دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۳
آخرین اخبار از نوار غزه؛

نگرانی صهیونیستها از شکست حمله زمینی/ یعلون: دیگر تحمل پرتاب موشکهای مقاومت را نداریم

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 370889
اعتراف صهیونیستها به هلاکت نخستین نظامی ارتش در جنگ زمینی علیه غزه و حمله مردم ترکیه به کنسولگری رژیم صهیونیستی از جمله خبرهای مربوط به جنگ سوم غزه به شمار می رود.
نگرانی صهیونیستها از شکست حمله زمینی/ یعلون: دیگر تحمل پرتاب موشکهای مقاومت را نداریم
به گزارش جهان، ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۱ روز پیش تاکنون دور جدید حملات وحشیانه خود را در نوارغزه آغاز کرده است. این رژیم به بهانه مقابله با حملات موشکی مبارزان فلسطینی به اراضی اشغالی ۴۸ مناطق مسکونی و زیرساخت های نوارغزه را بمباران می کند. صهیونیستها از بامداد امروز نبردهای زمینی علیه غزه را نیز آغاز کرده اند. اخبار مربوط به جنگ غزه طی روزهای گذشته به شرح زیر است:

۱۷:۵۸ ۴۰ فلسطینی در مسجد الاقصی زخمی شدند/ درگیری شدید با نظامیان صهیونیست در رام الله

منابع فلسطینی از زخمی شدن ۴۰ فلسطینی در پی یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی خبر می دهند.

نظامیان صهیونیست امروز با یورش به صحنهای مختلف مسجد الاقصی چهل نمازگزار فلسطینی را زخمی کردند.

از سوی دیگر، درگیریهای شدیدی میان فلسطینیان معترض به حمله زمینی علیه غزه با نظامیان صهیونیست در رام الله گزارش شده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران هوایی ، توپخانه ای و دریایی و حمله زمینی که از بامداد امروز علیه غزه آغاز شده ادامه می دهد.

۱۷:۴۰ داوود اوغلو : هرگز حرف های لیبرمن را جدی نگرفته ام

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که هرگز حرف های وزیر خارجه اسرائیل را جدی نگرفته است.
احمد داوود اوغلو در اظهاراتی ضمن رد اتهامات آویگدور لیبرمن مبنی بر اینکه ترکیه و قطر در آتش بس پیشنهادی مصر خرابکاری کرده‌ اند، گفت که هرگز حرف های لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل را جدی نگرفته است.

لیبرمن با اشاره به فشارهای ترکیه و قطر علیه رهبران حماس به منظور نپذیرفتن پیشنهادهای مصر برای آتش بس گفت حماس آماده بررسی طرح مصر با دیدی مثبت بود اما قطر بر عدم پذیرش این طرح اصرار کرد.
با وجود تاکید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر اقدامات هماهنگ قطر با ترکیه در قبال رهبران حماس، داوود اوغلو ضمن رد این اتهامات گفت چطور می توانم حرف‌ های کسی را جدی بگیرم که درباره پاکسازی فلسطینیان از مناطق مورد حمله صحبت می‌ کند.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که در یازدهمین روز حملات علیه غزه بنیامین نتانیاهو دستور حمله زمینی به این باریکه را صادر کرده است و پس از آن نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق شرقی و شمال غزه با نیروهای مقاومت درگیر شدند

۱۷:۳۹ حماس: آتش بس برای اسرائیل بدون هزینه نخواهد بود

یکی از رهبران حماس در اظهاراتی تاکید کرد: اسرائیل هرگز در فکر برقراری آتش بس بدون هزینه متقابل نباشد.

"مشیر المصری" گفت: ما از هرگونه تلاشی در زمینه برقراری آتش بس در غزه استقبال می کنیم اما طرفهایی که می خواهند از جانب مقاومت تصمیم گیری کنند ، نقشی در این زمینه نخواهند داشت.
المصری با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای جلوگیری از یورش زمینی صهیونیستها به غزه، افزود: گروههای مقاومت موضع خود را در قبال آتش بس نهایی کرده و آن را به تمامی میانجیگران ارائه کردند.

۱۷:۲۴ حمایت آشکار مرکل از جنایات صهیونیستها/ انتقاد اردوغان از نسل کشی در غزه

واکنش غربیها به حملات هوایی صهیونیست ها علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد و صدراعظم آلمان در اظهاراتی به صراحت از این تجاوزات حمایت کرد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد که سازمان ملل اقدامات لازم را برای کمک به فلسطینیان در زمان جنگ غزه انجام نداده است و تنها سکوت اختیار کرده است.

اردوغان ضمن انتقاد از صهیونیست ها به دلیل اقدامات تهاجمی خود علیه نواز غزه تاکید کرد که دولت یهود در تلاش برای نسل کشی سیستماتیک علیه فلسطینیان در غزه است.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در اظهاراتی که نشان از سرسپردگی آلمان به صهیونیست ها دارد، تاکید کرد سلاح‌ های جدیدی در دست نیروهای حماس بوده که علیه اسرائیل به کار برده می شوند و تل آویو حق دفاع از خود را دارد

۱۷:۱۶ درگیری شدید نیروهای مقاومت و متجاوزان صهیونیست در شمال بیت حانون

منابع فلسطینی از درگیریهای شدید نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نزدیکی دانشکده کشاورزی در شمال بیت حانون خبر می دهند.

نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان صهیونیست در نزدیکی دانشکده کشاورزی در شمال بیت حانون درگیر شده اند.
منابع فلسطینی از شدت بالای این درگیریها و تلاش صهیونیستها برای نفوذ بیشتر به داخل نوارغزه خبر می دهند.

در تحولی دیگر، منابع صهیونیستی از سقوط چندین فروند موشک در شهرکهای مختلف صهیونیست نشین خبر می دهند.
این منابع همچنین از شنیده شدن صدای انفجار در شهرکهای صهیونیست نشین نزدیک نوارغزه خبر دادند.

۱۶:۴۸ کری: اسرائیل حق دفاع از خود را در برابر تهدیدها دارد/ انگلیس حملات صهیونیست ها را نامناسب خواند

حملات هوایی صهیونیست ها علیه نوار غزه واکنش غربیها را به همراه داشت و بسیاری از آنها بر خودداری این رژیم از انجام اقدامات تهاجمی بیشتر علیه فلسطینیان تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اسرائیل حق دفاع از خودش را در برابر تهدیدها دارد، اما باید اقدامات لازم را در زمینه کاهش تلفات غیرنظامیان و خودداری از انجام اقدامات تهاجمی بیشتر علیه غزه انجام دهد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز با تاکید بر لزوم تلاش صهیونیست ها برای جلوگیری از کشتار بیشتر غیر نظامیان فلسطینی خواستار پایان یافتن اقدامات تهاجمی تل آویو علیه غزه شد.

نیک کلیگ معاون نخست وزیر انگلیس نیز ضمن محکوم کردن حملات هوایی اسرائیل علیه نوار غزه و تاکید بر لزوم توقف چنین حملاتی آن را اقدامی نامناسب و به مثابه مجازات جمعی ملت فلسطین خواند.
پارلمان اروپا نیز بر لزوم توقف فوری حملات موشکی علیه اسرائیل و اقدامات نظامی علیه نوار غزه و ازسرگیری مذاکرات مستقیم صلح میان اسرائیلی‌ ها و فلسطینیان تاکید کرد.

۱۶:۱۱ وزیر خارجه فرانسه خواستار آتش بس در غزه شد

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی بر لزوم آتش بس پایدار میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه در راستای تلاشهای دیپلماتیک برای توقف جنگ علیه غزه به مصر، اردن و سرزمین های اشغالی سفر کرده است.

۱۵:۳۸ سامی ابوزهری: کشتار کودکان فلسطینی بی پاسخ نخواهد ماند/ ارتش رژیم اشغالگر در باتلاق غزه غرق می‌شود

سخنگوی حماس در اظهاراتی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بهای سنگینی به خاطر کشتار کودکان فلسطینی پرداخت خواهد کرد.
ابوزهری تاکید کرد: ما از تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی هراسی نداریم و ارتش رزیم اشغالگر را در گل و لای غزه غرق می کنیم.

۱۵:۱۴ استفاده صهیونیستها از تسلیحات ممنوعه علیه غزه/ آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین به صدا درآمد

کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل با صدور بیانیه ای از استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه در جنگ علیه غزه پرده برداشت.

بنابر اعلام این سازمان بین المللی، ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیان از گاز سفید (که یک ماده شیمیایی خطرناک محسوب می شود) استفاده کرده و این اقدام باعث آسیب دیدن فلسطینیان شده است.

۱۴:۱۹ نگرانی صهیونیستها از شکست حمله زمینی علیه غزه/ یعلون: دیگر تحمل پرتاب موشکهای مقاومت را نداریم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به عدم توانایی این رژیم در تحمل شرایط فعلی نبرد با گروه های مقاومت و موشک باران شهرکهای صهیونیست نشین اذعان کرد.

"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما دیگر تحمل پرتاب موشکهای بیشتر به سوی اسرائیل را نداریم.
کانال دو تلویزیون رژیم صهیوینستی اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی از ترس اصابت موشکهای مقاومت، نشست خود را در یک ساختمان بسیار امن و مستحکم برگزار خواهند کرد.- "اوری آریل" وزیر اسکان رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم ترور تمامی مقامات حماس، افزود: باید وارد غزه شویم و با به دست آوردن نتایج ملموس درگیریها را پایان دهیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژِیم صهیونیستی با اشاره به پیچیده بودن نبرد زمینی علیه غزه، اذعان کرد: در جریان حمله زمینی به غزه در شرایط سخت و دشواری قرار داریم.

۱۴:۱۸ شمار شهدای غزه به ۲۶۵ نفر رسید/ موضع نتانیاهو درباره حمله زمینی

منابع فلسطینی با اشاره به شهادت ۲۸ فلسطینی از زمان آغاز نبرد زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه از رسیدن شمار شهدای این جنگ همه جانبه به ۲۶۵نفر خبر می دهند.

تنها طی امروز با آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده اند. شمار زخمی ها نیز از ۲۰۰۰ نفر گذشته است.

منابع فلسطینی از سفر "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قطر پس از سفری که اخیرا به ترکیه داشته خبر می دهند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما نمی توانستیم تونلهای حفر شده در غزه را فقط از طریق هوا منهدم کنیم و به همین خاطر نبرد زمینی را آغاز کردیم. وی افزود: امروز روزی سرنوشت ساز برای اسرائیل است و ما از زمین، دریا و هوا حماس را هدف حمله قرار داده ایم. وی البته به احتمال عدم موفقیت صددرصدی جنگ زمینی علیه غزه نیز اذعان کرد.
یک افسر بلندپایه صهیونیست نیز اعلام کرد: عملیات زمینی علیه غزه تا عمق سه تا چهار کیلومتری داخل این منطقه انجام خواهد شد.

۱۴:۱۷ هشدار کلینتون درباره انزوای اسرائیل در صورت تداوم حملات به غزه

اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها به نوار غزه باعث شد تا رئیس جمهوری اسبق آمریکا درباره انزوای اسرائیل در عرصه جامعه بین الملل در صورت تداوم حملات به غزه هشدار دهد.

در پی انتشار اخبار و تصاویری از شهادت چهار کودک فلسطینی در سواحل غزه هنگام بازی، بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در گفتگو با کانال خبری ان دی تی وی هند درباره انزوای اسرائیل در عرصه جامعه بین الملل در صورت تداوم حملات به غزه هشدار داد.


۱۲:۵۷ شکست تلاشهای آنکارا برای آتش بس/ صهیونیستها: نتانیاهو پای اسرائیل را به باتلاق خونین غزه می کشاند

در پی آغاز حملات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، تلاشهای مقامات ترکیه برای برقراری آتش بس با توجه به عدم هماهنگی با قاهره به شکست منجر شد.

بنابراین گزارش، علت اصلی شکست این تلاشها عدم هماهنگی با قاهره بوده است که به نظر می رسد کانال اصلی ارتباط با مقامات رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی است.

از سوی دیگر، مقامات مصری از افزایش نقش آفرینی اخوان المسلمین در جریان آتش بس در غزه نگرانی دارند و به تلاشهای قطر در زمینه آتش بس نیز محتاطانه می نگرند.

در تحولی دیگر، "زهاوا گلعون" رئیس حزب صهیونیستی میرتز با انتقاد شدید از حمله زمینی به غزه، تاکید کرد: نتانیاهو پای اسرائیل را به باتلاق خونین غزه می کشاند

۱۲:۲۳ تمرکز درگیریهای زمینی در بیت حانون و خانیونس/ اسدود زیر آتش بار موشکهای مقاومت قرار گرفت

منابع امنیتی در فلسطین از تمرکز درگیری های زمینی میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در مناطق بیت حانون و خانیونس خبر می دهند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد امروز از دو محور شرقی و شمالی نوارغزه برای نفوذ به این باریکه تلاش می کنند.

بنابراین گزارش، درگیریهای نظامیان صهیونست بیشتر در مناطق خانیونس و بیت حانون تمرکز داشته است و نیروهای مقاومت جلوی پیشروی صهیونیستها را گرفته اند.

در تحولی دیگر، نیروهای مقاومت ساعتی پیش شهرک صهییونیست نشین اسدود را با ۱۰ فروند موشک هدف حمله قرار دادند.

۱۱:۴۷ حمله مردم ترکیه به کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول

معترضان ترک امروز در اعتراض به حمله زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه به ساختمان کنسولگری این رژیم در استانبول حمله کردند.

معترضان با پرتاب سنگ به سوی ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی شیشه های این ساختمان را شکستند.

۰۹:۴۵ اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت نخستین نظامی خود در جنگ زمینی

مقامات رژیم صهیونیستی به هلاکت نخستین نظامی ارتش این رژیم در نبرد زمینی علیه غزه اعتراف کردند. در همین منابع فلسطینی از زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست دیگر در حملات علیه غزه خبر می دهند.

در همین حال منابع فلسطینی اعلام کردند: شمار شهدای فلسطینی از ابتدای جنگ همه جانبه علیه غزه به ۲۶۰ شهید و ۲۰۰۰ زخمی رسیده است.

۰۶:۰۰ شمار شهدای فلسطینی از آغاز حمله زمینی به ۲۳ نفر رسید

منابع فلسطینی اعلام کردند: از آغاز نبرد زمینی رژیم صهیوینستی علیه غزه تاکنون ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز دستور حمله زمینی علیه غزه را صادر کرد. با آغاز این حمله تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه از سه جبهه کامل شد.

۰۴:۵۳ آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیوینستی شب گذشته فرمان آغاز عملیات زمینی را به ارتش رژیم اسرائیل صادر کردودر پی آن پرتاب گلوله به سو ی مردم مسلمان غزه از زمین،هوا ودریا آغاز شد.

در عین حال مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که غزه را به گورستان ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد کرد.

در گیری اکنون در مناطق خان یونس و الشجاعیه در حومه غزه ادامه دارد اما ارتش رژیم صهیونیستی تا کنون پیشروی قابل توجهی نداشته است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند این قاتلان را و حامیان آنها
United States
به امید پیروزی حماس