پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسلامی را که وهابیت تاب نیاورد

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 458963
اظهار نظرمبلغ اخوانی و از چهره های بارز اخوان المسلمین در کشورهای حوزه خلیج فارس درباره جهاد در اسلام واکنش های افراطی و گسترده ای را در پایگاههای اجتماعی کاربران عرب به دنبال داشت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، طارق السویدان در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت:" اسلام دین صلح، زیبایی، احساسات لطیف، روحانیت متعالی و روابط پاک است و جهاد برای رسیدن به اهداف بسیار بالاست و نه برای خشونت طلبی. پس دعوت اساس است و جهاد استثناء است".
 
این پست بیش از 6 هزار بازخورد در قالب بازنشر و کامنت داشته است به عنوان مثال شخصی زیر آن نوشته است:" اگر دین ما دین دعوت بود خداوند کفر و کافران را نمی آفرید و محمد {ص} را با شمشیر به پیامبری بر نمی انگیخت (!) همانگونه که او را با کتاب و حکم برانگیخته و نیز با میزان و عدل به سوی بشر نمی فرستاد همانگونه که با رحمت فرستاده و اگر جهاد استثناء بود تیغه شمشیر اوج مجد و کرامت نمی شد و ظلم و خفتی بر مسلمانان روا نمی رفت. جهاد هرگز استثناء نبوده و اگر باور نداری سیره پیامبر را دوباره بخوان و ببین که جهاد اصلی اساسی در اولین دولت اسلامی به شمار می آید که اگر نبود اسلام هم نبود".
 
شخص دیگری نیز به اسم فهد حمیدی نوشته:" دین را به میل خود تغییر می دهید و اولویت ها را بنابر تشخیص خود تعیین می کنید خدا به دادمان برسد".
 
شخص دیگری هم نوشت:" فکر می کردم اسلام دین عزت و برقراری عدالت وعدم پذیرش خواری و خفت است... اشتباه کردی... چیز جدیدی بگو دکتر!"
 
تفسیر غلط از جهاد توسط گروههای افراطی وهابی و سلفی نه تنها باعث تخریب وجهه اسلام بلکه زمینه ساز اجرای جنایاتی همچون قرآن سوزی شده است.
 
در جامعه امروزی در میان اینگونه افراد که به صورت پنهان و آشکار مورد حمایت آمریکا، صهیونیسم و برخی کشورهای مرتجع عرب نیز قراردارند، فجیع ترین تفسیرها از قرآن و سنت و جهاد را برداشت کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *