جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰
دولت به تاکید رهبری عمل کند؛

مقام معظم رهبری: ‫جداً از طرح باغشهرها نگرانم

سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 174562

در حالی این روزها طرح دولت برای واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت مسکن و باغ میوه در رسانه‌ها داغ شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفندماه گذشته از طرح باغشهرها اظهار نگرانی جدی کرده‌اند. 

به گزارش جهان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در روزهای اخیر از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد که در صورت تصویب، به هر خانواده ایرانی زمینی ۱۰۰۰ متری برای ساخت خانه و احداث باغ داده می شود.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری با این پیشنهاد که می‌توان به هر خانواده ایرانی هزار متر زمین داد، تصریح کرده است: در شرایط کنونی، ۲۰ میلیون خانواده در ایران زندگی می‌کنند که اگر به هریک از این خانواده‌ها هزار مترمربع زمین داده شود، در مجموع به دو میلیون هکتار زمین نیاز داریم و هر یک از این قطعه زمین‌ها را می‌توان به ۸۰۰ متر باغ و فضای سبز و ۱۰۰ الی ۲۰۰ مترمربع بنای مسکونی تبدیل کرد.

مهر نوشت: این درحالی است که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۷ اسفندماه ۱۳۸۹ در جمع مسئولان بخشهای مختلف منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران رهبر انقلاب اسلامی با توصیه مؤکد به دولت و مجلس برای در اولویت قرار دادن مسائل محیط زیست و حفظ منابع طبیعی در برنامه ریزی‌ها، از طرح باغ شهرها اظهار نگرانی جدی کردند و افزودند: این موضوع که اخیراً مطرح شده است، زمینه را برای ورود افراد سوءاستفاده کننده و تخریب جنگلها و منابع طبیعی فراهم خواهد کرد.

متن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره به شرح ذیل است:

" حالا آقایان مسئولین دولتى اینجا حضور دارند؛ من جداً از این طرح باغشهرها نگرانم. آقاى رئیس جمهور هم چند بار با من مطرح کردند، به ایشان هم گفتم. من نمی دانم چه پیش مى‌آید، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با این دید نگاه کنید که راه را باز نکنید. یک عده‌اى سوءاستفاده‌چى‌اند. هرجا که براى یک کار عام‌المنفعه‌اى در نظر گرفته میشود - همین آمارهائى که آقاى شهردار محترم دادند - من میدانم و مطمئنم که یک عده‌اى نشسته‌اند و کمین گرفته‌اند ببینند چطور میتوانند این طعمه را بربایند. جنگلهاى اطراف شهر هست، زمینهاى جنگلى و مناطق جنگلى هست - که خب، اینها با زحمت زیاد و در طول سالیان زیاد به وجود آمده - نگاهشان به اینهاست.

من گاهى به ارتفاعات می روم، از آنجا نگاه می کنم، مى‌بینم چه اتفاقى دارد مى‌افتد. بارها هم به شهردارهاى مختلف این مطلب را گفتم. البته فقط کار شهردارى نیست؛ مجموعه‌هاى مرتبط با شهرسازى، مجموعه‌هاى مرتبط با مراتع، همه باید همکارى کنند.

نگذارید تهران بیش از این بزرگ شود، نگذارید به زمینهاى جنوب البرز اینقدر تعرض شود؛ جلوى اینها را بگیرید. یک عده‌اى هستند که فقط دنبال پولند، مسئله‌شان مسئله‌ پول است؛ دیگر نگاه نمی کنند که حالا این جائى که آنها دارند براى پول تخریب می کنند، تصرف می کنند، به چه قیمتى براى کشور، براى مردم، براى شهر تهران تمام خواهد شد؛ هیچ برایشان اهمیت ندارد. آن کسى که دیدبان و پاسبان و پاسدار این منافع ملى است، شماها هستید؛ نباید بگذارید."

(http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=۱۱۶۱۱)

باتوجه به این تاکیدات، چه خوب است دولت دهم طرح واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت مسکن و باغ میوه که هنوز به تصویب هم نرسیده است و به نوعی همان طرح باغ شهرها محسوب می‌شود، برای همیشه به بایگانی منتقل کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام
عليرغم تاكيدات مقام معظم رهبري متاسفانه همه روزه تبليغ باغ شهر ... كه در منطقه كردان كرج قرار دارد ، در روزنامه ها و بيلبوردها انجام ميگيرد .جهت جلوگيري از غارت زمين هاي بيت المال اطلاع رساني نماييد
قابل توجه شما اینکه مقام معظم رهبری با نابود کردن و تغییر کاربری اراضی باغی و تبدیل آن به مسکونی مخالفند ولی طرح آقای احمدی نژاد تبدیل اراضی بایر به باغشهر می باشد وبه نوعی آباد کردن زمینهاست که امکان آن هم وجود دارد و بسیار طرح منطقی است که اگر به درستی اجرا شود انقلابی بزرگ ویکی از برگ های برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
به دوست عزيز بفرماييد كه منطقه كردان كرج در دامنه جنوبي البرز قرار گرفته است كه همانطوريكه رهبري فرمودند ((نگذارید به زمینهاى جنوب البرز اینقدر تعرض شود؛ جلوى اینها را بگیرید)) .اين منطقه بياباني و باير نيست كه حالا بخواهند آبادش كنند .بلكه ميخواهند مناطق خوش آب و هوا فقط در اختيار ثروتمندان باشد
Iran, Islamic Republic of
صحبتهای آقا چه ربطی به طرح احمدی نژاد داره. اتفاقا طرح دولت در راستای سخنان آقاست.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا صحبت حضرت آقا دقیقا در رد طرح واگذاری 1000 متر زمین است زیرا برای انجام این طرح یا باید زمینهای کشاورزی اطراف شهر تفکیک شوند و یا منابع طبیعی و بیت المال لذا ما مو را می بینیم و مقام معظم رهبری پیچش مو را
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا نگرانیشان را درمورد طرح بیان می کنند تا کسانیکه قصد اجرای چنین طرحهایی را دارند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرند و مراقب حقوق بیت المال باشند نه اینکه اصلا طرحی اجرا نشود.
Iran, Islamic Republic of
طرح غیر قابل اجرای اقای احمدی نژاد که با توجه به خشک سالی ایران غیر ممکن هستش ربطی به صحبت های اقایمان ندارد ولی منم طرح کردان رو دیدم که یه سری مایه دار میخرن اونجارو در حالی که ما یه پارک درست تو فردیس نداریم
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد همان وعده هاي تبليغات انتخاباتي دور اول ودوم خودش را عملي كند ، مسكن مهر را به نتيجه قطعي برساند مردم راضي وخرسند خواهند شد.
مسلسل وار وعده هاي بيخودي كه هيچوقت امكان تحقق آن وجود ندارد به مردم ندهدچراكه با اين طرح ها مردم به سلامت روح وروان ايشان شك خواهند كرد وبيش از پيش موجبات خشنودي دشمنان مردم و ايران عزيز فراهم مي شود.
Iran, Islamic Republic of
هر نهالی که کاشته میشود و هر وجب زمینی که زیر کشت می رود بلافاصله نیاز به ابیاری دارد .این کشت و زار عظیم با کدام اب سیراب خواهد شد؟من خودم شاهدم امسال چندین فقره دعوا و نزاع بر سر کمبود اب بین کشاورزان اتفاق افتاد.با کدام پول ویلا می سازیم و با کدام پول احداث باغ؟در تامین ودیعه اول مسکن مهر عاجز ماندیم و انصراف دادیم.
اتفاقا وقتی حرف از این طرح شد من نمی دونم چرا یاد نمایشنامه شاه لیر افتادم که چطور تمام مملکت و دارایی اش رو به سه تا دختر اش بخشید و بعدش ... بدبخت شد.