سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

رفع تحريم شرکت ملي نفتکش ايران

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 384262
تحریم های ظالمانه اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران پس از دو سال رفع شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام این خبر و اینکه تحریم های اتحادیه اروپا از ۲۴ مهر ۹۱ آغاز شده بود، گفت: اتحادیه اروپایی براساس اتهام واهی تعلق شرکت ملی نفتکش به دولت و تامین منابع مالی حاصل از صادرات نفت این تحریم ها را اعمال کرد.

وی یادآور شد: از آن زمان اقدامات را از طریق وکیل قانونی ارجاع به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ و ارائه مستندات و برگزاری چندین جلسه دادگاه پیگیری کردیم.
صفایی گفت: در این مسیر با بهره گیری از تجارب سایر شرکت های ایرانی و ارائه مستندات مستدل مبنی بر اینکه شرکت متعلق به بازنشستگان و قشر زحمتکش کشور است نماینده حقوقی را راهی دادگاه عمومی کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برهمین اساس دادگاه ۱۲ تیر ۹۳ حکم برائت شرکت ملی نفتکش از تحریم های اتحادیه اروپا را صادر کرد که طبق قوانین موجود شاکی می تواند در ۷۰ روز به آن رای اعتراض کند.

صفایی فضای مطلوب سیاسی ایران و اتحادیه اروپا و نیز مستندات متقن کشور را از عوامل جلوگیری از اعتراض اتحادیه اروپایی به رای دادگاه اعلام کرد و گفت: وزارت خزانه داری بریتانیا نیز برهمین اساس در پایگاه دولتی این کشور رسما اعلام کرد که ان آی تی سی از فهرست تحریم خارج و وارد فهرست شرکت های بدون تحریم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۳ درصد تجارت جهانی با حمل و نقل دریایی صورت می گیرد، افزود: در مدت تحریم برخی بازارهای بین المللی را از دست دادیم که امیدواریم با تلاش های بیشتر این بازارها مجدد در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران قرار گیرد.

یادآور می شود: شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از حدود ۷۰ فروند کشتی یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل جهان محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *