شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دور اول مذاکرات پایان یافت

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 274165
گزارش ها حاکی است که طرف ایرانی در روز نخست، تنها شنونده بوده است تا ببیند 1+5 در پاسخ به پیشنهادهای گام به گام ایران که در نشست مسکو مطرح شد، چه پاسخ هایی در چنته دارد.
به گزارش جهان، دور اول مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 در آلماتی قزاقستان پایان یافت.
با پایان دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی دو طرف مشغول  رایزنی های دیپلماتیک شدند

برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات گروه 1+5 در آلماتی، از یک پیشنهاد مهم رونمایی کرد که پیش از این هیچ اشاره ای به جزئیات آن نشده است.

بر خلاف آنچه تا امروز تصور می‌شد، منابع نزدیک به تیم ایرانی گفتند که ایران در آلماتی یک پیشنهاد مهم در دست دارد که تا کنون هیچ اشاره‌ای به جزئیات آن نشده است.
 
یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی گفت: «پیشنهاد ما طیفی از گزینه‌ها را شامل می‌شود. بسته به اینکه چه پیشنهادی از جانب طرف مقابل دریافت کنیم، نسخه‌های متفاوتی از پیشنهاد جدید قابل عرضه است اما در هر حال، ایران پیشنهاد جدیدی خواهد داشت».
 
این منبع اضافه کرد: «هدف ما در این پیشنهاد این است که ببینیم واقعا غربی ها نگران ماهیت برنامه هسته‌ای ایران هستند یا اینکه این موضوع را ابزار باج خواهی قرار داده‌اند».
 
وی گفت که مذاکرات آلماتی این موضوع را برای ملت ایران روشن خواهد کرد.
 
ایران در مسکو نیز یک پیشنهاد جامع به گروه 1+5 ارائه کرد که تا کنون پاسخی بابت آن دریافت نکرده است.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ساعت 13:30 امروز به وقت محلی (11 به وقت تهران) در هتل ریکسوس آلماتی آغاز و به احتمال زیاد در روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *