را گرفتی به زندان بردی بازجویی کردی و او پاسدار ها را دید آن موقع می آید و می گوید که چه کرده ام و حال با این وجود رفته اند و در خانه اش از او مسائل را پرسیده اند و او تا این اندازه اعتراف کرده است خیلی مهم است . (۱)

آیت الله مشکینی : شریعتمداری از اول عدالت نداشت

آیت الله مشکینی در نماز جمعه امروز قم اظهار داشت : این آدم [شریعتمداری ] از اول تقوا نداشت. وی گفت : من بیست سال است که این آدم را می شناسم . این آدم تقوی نداشت از روز اول . این آدم عدالت نداشت. این آقا آنقدر حب ریاست داشت که اگر در راه حب ریاستش هزارها تومان، میلیون ها تومان، سهم امام مصرف می شد، تلف می شد، این آقا حاضر بود تلف بشود، نامش را به خوبی ببرند. چندین انسان تلف بشوند، خونها ریخته شود ولی این آقا به یک مقام بالاتر برسد ... به خدا از روز اول، وجود این مرد، چوب لای چرخ این انقلاب بود.(۲)

پی نوشت:

۱- جمهوری اسلامی ، ۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ ، صفحه ۵ و ۷
۲- جمهوری اسلامی ، ۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ ، صفحه ۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زرديني
Iran, Islamic Republic of
هاشمي در باره جمعيت: كي بود كي بود من نبودم
تاریخ ایشان را بهتر معرفی خواهد کرد...
هاشمی اقای یک بام ودوهوا!!!!!!!!!