جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

باید جوابگوی پناهندگی سلیمی باشند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 393262
مربی سابق تیم ملی کاراته گفت: اگر فدراسیون کمیته انضباطی دارد پس باید دوستان نیز در مورد بردن کاپ قهرمانی به رشت و پناهندگی سلیمی در آلمان پاسخگو باشند. خبرگزاری فارس: باید جوابگوی بردن کاپ به رشت و پناهندگی سلیمی باشند/به برخی‌ برای رسیدن به شورای شهر حکم دادند
به گزارش جهان، علیرضا کتیرایی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به صحبت‌های مسئولان فدراسیون کاراته که مدعی شده‌اند کمیته انضباطی فدراسیون باید در مورد ملی پوشانی که مصاحبه‌های جنجالی کرده‌اند تصمیم گیری کند، گفت:‌ من یک سؤال از مسئولان فدراسیون دارم. آیا واقعا چنین کمیته‌ای در فدراسیون کاراته وجود خارجی دارد؟ البته شاید مثل خیلی از کمیته‌های دیگر تشریفاتی است. در این مدت به افرادی حکم داده‌اند که فقط آنها می‌خواهند از این راه مطرح و عضو شورای شهر شوند. به عنوان مثال افرادی در هیأت‌ رئیسه فدراسیون، کمیته برون‌ مرزی، امور نخبگان و ... از سوی مسئولان فدراسیون حکم گرفتند و معلوم نیست کجا هستند. اصلا فدراسیون کاراته مسئول کمیته انضباطی خود را معرفی کند و بگوید او کجاست.

وی در ادامه افزود: دبیر فدراسیون کاراته گویا حکم محرومیت ملی‌پوشان را نیز در نظر گرفته است. او به هیچ عنوان نمی‌تواند در مورد این موضوع اظهار‌ نظر کند چون رئیس کمیته انضباطی تصمیم‌گیرنده است و او نیز باید پرونده وکالت از دادگستری داشته باشد. به هر حال رئیس کمیته انضباطی باید در مورد این مسائل تصمیم بگیرد نه اینکه آقایان بخواهند یک روزه از روی میل باطنی‌ خودشان چنین کمیته‌ای را تشکیل دهند و حکم آن را نیز اعلام کنند. در ضمن نباید فراموش کنیم که باید مشخص شود اعضای کمیته انضباطی متشکل از چه افرادی هستند تا ببینیم اصلا حق اظهار‌ نظر در کمیته انضباطی را دارند یا خیر.

مربی تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی فرانسه اظهار داشت: خیلی خوشحال می‌شوم که دبیر فدراسیون که در مورد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مثال زده؛ اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را نام ببرد و بگوید چه کسانی هستند. همانطوری که می‌دانید رئیس و دبیر فدراسیون به هیچ عنوان حق دخالت در تصمیم‌گیری این کمیته را ندارد.

کتیرایی با اشاره به مرتضی سلیمی که به همراه تیم ملی به آلمان رفت و بازنگشت، گفت: آشوری بعد از بازگشت تیم ملی از آلمان مدعی شد که سلیمی بعد از چند روز آینده به ایران باز خواهد گشت، اما حالا صحبت‌های او تغییر کرده و مدعی شده هیچ خبری از سلیمی ندارد. در ضمن او مدعی شده دوستان وی در آلمان پیگیر هستند. سؤال من این است که آیا بهتر نبود که دوستان آشوری قبل از فرار سلیمی مراقب او بودند تا چنین افتضاحی برای کاراته ایران رقم نخورد؟

وی در ادامه در مورد برگزار شدن کمیته انضباطی عادلانه صحبت کرد و گفت: بنده با برگزاری یک کمیته انضباطی عادلانه و بی‌طرف موافق هستیم تا به تمام جرایم افراد رسیدگی شود. همه مسئولان فدراسیون و مابقی افراد باید در این کمیته حضور داشته باشند. در مورد چرایی اعزام نشدن تیم ملی کاتای مردان به مسابقات جهانی جوابگو باشند. در این کمیته انضباطی باید مشخص شود هدف از اعزام مرتضی سلیمی به آلمان چه بود؟ وقتی رئیس فدراسیون مدعی شده که به هیچ عنوان راضی نبوده سلیمی به آلمان اعزام شود چه دلیلی داشته سلیمی به مسابقات جهانی اعزام شود و سرانجام پناهنده شود؟ حالا باید دبیر فدراسیون کاراته پاسخگوی این ادعا باشد. البته در این کمیته انضباطی باید در مورد نماینده ایران در انتخابات فدراسیون جهانی نیز توضیحاتی داده شود. باید در مورد بردن کاپ قهرمانی توسط مسعود رهنما به رشت و بازنگرداندن آن به فدراسیون جوابگو باشند.

کتیرایی در ادامه در مورد صحبت‌های اخیر وزیر ورزش مبنی بر اینکه باید بی‌اخلاقی از بدنه ورزش حذف شود گفت: جامعه کاراته از سخنان وزیر ورزش استقبال می‌کند. به اعتقاد من باید مشخص شود دلیل این همه بی‌اخلاقی در فدراسیون کاراته چیست. سوال من این است که چرا باید فدراسیون برعلیه بازیکنانی که کمتر از دو هفته است عنوان قهرمانی را در مسابقات جهانی کسب کرده اینگونه جبهه بگیرد؟ آیا این رفتار‌ها بی‌اخلاقی نیست؟ آیا فدراسیون‌های دیگر هم با قهرمانان خود اینگونه رفتار می‌کنند؟ به همین دلیل است که فدراسیون کاراته با این همه افتخاراتی که کسب کرده در میان ۱۰ فدراسیون برتر قرار ندارد. برتری و مدال‌آوری نیز به اخلاق است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که دبیر فدراسیون کاراته بعد از مدت‌ها حضور فعال شبانه‌روزی در شبکه‌های اجتماعی، یک بار هم پاسخگوی خبرنگاران بوده و در مورد اتفاقات اخیر مصاحبه انجام داده است. پیشنهاد من به دبیر فدراسیون این است به جای اینکه وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کند یک مقدار وقت خود را برای پاسخگویی به اتفاقاتی که رخ داده بگذارد چرا که او در اعزام مرتضی سلیمی به همراه تیم ملی به مسابقات جهانی سهم بزرگی داشته و حالا باید جوابگو باشد.
-
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *