سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۴
آخرین اخبار از نوار غزه؛

۱۶۶۵ شهید تاکنون/ اصابت چند موشک به تل‌آویو/ بیانیه عدم‌تعهد، گروه77 و چین علیه رژیم‌صهیونیستی

تلویزیون اسرائیل: پادشاه عربستان هم‌پیمان ماست
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 373165
روزنامه‌نگار و پژوهشگر سرشناس عرب، با اشاره به سخنان دیرهنگام پادشاه عربستان درباره اوضاع فاجعه بار مردم فلسطین در غزه، از سکوت وی درباره برخی مسائل مهم خبر داد.
۱۶۶۵ شهید تاکنون/ اصابت چند موشک به تل‌آویو/ بیانیه عدم‌تعهد، گروه77 و چین علیه رژیم‌صهیونیستی
به گزارش جهان، "عبدالباری عطوان" تأکید کرد: عبدالله بن عبدالعزیز، حوادث غزه را جنایت‌، کشتار جمعی و جنایتهای ضدانسانی توصیف و با فلسطینی‌هایی که خونشان در غزه ریخته می‌شود ابراز همدردی کرد؛ ولی نگفت که چگونه می‌توان با کسی که این جنایتها را مرتکب می‌شود مقابله کرد، و اینکه نقش کشورش در این زمینه چیست!

عطوان افزود: سخنان پادشاه عربستان را که عصر جمعه به نیابت از او قرائت شد، دنبال کردم، و امیدوار بودم که دعوتی را برای برگزاری اجلاس فوق العاده کشورهای عربی با حضور وزرای دفاع این کشورها و رؤسای ستاد ارتش‌هایشان مطرح کند؛ و یا حتی دعوت برای نشست فوری وزرای خارجه عرب؛ ولی ناامید شدم.

عطوان تأکید کرد: در سخنان پادشاه عربستان، حتی یک واژه درباره اسرائیل متجاوز و یا اقدامات تروریستی این رژیم مطرح نشده است، و احتمالا کسانی که این سخنرانی را نوشته‌اند به عمد از اشاره به این مسأله خودداری کردند؛ ولی در مقابل به صورت مفصل به انواع اقدامات تروریستی که به نام اسلام صورت می پذیرد، پرداخته‌ شده است.

عطوان ادامه داد: هنگام سخنرانی پادشاه عربستان و استقبال فوری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از این سخنان، جنگنده‌های اسرائیلی به خانه‌های شهر رفح در جنوب غزه حمله کردند و بیش از ۶۰ شهروند را به قتل رساندند؛ یک سوم کشته شدگان کودک و نوزاد بودند. اقدام وحشیانه‌ای که با نقض آتش بس (از سوی رژیم صهیونیستی) صورت گرفت. سه کودک هم در شمال غزه در آتش سوختند.

عطوان ادامه داد: امیدوار بودیم که پادشاه عربستان حجم ویرانی‌هایی را که بمباران مستمر منطقه تحت محاصره غزه به بار آورده، ببیند؛ یا اینکه به پیکر کودکانی را که در این حملات تکه پاره شده است، و یا کودکانی که دچار نقص عضو شده‌اند نگاهی بیندازد؛ کودکانی که در کنار ده ها هزار مجروح دیگر در راهروهای بیمارستانها بستری شده و درنتیجه نبود دارو به دلیل بسته بودن گذرگاه رفح از سوی مصر – هم پیمان عربستان- با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. مصر گذرگاه رفح را به روی هیأتهای امدادگران پزشکی و کاروانهای امدادرسانی و تجهیزات آنها بسته است، امری که باعث مرگ ده ها تن در این بیمارستانها شده است (اسرائیل هم ده بیمارستان را بمباران کرده است). این بیمارستان‌ها همچنین از کمبود شدید پزشک رنج می برند، درنتیجه نمی توانند به این تعداد بسیار زیاد مجروح رسیدگی کنند.

عطوان نوشت: موضوع قابل توجه این است که در این سخنان، از سکوت دولتهای عربی و مجامع بین المللی انتقاد شده است؛ البته شک داریم که پادشاه سعودی از این موضوع کاملا مطلع باشد؛ این سخنرانی با ۴ هفته تأخیر منتشر می‌شود، و طی این مدت ما هیچگونه موضع رسمی از عربستان در قبال جنایت‌های اسرائیل در غزه که همطراز با جایگاه عربستان باشد، نشنیدیم.
وی تأکید کرد: همه آن چیزی که از عربستان (درباره غزه) شنیدیم، مقاله‌ای شاهزاده "ترکی فیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان بود، که در آن به شدت مقاومت فلسطین را مورد سرزنش قرار داده، و آن را مسؤول جنگ و تبعاتش دانسته است.

عطوان خاطرنشان کرد: جنایتها در غزه لکه ننگ دیگری بر پیشانی دولتهای رسمی عربی و سران آنها است که همگی سکوت کردند و ترجیح دادند که سر خود را به طرف دیگر بچرخانند؛ برخی از آنان هم در روز روشن با تجاوز رژیم اسرائیل همدست شدند که این کار آنها بدتر از سکوت بود؛ البته برخی از آنها هم از اسرائیل و ارتش آن خشمگین شدند، البته نه به خاطر جنایتها درغزه ،بلکه به دلیل پایان ندادن به مأموریت خود در چند روز.

عطوان گفت: صبح جمعه یک روزنامه نگار هندی با من تماس گرفت و از من خواست دلیل سکوت کشورهای عربی در قبال جنایتهای اسرائیل را برای او توضیح دهم؛ اعتراف می‌کنم که در پاسخ دچار مشکل شدم، تجاوز به غزه آشکار است و برخلاف دیگر جنگها، همه طوایف و مذاهب درباره ضرورت مقابله با آن اتفاق نظر دارند؛ پس چرا آنها کاری برای مقابله با آن انجام نمی دهند و فقط سکوت می کنند؟

عطوان تأکید کرد: سران کشورهای آمریکای لاتین که ده ها هزار کیلومتر فاصله دارند، و مسیحی هستند سفارخانه های اسرائیل را بستند و سفرای این رژیم را اخراج کردند، و برای ابراز همدردی خواستار استقبال از کودکان مجروح و یتیم غزه شدند، ولی ما حتی از یکی از سران عرب نشنیدیم که دست به چنین کاری بزند، یا پلی هوایی را برای انتقال مجروحان از بیمارستانهای غزه بگشاید؛ بلکه همه رویدادها برعکس بود، و هم پیمان مصری تشویق شد که مرزها را محکمتر ببندد، و قربانی را مسؤول کشتار بداند و جلاد را از هرگونه سرزنشی دور بدارد.
عطوان با اشاره به فریاد مادران شهید و مجروح غزه که سران عرب و برخی ملتهای عربی را مورد ملامت قرار داده و گفتند دیگر عرب نیستند؛ گفت: مقاومت غزه و مردان این منطقه در حال حمایت از آن هستند، و زنان این منطقه دلاورمردان دیگری را به دنیا خواهند آورد؛ غزه فقط در مقابل خداوند زانو می زند
.

رویدادهای بیست و ششمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز شنبه یازدهم مردادماه را بخوانید:

تظاهرات «مقاومت امید ملت است» در مصر برای همدردی با مردم غزه

۱۶:۴۱
- گروه حامیان اخوان المسلمین و محمد مرسی امروز با تجمع در میدان تحریر با مردم غزه ابراز همدردی کردند.

دو فلسطینی دیگر در غزه به شهادت رسیدند

۱۵:۵۵
- شبکه المیادین، دقایقی پیش از شهادت دو فلسطینی در پی بمباران منطقه "الزیتون" غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

۱۵:۴۹- گردان‌‌های قسام، یک نظامی صهیونیست را در غزه از پای درآوردند / به گزارش العهد، تک تیراندازهای شاخه نظامی حماس، امروز یک نظامی صهیونیست را در منطقه "جبالیا" هدف قرار داده و از پای درآوردند

مذاکرات آتش‌بس در غزه فردا آغاز می‌شود

۱۵:۴۲
- شبکه تلویزیونی القدس گزارش داد: مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس بین دو هیات اسرائیلی و فلسطینی در قاهره صبح فردا آغاز می‌شود.

حماس: رژیم صهیونیستی در رفح مرتکب جنایت جنگی شده است

۱۵:۳۶
- سخنگوی حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع از عبور و مرور خودروهای اورژانس منتقل کننده مجروحان رفح برای دریافت به موقع خدمات پزشکی شده و به این ترتیب مرتکب جنایت جنگی شده است.

هافینگتون پست: عربستان از اسرائیل در حمله به غزه حمایت می‌کند

۱۵:۳۳
- هافینگتون پست در گزارشی به نقل از مقامات فعلی و سابق صهیونیستی از حمایت بی نظیر اعراب به ویژه عربستان از رژیم صهیونیستی در حمله به غزه خبر داد.

افشاگری روزنامه صهیونیستی از نقش مزدوری قطر در منطقه

۱۵:۲۹
- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی از نقش مزدوری قطر در منطقه به ویژه در خصوص تماس‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس بین مقاومت و «اسرائیل» پرده برداشت. این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: این قطر است که مشخص می‌کند، آخرین موشک چه وقت از غزه شلیک خواهد شد و این شیخ نشین عرب حوزه خلیج فارس که رئیس و شماری از اعضای دفتر سیاسی حماس را پناه داده و از آنها میزبانی می‌کند، تصویر نهایی جنگ کنونی را ترسیم خواهد کرد.

یدیعوت آحارانوت در ادامه نوشته است که قطر با وجود مساحت کوچک و با داشتن ارتشی که پیش بینی می‌شود، ۱۱.۵۰۰ نفر باشد و جمعیتی بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر که ۸۵ درصد آنها را کارگران خارجی تشکیل می‌دهند، دارای قدرتی نامتناسب با داده‌های فوق است و بی‌شک این قدرت را مدیون شبکه الجزیره و نفت و همپیمانی‌ها و ائتلاف‌های پیچیده و متعدد در عرصه بین المللی است. این روزنامه در پایان نقش قطر را اینگونه خلاصه کرده است که قطر درحالی‌ که با عربستان همکاری دارد، مذاکراتی با ایران انجام می‌دهد و با قدرت با آمریکا متحد و همپیمان می‌شود و با طالبان بساط بزم را می‌چیند و دشمنان حزب الله را مسلح و در همان حال با حزب الله پای یک میز می‌نشیند.

۱۴:۵۱- یک نظامی صهیونیست در حمله مبارزان فلسطینی زخمی شد / روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" گزارش داد: این نظامی در حمله خمپاره‌ای به شهر "اشکول" زخمی شد.

نسخه پیشنهادی اروپا برای پایان محاصره غزه به قاهره رسید

۱۴:۴۴
- روزنامه «الحیات» از رسیدن طرحی از سوی اتحادیه اروپا به قاهره برای پایان دادن به محاصره غزه خبر داد که نظارت ناظران اروپایی در کنار ماموران تشکیلات خودگردان از جمله مفاد آن است.

تل‌آویو هیأتی برای آتش‌بس به قاهره نمی‌فرستد

۱۴:۴۰
- خبرنگار روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد تل‌آویو هیأتی برای مذاکره در مورد آتش‌بس در غزه، به قاهره اعزام نمی‌کند.

۱۴:۳۶- هیات تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفتگو درباره آتش‌بس، رام‌الله را به مقصد مصر ترک کرد / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌ آحارونوت" گزارش داد: این هیات که توسط محمود عباس تعیین شده، پیش از قاهره، احتمالا توقفی در اردن خواهد داشت.

۱۴:۲۹- مبارزان فلسطینی چهار خمپاره به شهر اشغالی "اشکول" شلیک کردند / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت ‌آحارونوت" ضمن انتشار این خبر به تلفات و خسارات احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرد.

۱۴:۱۹- تحلیلگر سابق سازمان سیا: سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل انتقاد نمی‌کنند / پایگاه"میدل ایست آنلاین" در گزارشی به قلم "پل پیلار"، نوشت: هر کسی که اخبار مربوط به کشتار غیرنظامیان را در غزه شنیده و ذره‌ای انسانیت دارد امیدوار است هر چه زودتر آتش‌بس برقرار شود.

تظاهرات در آمریکا

۱۴:۰۶
- هزاران آمریکایی نسبت به نحوه انعکاس فجایع غزه در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا اعتراض کردند / به گزارش "فلسطین الیوم"، مردم آمریکا با تجمع در برابر مقر شبکه‌های "سی‌ان‌ان" و "فاکس نیوز"، در نیویورک با محکومیت حملات اسرائیل به غزه، به پوشش جانبدارانه رسانه‌ها از رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

۱۳:۵۷- السیسی: طرح آتش بس مصر فرصتی حقیقی برای توقف خونریزی در غزه است / به گزارش الان، رئیس‌جمهور مصر در نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا در قاهره گفت: اقدامات مصر برای پایان بحران غزه پیش از حمله زمینی اسرائیل آغاز شده بود و اگر از ابتدا اجرا می‌شد خون‌های زیادی ریخته نمی‌‌شد.

هیچ یک از اهداف حمله به غزه، تاکنون عملی نشده است

۱۳:۵۳
- وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی: هیچ یک از اهداف حمله به غزه، تاکنون عملی نشده است / "عوزی لاندو " به شبکه دو تلویزیون این رژیم گفت: قابل قبول نیست که یک گروه بسیار کوچک مانند حماس بتواند چنین خسارت‌هایی-از جمله بستن فرودگاه بین‌المللی بن گوریون- بر اسرائیل وارد کند.

۱۳:۳۰- المیادین: صهیونیستها از احتمال اقدام حزب الله به حفر تونل در مرز لبنان با اسرائیل به وحشت افتاده اند/ سناتور جان مک کین : اسرائیل هر چه نیاز داشته باشد، دریغ نخواهیم کرد/ بی بی سی عربی: ماجرای نظامی مفقود اسرائیلی مقامات تل آویو را سردرگم کرده است.

۱۳:۱۷- سناتورآمریکایی: اسرائیل هر چه نیاز داشته باشد، دریغ نخواهیم کرد / به گزارش شبکه "الجزیره" "جان مک کین" افزود: اسرائیل هرچه نیاز داشته باشد آمریکا تأمین خواهد کرد و واشنگتن اسرائیلی‌ها را تنها نخواهد گذاشت/ انبار موشک‌های اسرائیلی در حال پایان است و قدرت آنان تحلیل رفته است.

۱۲:۵۷- نتانیاهو: آمریکا نسبت به اظهارنظر من درباره حماس تردید نکرده و به من اعتماد کند / نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با سفیر ‌آمریکا در تل‌آویو از تردیدها درباره ربایش نظامی اسرائیلی توسط حماس انتقاد کرد و گفت: آمریکا و دیگر کشورها باید از عملیات ما در غزه حمایت کنند.

۱۲:۴۹- هفت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه زخمی شدند / به گزارش پایگاه صهیونیستی "والاه"، هفت نظامی "اسرائیلی" شب گذشته در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه زخمی شدند.

۱۲:۳۰- آیت الله شیخ عیسی قاسم: امروز مواضع اعراب بیشتر به نفع اسرائیل است/ روسیا الیوم: غزه در اثر حملات اسرائیل به حدی ویران شده که اهالی منازل خود را پیدا نمی کنند/ بیمارستان النجار رفح با خاک یکسان شد.

ونزوئلا پذیرای کودکان بی‌گناه غزه خواهد بود

۱۲:۰۲
- رئیس جمهور ونزوئلا با توجه به وضعیت غم‌انگیز غزه که روزانه ده‌ها تن غیرنظامی، از جمله کودکان بی‌گناه توسط بمباران‌های رژیم غاصب صهیونیستی کشته می‌شوند، اعلام کرد که ونزوئلا با آغوش‌باز پذیرای کودکان بی‌گناه مردم غزه خواهد بود.

توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه

۱۱:۴۹
- کشورهای عضو عدم تعهد، گروه ۷۷ و چین در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و رفع محاصره نوار غزه شدند.

۱۱:۴۳ - عضو اسبق کاخ سفید: اسرائیل به حصر غزه پایان بدهد زیرا این حصر سبب استمرار حماس است / "رابرت هانتر" نماینده اسبق کاخ سفید در "مذاکرات صلح اعراب و اسرائیل"، افزود: با گذشت زمان اسرائیل در جنگ بازنده خواهد بود/ برای اولین بار در۴۵ سال می‌بینم اسرائیل، افکار عمومی جهانی را از دست داده است.

بولیوی حمایت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرد

۱۱:۳۸
- دولت بولیوی برای چندمین ‌بار حمایت‌های مالی و نظامی کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد محکومیت شدید قرار داد.

انتقاد شدید نخست‌وزیر سابق فرانسه از سکوت دولت در برابر کشتار مردم غزه

۱۱:۳۱
- نخست‌وزیر سابق فرانسه با انتشار مطلبی در روزنامه فیگارو، ضمن محکوم کردن کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، به انتقاد شدید از سکوت دولت فرانسه در قبال تشدید حملات مرگبار صهیونیست‌ها علیه غزه پرداخت.

قاهره به شدت ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد

۱۱:۲۹
- وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای به شدت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و خواستار خویشتن داری اسرائیل شد.

نصب پرچم فلسطین بر سردر یکی از شهرداری‌های لندن

۱۱:۲۲
- شهرداری منطقه «تاورهملتز» در لندن، پرچم فلسطین را به نشانه همبستگی با غزه بر سر در خود نصب کرد.

۱۱:۲۰
- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض دوباره آتش‌بس ۷۲ ساعته منزل یکی از رهبران جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین را بمباران کردند.

کانال دوم رژیم صهیونیستی:پادشاه عربستان هم‌پیمان ماست

۱۱:۱۳
- در گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است: ملک عبدالله در سخنان خود اسرائیل را محکوم نکرد، بلکه حماس را به عنوان گروه تروریستی محکوم کرد.

تجمع در نیس فرانسه در حمایت از مردم غزه

۱۰:۳۸
- ده‌ها نفر با برگزاری تجمع در مرکز شهر نیس فرانسه برای هفتمین بار طی یک ماه گذشته، حمایت خود از مردم غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

۱۰:۲۳- گردان "قسام" شهر حیفا را هدف حملات موشکی خود قرار داد / به گزارش شبکه "الحدث"، گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس صبح امروز شهر حیفا در اراضی اشغالی را با موشک "ار ۱۶۰" هدف قرار داد.

۱۰:۱۳ - رئیس‌جمهور نیکاراگوئه: پاپ فرانسیس باید "شیاطین" را از وجود نتانیاهو خارج کند / به گزارش شبکه "راشا تودی"، "دانیل اورتگا" افزود: جامعه بین‌المللی باید به خاطر اقدام نظامی اسرائیل در نوار غزه تحریم‌هایی را علیه تل‌آویو وضع کند.

کنگره آمریکا با اختصاص بودجه برای تقویت سامانه "گنبد آهنین" موافقت کرد

۰۹:۵۸
- به گزارش شبکه الجدید، مجلس نمایندگان آمریکا جمعه شب با ۳۹۵ رای موافق در برابر هشت رای مخالف با تخصیص این بودجه برای تقویت سامانه گنبد آهنین به منظور جلوگیری از اصابت موشک‌های حماس به اراضی اشغالی موافقت کرد.

۰۹:۴۳- لبنانی‌ها با تظاهرات مقابل سفارت مصر خواستار لغو محاصره غزه شدند / به گزارش پایگاه خبری "العهد"، مردم لبنان روز گذشته در اعتراض به عدم بازگشایی گذرگاه رفح در مرز با غزه، مقابل سفارت مصر در بیروت تظاهرات کردند.

۰۹:۳۹ - بیمارستان "رفح" به دلیل حملات سنگین صهیونیست‌ها تخلیه شد / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌آحارونوت" بدون اشاره به جزئیات بیشتر این خبر را منتشر کرد/ شهر رفح از روز گذشته صحنه حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

دستپاچگی آمریکا و سازمان ملل با مفقود شدن یک صهیونیست

۰۹:۳۳
- درپی اعلام مفقود شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل متحد فورا آزادی این نظامی را بدون قید و شرط خواستار شدند؛ این درحالی است که با ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نفر شهید شده‌اند.

ای عربها افتخارات شما کجا رفته؟!

۰۹:۲۳
- "الشرق الاوسط": غزه غرق در خون است؛ ای عربها افتخارات شما کجا رفته؟! / این روزنامه چاپ لندن نوشت: امت عربی از سال ۱۹۴۸ تاکنون شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به خود بوده اما جز شعارهای توخالی هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نداده و نمی‌دهد.

۱۶۶۵ شهید و ۸۸۴۰ مجروح تا ساعات اولیه بیست و ششمین روز حمله به غزه

۰۹:۲۵
- بر اساس آمار جدید وزارت بهداشت فلسطین تا این لحظه ۱۶۶۵ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و ۸۸۴۰ نفر مجروح شده‌اند.

اصابت چند موشک مقاومت به تل‌آویو

۰۸:۵۵
- حماس از پرتاب سه موشک «۱۰۷» به سمت سه تل‌آویو خبر داد.

۰۹:۱۰- گردان‌های قسام: اطلاعاتی درباره سرباز ناپدید شده رژیم صهیونیستی در اختیار نداریم / به گزارش المنار، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ اطلاعاتی درباره ناپدید شدن سرباز صهیونیست و مکان حضور و یا شرایط ربوده شدن وی را در اختیار ندارد.

۰۸:۵۳- اوباما خواستار "آزادی فوری" نظامی اسیر رژیم صهیونیستی شد / به گزارش آسوشیتدپرس وی گفت: حمله به نظامیان اسرائیلی را که منجر به شکسته شدن آتش‌بس شد، محکوم می‌کنم/ اگر اسرائیل و جامعه بین‌المللی درباره متعهد ماندن حماس به تعهداتش اطمینان نیابند، بازگرداندن آتش‌بس دشوار است.

۰۸:۳۷- وزیر خارجه آمریکا، حماس را به نقض آتش‌بس ۷۲ ساعته متهم کرد / به گزارش رویترز "جان کری" مدعی شد: نقض آتش‌بس "اقدامی شوک‌آور" بود/ خواستار ‌آزادی فوری و بی‌قید و شرط نظامی ربوده شده اسرائیلی هستیم/ جامعه‌بین‌المللی تلاش‌ها برای نابودی تونل‌های حماس را دو چندان کند.

۰۸:۳۲- تعداد شهدای فلسطینی به ۱۶۴۳ نفر رسید / به گزارش اسکای نیوز، روز گذشته ۱۶۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند/ تعداد شهدای فلسطینی در غزه از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۶۴۳ نفر افزایش یافت.

القسام: از سرنوشت نظامی صهیونیست گم‌شده اطلاعی نداریم

۰۳:۲۱
- گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس بامداد شنبه اعلام کردند که اطلاعی از سرنوشت نظامی گم‌شده رژیم‌صهیونیستی ندارند و تصور می‌کنند که وی بمباران منطقه رفح کشته شده است.

رادیو رژیم‌صهیونیستی: تصرف مجدد غزه به قیمت جان صدها نظامی اسرائیلی تمام می‌شود

۰۳:۰۳
- رادیو رژیم‌صهیونیستی پس از پایان نشست ۵ ساعته کابینه امنیتی این رژیم، به نقل از منابعی در داخل جلسه گزارش داده است که ارزیابی‌های تل‌آویو حاکی از آن است که تلاش برای اشغال مجدد غزه به قیمت جان صدها نظامی اسرائیلی تمام می‌شود.
منبع: فارس، العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
خدایا مسلمانان غزه را نجات بده
مرگ بر اسرائیل
منفی زنهای صهیونیست بدویید که با منفی زدن به این کامنت می تونید ثابت کنید حامی رژیم کودک کش هستید
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر آل صهيون و آل سعود
سید محسن
خدایا پادشاه عربستان وامیر قطر رالعنت کند اگر اسراییل سگ هار است اینها دیگر از سگ هم پست ترند انشالله همه شان نابود شوند ودر آتش جهنم بسوزند البته با صهیونیستها
farzad
چرا راجع به این موضوعات اقایان نظر کم میدن..همچین فقط موضوعاتی که مربوط به زنان و حجاب و .... هست همه نظر میدن