جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آغاز فروش ویژه اینترنتی هزار سایت معتبر

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 410181
رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت گفت: با توجه به افزایش نیاز مردم برای ایام نوروز، وزارت صنعت برای توسعه خرید معتبر اینترنتی، یک‌هزار سایت معتبر را در قالب جشنواره فروش ویژه در دسترس مردم قرار خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد گرکانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: حجم خرید از طریق تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۴ در دنیا ۱.۴ تریلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجم تبادلات در آسیا و اقیانوسیه که ایران جزئی از آن قرار دارد در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۳۰ و چند درصدی روبه‌رو خواهد بود، افزود: طبق آمارهای جهانی، خریدهای اینترنتی یک سوم کل تجارت‌ در آسیا و اقیانوسیه را از آن خود خواهد کرد.

رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت در مورد وضعیت استفاده از اینترنت در سبد خرید مردم در ایران گفت: طبق آمار بانک مرکزی، و براساس تراکنش‌هایی که در این بانک ثبت شده، پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال ۹۳، ۵۰ هزار میلیارد تومان خرید از طریق اینترنت انجام شده باشد که این رقم نسبت به سال ۹۲ با رشد ۲۲۹ درصدی مواجه خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه مردم چقدر می‌توانند به کیفیت کالا و پولی که از طریق اینترنت و سایت‌ها پرداخت می‌کنند اعتماد کنند، گفت: برای تمامی سایت‌هایی که مورد تأیید وزارت صنعت باشند، نماد اعتماد الکترونیکی با آرم و طراحی خاص درنظر گرفته شده که بر روی سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد و افراد در صورت بروز مشکل می‌توانند شکایت خود را به مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت مطرح کنند و در صورت محرز شدن تخلف، با این سایت‌ها برخورد خواهد شد، به شرط آنکه افراد از سایت‌های غیرمعتبر، خرید اینترنتی انجام ندهند، چرا که این سازمان مسئولیتی در قبال سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند، ندارد.

وی ادامه داد: بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ سایت در کشور نشان اعتماد الکترونیک دریافت کرده‌اند که این نشان، مؤید کیفیت و قیمت محصولات مندرج در سایت‌هاست.

گرکانی‌نژاد با اشاره به نزدیک شدن ایام عید و افزایش تقاضای مردم، گفت: جشنواره دوشنبه‌بازار اینترنتی ایران را از ۱۸ تا ۲۵ اسفندماه در قالب سایت eshop.fest.ir در دسترس مردم قرار خواهیم داد که تاکنون ۶۰۰ سایتی که کالا ارائه می‌کنند و نماد اعتماد الکترونیک دارند، ثبت‌نام کرده، ولی این رقم تا یک‌هزار سایت خواهد رسید.

وی سطح تخفیف ارائه شده نیز گفت: از ۳۰ تا ۳۵ درصد به بالا قیمت کالاها از تخفیف برخوردار خواهد بود و برای نظارت در کیفیت و قیمت، با اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هماهنگی‌ لازم را انجام داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *