شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۲

ابراز علاقه کی‌روش برای ماندن در تیم ملی

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب: 403468
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید برای ماندن یا نماندن بر روی نیمکت تیم ملی باید منتظر بماند و ببیند شرایط مدنظر او برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فراهم می‌شود یا خیر.
ابراز علاقه کی‌روش برای ماندن در تیم ملی
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کارلوس کی‌روش در یک گفتگوی تلویزیونی با صدا و سیما که در ساعت ۳ بامداد به وقت استرالیا انجام شد، در مورد دیدار ایران و عراق اظهار کرد: سرنوشت این بازی که تا دقیقه ۴۲ در اختیار ما بود، با رخ دان یک اتفاق در دقیقه ۴۳ تغیبر پیدا کرد. البته در عین حال تمام تلاش ما بعد از رخ دادن آن اتفاق ارائه یک فوتبال تهاجمی و بازگرداندن نتیجه بود و با بهره بردن از مهره‌های جوان و آوردن آنها به زمین این اتفاق رخ داد و چند بار توانستیم نتیجه را برگردانیم، اما در نهایت ضربات پنالتی نگذاشت که ما پیروز این دیدار باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه از نتیجه بدست آمده رضای ندارد، گفت: من از این نتیجه خوشحال نیستیم. این کاش می‌شد نتیجه خوبی را پیشکش هواداران فوتبال ایران کنیم. من به بازیکنانم و عملکرد آنها افتخار می‌کنمو به آنها می‌گویم این دوستی تا ابد بین ما ادامه پیدا می‌کند و آنها را همیشه دوست خواهم داشت. من به هواردان فوتبال ایران می‌گویم، استحقاق شما نتیجه بهتر بود از آن چه که امروز رخ داد، بود. با توجه به مشکلاتی که برای آماده سازی تیم ملی وجود داشت، عملکرد بازیکنان سبب افتخار هواداران شد.

کی روش در ادامه این نشست خبری انتقادهای غیرمستقیمش از AFC و داور بازی را تکرار کرد.

کی‌روش با بیان اینکه ما در برابر عراقی دیدار کردیم که چندین بازی دوستانه را انجام داده بود، گفت: ما در برابر عراقی بازی کردیم که قبل از جام‌ملت‌ها ۱۰ بازی تدارکاتی برگزار کرده است و در این میان ما فقط ۲ بازی تدارکاتی داشتیم. ما درباره ژاپن، قطر و امارات حرف نمی‌زنیم. ازسال ۲۰۱۱ که من به ایران آمدم تیم ملی ایران ۵۲ بازی انجام داده و تیم ملی عراق ۷۳ بازی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما یک بر صفر در برابر عراق جلو بودیم و سوار بر بازی شدیم، اما به دلیل تصمیم داور این نتیجه برای ما از دست رفت. بازیکنان جوان تیم ملی مانند سردار آزمون، پورعلی گنجی و امیری استحقاق حمایت از سوی کسانی که باید از فوتبال حمایت کنند را دارند. همان‌طور که گفتم نمی‌شود این بازیکنان جوان را به تورنومنت‌های مهم بیاوریم و بدون انجام بازی‌های تدارکاتی، انتظار کسب تجربه از آنها داشته باشیم. در حالی بازیکنان جوانان ۲۱ و ۲۲ ساله عراقی تجربه ۳۰حدود بازی را دارند، ما ما در این سن تجربه حدو ۵ بازی را دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بعضی‌ها گفتند ایران ۳ بازی گروهی خود را شانسی برده است، ولی آنها نمی‌دانند شانس در فوتبال منوط به کار زیاد است. شانس این است که ۱۰ بازیکنان جوان را به تیم ملی معرفی کرده‌ایم. شاید از نظر نتیجه توقعات برآورده نشده ولی میراثی باقی ماند که اگر فوتبال ایران بر روی این بازیکنان به صورت صحیح سرمایه گذاری کند، می‌توانند آینده فوتبال ایران ماندگار شود.

او همچنین در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد اینکه برخی می‌گویند ایران زیبا بازی نمی‌کند نیز اظهار کرد: کارشناسان معمولا در حال حاضر اشاره‌ای به این ندارند که ما بازی زیبایی را شاهد هستیم یا نه؟ آنها فقط در مورد بازی رئال و بارسا این حرف‌ها را می‌زنند. برای مثال حتی در مورد لیگ ایران هم بسیاری به بازی پرسپولیس و استقلال اشاره کردند و گفتند که بازی زیبایی را شاهد نبودیم. آنهایی که در مورد زیبایی بازی تیم ملی می‌گویند باید در مورد لیگ ایران دغدغه داشته باشند. فراموش نکنیم باید ابزار بازی زیبا هم فراهم باشد. واقعیت این است که ما با توجه به بازیکنان و امکانات بازی ‌می‌کنیم.

کی‌روش افزود: هر تیمی بازیکنان خاص خود را در اختیار دارد. برای مثال هر تیمی لیونل مسی ویا شماره ۱۰ امارات را در اختیار ندارد و درعوض ما هم بازیکنانی چون قوچان نژاد و پورعلی گنجی را در اختیار داریم و تیم‌های دیگر نیز بخاطر بازیکنان ما غبطه می‌خورند. برخی در این سالها در ایران می‌گویند چرا علی دایی یا علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا را در تیم ملی نداریم. باید بدانیم این‌ها دیگر نیستند و فوتبال آنها تمام شده است. ما در حال حاضر علیرضا حقیقی و سردار آزمون و پورعلی گنجی را داریم . من از اینکه برخی از کارشناسان به نقایص اشاره می‌کنند، ابایی ندارم ولی چرا آنها به کمبودها اشاره نمی‌کنند؟ بیایید ۱۴ بازی تدارکاتی مانند امارات به من بدهید و آن وقت از من انتظار داشته باشید.

سرمربی تیم ولی فوتبال ایران تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم. تیم امارات از وقتی بازیکنانش زیر ۲۰ سال بودند در کنار هم حضور دارند. در فوتبال هیچ شانسی وجود ندارد و باید سخت کار کرد. بازیکنان امارات با وجود اینکه بیش از ۸ سال کنار یکدیکر هستند، ولی ۱۴ بازی تدارکاتی را انجام دادند. می‌دانم برخی حرفهایی را با یک پیش زمینه مطرح می‌کنند، ولی هواداران فوتبال ایران این طور نیستند. خوشبختانه اهالی رسانه هم شرایط را می‌دانند. این دوگانگی به پیشرفت فوتبال ایران کمکی نمی‌کند. من ۴ سال است که در ایران حضو دارم و تنها شخصی که می‌گوید فوتبال ایران باید زمین چمن خوب داشته باشد خود من هستم. تنها کسی که درباره فوتبال پایه و آموزش مربیان حرف زده من بودم. من اعتقاد دارم با حمایت بیشتر تیم ملی، با من و یا بی من، خیلی بهتر می‌تواند باشد.

او با ابراز تاسف از راه نیافتن تیم ملی به مرجله نیمه نهایی، گفت: از نظر نتیجه بدست آمده بسیار ناراحت هستیم. ما باید در نیمه نهایی حاضر می‌شدیم اما مفتخر بودم که جزیی از خانواده بزرگ فوتبال ایران بوده‌ام. بازیکنانم بسیار با انگیزه و جنگ‌جویانه و با شور و اشتیاق برای گل زنی بازی کردند. البته من از جانب خودم و تک تک بازیکنان از هواداران تشکر می‌کنم، که را به خوبی حمایت کردند.

کی‌روش در مورد ادامه همکاری با فوتبال ایران نیز گفت: ما یک توافقی داریم. باید مقداری زمان بگذرد تا همه چیز مشخص شود. من باید با رییس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کنم و صحبت‌های لازم مطرح شود.مطلب مهم من نیستم بلکه اهداف بلند مدت فوتبال ایران مهم است. باید دید افکار من با فوتبال ایران هماهنگ است یا نه، بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اگر من جرئی از افرادی باشم که برنامه فوتبال ایران را برای آماده سازی جام جهانی ۲۰۱۸روسیه تهیه می‌کند، علاقه دارم که همکاری کنم ولی اگر بخواهم فقط مسئول لغو کردن اردوها و بازی‌ها دوستانه باشم، این مطلب برای من اصلا جذاب نیست.

کفاشیان: از عملکرد کادر فنی تیم ملی رضایت داریم

به گزارش فارس، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، گفت: بعد از چند مسابقه در آخرین دیدار با وجود همه تلاش ملی‌پوشان تیم ملی، حذف شد اما این موضوع چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان کم نمی‌کند و آنها زحمت خودشان را کشیدند و دیدید که تیم جوان و یک دستی داشتند و من از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم و نمی‌توان بدشانسی را به حساب بازیکنان گذاشت.

وی درباره فعالیت کی‌روش در آینده تیم ملی هم ادامه داد: به هرحال ایشان برنامه ۴ ساله‌ای دارد و ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم، البته از عملکرد کی‌روش در تیم ملی راضی بودیم اما باید نظر هیأت رئیسه فوتبال و کمیته توسعه فنی را هم جویا شویم تا ببینیم می‌توانیم با کی‌روش ادامه دهیم یا نه و اگر قرار بر تعویض مربی است، باید جایگزین بهتری برای سرمربی پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره دیدار امروز تیم ملی مقابل عراق، افزود: به نظرم در این بازی ملی‌پوشان مسلط بازی کردند اما با تصمیم داور یک بازیکن اخراج شد و متاسفانه در ضربات پنالتی هم حذف شدیم اما باید تلاش بیشتری می‌کردیم چون خطر حذف در این مرحله وجود داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش با تیم ملی در ادامه همکاری خواهد کرد یا نه، گفت: اختیار این موضوع با فدراسیون فوتبال است و فدراسیون می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند چرا که ما در آینده مسابقات مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم.

وی افزود: با این شرایط بعید می‌دانم که سرمربی تیم ملی را اینگونه را تغییر دهیم چرا که این کار حرفه‌ای نیست اما باید ببینیم که در صورت تغییر چه کسی جایگزین خواهد شد. ولی باید اجازه دهیم ابتدا کادر فنی تیم ملی به کشور برگردد و نظرات کارشناسی آنها را هم بشنویم و کارشناسان هم در این باره نظراتشان را بدهند تا ارزیابی خوبی صورت بگیرد.

کفاشیان در مورد اینکه انتقادات زیادی به نحوه بازی تیم ملی در این رقابت‌ها شده و اینکه فوتبال ایرانی را از تیم ملی شاهد نبودیم، اظهار داشت: در هر صورت کادر فنی بازی‌ها را می‌دید و قطعا طبق نظر کادر فنی کارها انجام می‌شد اما چیزی که مشخص است این است که ۵۰ درصد تیم ملی تغییر کرد و این برای آینده فوتبال مهم است. اما اشکالات فنی بازیکنان باید در باشگاه‌ها و تیم ملی رفع شود و البته باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری هم مدنظر قرار بگیرد.

وی درباره شکایت ایران از داور استرالیایی دیدار مقابل عراق هم خاطرنشان کرد: با اعتراض نمی‌توان کاری را انجام داد البته می‌توان اعتراض کرد اما تغییری در نتیجه حاصل نمی‌شود و قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولانش عملکرد داور بازی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات و تنش‌هایی که میان رئیس فدراسیون فوتبال با یکی از خبرنگاران اعزامی به استرالیا، رخ داده، گفت: کی‌روش حساسیت زیادی دارد تا از حقوق ورزشکارانش دفاع کند و قطعا مسائلی که مربوط به این موضوع باشد را نمی‌پسندد و ما هم نمی‌پسندیم. چرا که همه ورزشکاران تیم ملی سربازگونه برای کشورمان جنگیدند و باید به آنها احترام گذاشت در حال حاضر هم باید به تیم ملی فکر کنیم چرا که تیم ملی نماینده همه فوتبالیست‌هاست و باید از آن حمایت شود.

وی درباره برخورد ناپسند عده‌ای از افراد با یکی از خبرنگاران در استرالیا، خاطرنشان کرد: من در جریان ریز مسائل نیستم و باید زمانی که کی‌روش به ایران آمد از او بپرسید اصل داستان چه بوده است.

کفاشیان درباره زمین بازی و همچنین اعتراض‌هایی که به شرایط تیم ملی در کانبرا نظیر هتل محل اقامت و همسایگی با عراقی ها وجود دارد، اظهار داشت: اعتراض‌های لازم انجام شده و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ هم داده‌اند اما در نهایت تصمیمات را کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گیرد، همانطور که به تعدادی از داورها اعتراض‌هایی بود و در نهایت AFC باید تصمیم‌گیرنده باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص بازگشت زود هنگامش از استرالیا تصریح کرد: به هرحال در تهران کارهایی داشتم که باید انجام می‌شد در استرالیا هم همه چیز برای تیم ملی فراهم بود و بعد از بازی اول دیگر لازم نبود آنجا باشم.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا با حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا او هم از سمتش استعفا می‌دهد یا نه، بیان کرد: تا زمانی که مجمع فدراسیون فوتبال بخواهد کار می‌کنم و استعفا نمی‌دهم و شک نکنید که استعفا بده نیستم.

وی درباره امضای تفاهم نامه فوتبال ایران و ژاپن هم خاطرنشان کرد: لیگ ژاپن موسوم به جی‌لیگ از قوی‌ترین لیگ‌هاست و ما برای اینکه بتوانیم خودمان را بالا بکشیم، قصد داریم از تجارب لیگ فوتبال ژاپن استفاده کنیم.

کفاشیان در مورد سرباز فراری بودن یکی دو تن از بازیکنان تیم ملی، گفت: به هرحال این تشخیص مراجع بالاتر است که آنها در تیم ملی بازی کنند.لفظ سرباز فراری برای بازیکنان تیم ملی خوب نیست چون آنها زحمت خودشان را برای تیم ملی کشیدند.

کفاشیان افزود: کی روش حتما با تیم ملی به تهران بازخواهد گشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص وضعیت مهرداد پولادی و اینکه این بازیکن به ایران می‌آید یا نه، تصریح کرد: او پس از اینکه تعهدش به باشگاه قطری تمام شد، حتما به تهران می‌آید تا مثل همه به سربازی برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمالی
کی روش در جهت تاکتیکی کمک خاصی به ایران نکرد یعنی همان نقطه ضعف ما که باید درست شود. رفتن کفاشیان و ضرورت ایجاد یک فضای تازه و اعتماد به مربی وطنی خیلی ضروریه.
منم هر سال کلی میلیارد می گرفتم دوست داشتم سر جام بمونم و تکون نخورم.
Iran, Islamic Republic of
مربی که نتواند یک تیم در پیتی ، جنگ زنده داعشی را ببرد ، باید برود
امير
با سلام
بحق كه آقاي كي روش زحمت مدبرانه خودرا كشيد.ولي چه بايدكرد؟زمين دراز است و توپ گرد و داور بي انصاف.ما مي بايد قهرمان ميشديم
ولي حوداث غيرمترقبه مارا از مسير بازداشت.
اين سرنوشت تلخ هم براي ژاپني ها رقم خورد.
آقاي كي روش را فراري ندهيد.وپديده فوتبال ما
است.موفق باشيد.
توفیقی از قزوین
تیم ایران هر وقت که عقب می افتاد با هجوم به دروازه عراق و ثبت گل به نتیجه می رسید متاسفانه بدلیل انفعال ناشی از جو روانی یک یار کمتر و عقب کشیدن بازیکنان ما ؛عراقی‌ها عمدتا در نیمه زمین ایران و در محوطه ۱۸قدم ما جولان می دادند که این امر ضعف مربیان در عدم توان جبران شوک. روانی و تبدیل بازی منفعلانه به بازی تهاجمی را نشان داد
دوست عزیز نمی گی به خاطر تلاش مربیان این قدر بار روانی تیم بالا بودکه دو بار توانست بازی عقب افتاده را جبران کند شما عادت داری نیمه خالی لیوان راببینی؟؟
هادي
من از قوتبال ايران در اين جام لذت بردم. كي روش از حداقل ها حداكثر استفاده را كرد.مگر فوتبال ما چي داره كه اين همه انتظارات بالاست فدارسيون با درايت و مديري دارين ؟ ليگ پويا و بازيكن ساز داريم ؟ زيرساختهاي خوب داريم؟ فوتبال پايه قوي داريم ؟.............
تو اين چند سال حداقيل از تيم هاي عربي كه هميشه گريه سياه ما بودن با اينكه آنها خيلي پيشرفت كردن (ما درجا زده ايم) اما با خيالي راحت برده ايم.
منتقدان و مربي وطني كه همش ادعا دارند زحمت بكشند يكي از تيمهاي باشگاهي را در جام باشگاههاي آسيا جز تيمها غرب آسيا بكند ازشون ممنون مي شويم؟
چه بخواهيد و چه نخواهيد كي روش مربي بزرگي در دنيا فوتبال است و در اين مدت درسهاي زيادي به فوتبال ما داده (اگر حب و بغض نداشته باشيد) حتي با چرت زدنش در استاديوم گفت فوتبال شما بي روح و جاذبه است با بازيكن سالاري مقابله كرد تيم ايران صاحب سبك و شخصيت كرد تعصب و وجدان كاري را براي خيلي ها معنا كرد ......
پس وقت خودمان دوباره جهت انتخاب سرمربي تلف نكنيم از همين الان با برنامه ريزي براي جام جهاني با كي روش شروع كنيم.
و در آخر كسي كه بايد مورد مواخذه قرار گيرد فقط آقاي كفاشيان است البته اگر نخنده!!
حسن
سلام به تمام كساني كه به تيم ملي كمك كردن. امنا بايد بدونيد ما از دروازه باني ضربه خورديم اين جايگاه مهدي رحمتي بود كه ازش گرفتن اين حق اون بود كه تو جام جهاني بازي كنه تو جام ملت هاي آسيا بازي كنه زماني كه ايران تو دوره مقدماتي بود رحمتي چقدر زحمت كشيد اگه رحمتي تو دروزاه بود بازي با عراق چند تا پنالتي ميگرفت حقيقي پنالتي گير نيست. بايد اينو بدونيد حقيقي گل نخورده چون دفاع ايران قوي بوده حقيقي تك به تكي رو نگرفته بگم چه قدر خوبه يا بده. كيروش فقط تو اين چند ساله فقط دفاع رو قوي كرده اما خط هافك هاي ما زياد خوب نيستن من چراب ايد هميشه اين كار هارو بكنيم كه يه دروازه بان خوب نداشته باشيم حقيقي كجاش به دروزاه بان حرفه اي مخوره حيف حيف حيف. كه رحمتي نبود
United States
کی روش باید بماند تا فوتبال ما پیشرفت کتد و دست ژنرال ها و سلاطین کوتاه شود
ویداخانم
کیروش رو بگیریدبفرستید زندان اوین که بیچاره و بی حیثیتمون کردبااین فوتبال
Iran, Islamic Republic of
تیمی که در عرض چند دقیقه گل خورده رو جبران می کنه چرا باید بره تو دفاع بخوابه، این تیم حیف بود نباید دفاعی بازی می کرد اگه هجومی بازی می کرد نتیجه این نبود. مربی باید عوض شود باید مربی هجومی برای این تیم بیارید حیفه بخدا مربی هجومی میخاد این تیم هیچ مشکل دیگه ای نداره.
یک ایرانی
یعنی عاشق این مردم با فهمم که همونجور که از نظرات و موافق و مخالف آن پیداست اکثریت مثل من موافق موندن کی روش هستند.