پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ارسال کمک‌های سازمان ملل به سوریه

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 330883
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است که اولین کمک‌های تدارکاتی به سوریه از طریق عراق، به این کشور ارسال خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، امین عواد، مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، گفته است که اولین امدادرسانی هوایی برای رساندن غدا و مایحتاج زمستانی به مردم سوریه در این هفته، با اجازه دو کشور عراق و سوریه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که انتقال کمک‌ها، در روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد.

عواد گفت: «این اولین کمکی است که از طریق عراق ارسال می‌شود.» وی در ادامه افزود که بیشتر این کمک‌ها از طریق شهر کردنشین اربیل در عراق به استان کردنشین حساکه در سوریه منتقل خواهد شد.

عواد گفت: «از ماه می، رسیدن به این منطقه از شمال شرقی سوریه، بسیار سخت و خطرناک بوده است.»

وی در ادامه افزود: «زمستان در راه است. براساس پیش‌بینی‌ها که شما هم شاید در جریان آن باشد، ممکن است این سخت‌ترین زمستان در صدسال گذشته باشد.»

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها، بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از شبه‌نظامیان در داخل سوریه، حمایت می‌کنند.

براساس گزارش سازمان ملل، از آغاز خشونت‌ها در سوریه، بیش از صد هزار نفر کشته و هفت میلیون و هشتصد هزار نفر، آواره شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *