جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۷
۱۲۸
در حاشیه مواضع روز گذشته هاشمی رفسنجانی؛

اگر به دروغ حساس هستید، چرا از 'دروغ بزرگ تقلب' حمایت کردید؟/ کدام موضع به نتانیاهو نزدیک است؟

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 410785
آیت‌الله هاشمی که برخی نمایندگان مجلس را "دروغ‌گو" می‌داند، هنوز در مورد کسانی که با دروغ تقلب در انتخابات ۸۸، کشور را با انواع و اقسام تهدیدهای امنیتی مواجه کرده و مسبب تحریم های بیشتر علیه مردم شدند، صحبتی به میان نیاورده است.
اگر به دروغ حساس هستید، چرا از
به گزارش جهان، روز سه‌شنبه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای، کسانی که نگران نتایج توافق هسته‌ای با آمریکا هستند را کسانی دانست که به فکر افشای اسرار گفت و گوهای هسته ای هستند.

هاشمی رفسنجانی همچنین در این جلسه گفته است: در مهمترین پروژه دولت که تلاش می‌شود به سرانجام برسد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد حمایت رهبری است، باز این دلواپسان با نتانیاهو همزبان شده‌اند.

وی در ادامه با لحنی تندتر ادامه می‌دهد: نتانیاهو آنجا اوباما را تهدید می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم. البته ما نمی‌دانیم این چه سری است؟ تا تیم مذاکره کننده با طرف مقابل که آنها هم شیطنت می‌کنند به نتایجی می‌رسد، بعضی از این دلواپسان به جای استقبال در فرودگاه می‌آیند و حرفهایی می‌زنند. تریبون مجلس هم که باز است و هر چه بخواهند می‌گویند و میلیون‌ها نفر از مردم می‌شنوند و بعضی از دروغ‌ها نیز باور می‌شود.

همین دو پاراگراف از صحبت های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که نمایندگان مجلس را متهم به افشای اسرار نظام، تکرار حرف‌های نتانیاهو و دروغ‌گویی می‌کند، سوالات و نکته های زیادی را درباره عملکرد هاشمی به ذهن متبادر می‌کند. به عنوان مثال باید از هاشمی پرسید در شرایطی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیچ کدام از محتویات گفتگوهای هسته‌ای خبر ندارند و یکی از اعتراضات همیشگی شان به وزارت امور خارجه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز همین نکته بوده است، ادعای هاشمی درباره افشای اسرار مذاکرات توسط نمایندگان چه وجهی دارد؟

کار تا آنجا پیش رفت که وزیر امور خارجه کشورمان در برابر اصرار نمایندگان برای بیان جزییات این گفت و گوها تاکید کرد که « حتی اگر استیضاح شوم، جزئیات را بیان نمی کنم». در واقع اگرقرار باشد اسراری از مذاکرات فاش شود، کسی جز اطرافیان رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده از این اسرار اطلاع ندارند و قائدتا این جزئیات یا باید توسط همین افراد افشا شود و یا در آن سوی مرزها توسط تیم مذاکره کننده آمریکایی.

از این گذشته، بررسی سوابق هاشمی که خود در قامت مخالفت با افشای اسرار نظام، از نمایندگان مجلس و یا به تعبیر خود او "دلواپسان" انتقاد می‌کند، نشان می‌دهد که خود وی اعتقاد چندانی به حفظ اسرار نظام ندارد و در مواقع ضرورت، از منتشر کردن هر سندی که صلاح بداند! ابایی ندارد.

نمونه ای از «بگم بگم»‌های هاشمی


در سال ۸۵، دفتر هاشمی رفسنجانی نامه ای از محسن رضایی به حضرت امام در سال ۶۷ را منتشر ساخت که به گفته بسیاری از مسئولین وقت، این نامه ، از مستندات محرمانه جنگ بود. هاشمی رفسنجانی پیش از اینکه نامه را در سایت خود منتشر سازد، در گفت و گوهای مختلف اشاره کرده بود که با توجه به اختلافاتی که بین روایت او از پایان جنگ با روایت محسن رضایی وجود دارد، به زودی مستندات خود را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

انتشار نامه در ابتدا با شگفتی مسئولین قدیمی و حاضر در نظام جمهوری اسلامی روبه‌رو شد، اما دفتر هاشمی بعد از انتشار، در ادعایی جالب تاکید کرد که این نامه هیچ گاه محرمانه نبوده و امام خمینی (ره) به هاشمی اجازه داده بودند که هرگاه صلاح دانست، این نامه را منتشر سازد! و هاشمی هم صلاح دید که نامه را ۱۸ سال بعد یعنی در سال ۸۵ منتشر کند!

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410785-2.jpg

یکی دیگر از به اصطلاح «بگم‌بگم» های هاشمی در زمان رد صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم رخ داد. او بعد از این اتفاق، در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام گفت: تا جایی که مکلف به صبر و بردباری باشم، تحمل می‌کنم. مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود. بسیاری از رسانه‌ها در آن زمان، لحن هاشمی را تعبیر به "تهدید به افشاگری" کردند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410785-1.jpg

دومین مورد از تهدید به افشاگری، همزمان با برگزاری دادگاه مهدی هاشمی روی داد و بسیاری بر این عقیده بودند که نوع بیان این جملات نشان دهنده تهدید هاشمی و نزدیکانش به اجرای «بگم، بگم» درباره اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000410/nf00410785-3.jpg

چه کسانی حرفهای نتانیاهو را تکرار می‌کنند؟


گذر زمان معمولا بسیاری از اسرار مخفی را عیان کرده و در عین حال بسیاری از مسایل که در ذهن تاریخی مردم ثبت شده است، از یاد آنها می زداید. با این حال ماجرای سخنان سال ۹۲ هاشمی رفسنجانی هنوز تازه است و فیلم آن در فضای مجازی کماکان دست به دست می‌چرخد. حجت‌الاسلام هاشمی در سفر استانی خود به مازندران در شهریور سال ۹۲ سخنانی را درباره اتفاقات سوریه بر زبان آورد که به تایید مواضع اسرائیل بیشتر شباهت داشت تا مواضع یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی.

هاشمی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی در بخشی از سخنان خود به مسائل و مشکلات اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: «ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم، اما اخیراً شاهد خطر بزرگتری هستیم. مردم سوریه بیش از ۱۰۰ هزار کشته و ۸ میلیون آواره دادند. در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم است. زندان‌ها جا ندارد. بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند و آنها را پر کردند. شرایط بدی بر مردم حاکم است. مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب‌های آمریکا باید بمانند».

ادعاهای باورنکردنی هاشمی درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، پیش از این نیز از سوی سران کاخ سفید و تل آویو و با هدف کمک به جریان سلفی - تکفیری حاضر در سوریه بصورت گسترده ای در رسانه های غربی منعکس و به بهانه ای برای حمله نظامی به این کشور مبدل شده بود.

نکته جالب در این خصوص این بود که بعد از انتشار اظهارات اعجاب آور هاشمی رفسنجانی درباره سوریه و در تایید ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی و فراگیر شدن اعتراضات به این اظهارات، دفتر هاشمی چاره را در تکذیب سخنان غیر قابل دفاع وی جست‌وجو کرد. اقدامی که هرچند با تاخیر، اما بازهم جای امیدواری داشت.

حمایت و سکوت هاشمی از "دروغ بزرگ تقلب"


تا نام دروغ و دروغ گفتن به میان می آید، خاطرات فتنه ۸۸ به ذهن متبادر می شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند، "دروغ بزرگ تقلب" بزرگترین گناهی بود که فتنه گران در سال ۸۸ مرتکب شدند و در این میان کسانی که از آنها حمایت می کردند و یا با سکوت خود به شبهات پیرامون این دروغ بزرگ دامن می‌زدند، باید در مورد این مسئله پاسخ مناسبی داشته باشند.

آیت‌الله هاشمی که برخی نمایندگان مجلس را "دروغ‌گو" می‌داند، هنوز در مورد کسانی که با دروغ تقلب در انتخابات ۸۸، کشور را با انواع و اقسام تهدیدهای امنیتی مواجه کرده و مسبب تحریم های بیشتر علیه مردم شدند، صحبتی به میان نیاورده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلویحا مردم را نیز ساده‌لوحانی توصیف می‌کند که "بعضی از دروغ‌ها را باور می‌کنند." حال باید پرسید ساده‌لوحان مورد ادعای آیت‌الله، چگونه ساده‌لوحانی هستند که علی‌رغم ۸ ماه تلاش فتنه‌گران برای اثبات دروغ تقلب و حمایت همه جانبه رسانه‌های بیگانه از این دروغ، سندسازی‌ها و اردوکشی‌های خیابانی باز هم دروغ فتنه‌گران را باور نکردند و نهم دی ماه همان سال، هم آرزوهای فتنه‌گران را نقش بر آب کردند و هم نشان دادند که بر خلاف تصور آیت‌الله، توانایی بی‌نظیری در تمییز دروغ‌گویان از راست‌گویان دارند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن 2
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا حکم م ه بسیار سنگین است و .... فشار وارد شده ! خدا رحمت کند مرحوم گیلانی را
قضاوت زودهنگام مخصوصا زمانی که اطلاعی ندارید کار مطلوبی نیست. خیلی مسائل بازی سیاسی است.آرام باشید و بر اعصاب خود مسلط و به فکر زندگی خود در دنیا و اخرت باشید
مخالف فتنه
Iran, Islamic Republic of
در فتنه 88 رژیم صهیونیستی به دروغ می گفت در انتخابات ایران تقلب شده است، ....
Iran, Islamic Republic of
تازه معنی دعای عاقبت به خیری رو با دیدن آقای هاشمی میفهم
سید محمد حسین
به نظر میرسد درآستانه صدور حکم م -ه آقای هاشمی بااین حرفها نادرست وتحریک آمیز می خواهد فضا را به نفع وی متشنج سازد
Russian Federation
خدا انشاالله مرگ قدرت طلبان را برساند یک ملتی راحت شوند
United States
تقلب دروغ نبود. انقدر گفتید تا خودتونم باور کردین تقلب نشده
از همين آمار اظهار نظر مثبت و منفي ميتوان دريافت...
حق جو
ظاهرا آقای هاشمی فراموش کرده که با نتانیاهو در دروغ بزرگ تقلب همصدا شده بود!!!
رضا
United States
هه هه خود موسوی و کروبی هم که آزاد بشن و رئیس جمهور بشن و مملکت رو بهشون تقدیم کنیم و بعد بگن که ما دروغ گفتیم باز یه عده میگن تقلب شده بود.
Iran, Islamic Republic of
....!یعنی هنوزهم اینقدر ...
بابا تمومش کنید این بحث قدیمی رو
نکنه ناقلا خودت به نفع میرحسین تقلب کردی که خبر داری
پس رای چند دهم درصدی .. چی...
ما
...چون سندی ارایه نشد وامثال شما هنوز همان دروغ را بدون سند وبا بیشرمی تکرار میکنند!
امید
خوابی یا خودتو بخواب زدی؟
...
Iran, Islamic Republic of
شازده اگر تقلب دروغ نبود چرا دوباره سال 92 اومدید و به روحانی رای دادید و رای آورد؟
چرا خات...دروغگو تون که سال 88 میگفت تقلب شده ، در انتخابات سال 90 اومد یواشکی رای داد؟
جدا مردم را مسخره کردید یا خودتون را ...میدونید؟
تقلب دروغ بود. انقدر گفتید تا خودتونم باور کردین که تقلب شده
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی و کارگزارانی هر دو لبه تیغ یک قیچی هستند؛ کلا مواضعشان متزلزل و فاقد ثبات است. از نظر اینها، جریانات و رویدادها باید طور تحلیل شوند که خودشان را طرف حق و مظلوم واقع شده در برابر ظلم نظام معرفی کنند آن وقت در قامت یک مطالبه گر حقوق فردی و اجتماعی با برچسب مردمی و مردم سالاری خود را بلندگوی ملت معرفی کرده و منافع شخصی، حزبی و جناحی خود را از جامعه و نظام مطالبه می کنند.
نمونه های فراوانی از این شگرد ر ابارها شاهد بوده ایم .یکی از این چرخش ها و تزلزل اراده ها موضع گیری شدید و تاکید برخورد چکشی با بدحجابان از تریبون نماز جمعه در دوران ریاست جمهوری در یک برهه از زمان و صحبت از مناظر زیبا و ... در دوره ای دیگر ....
Romania
از هاشمی خوب میترسید! هاشمی سدی برابر اقتدارگرایان است!
شما اون موقعي كه قدرت داشت را يادتون نيست خودش از اقندارگران بزرگ بود حالا داره ....
کدام اقتدارگرایان ؟؟....ه
Romania
باید از تمامی کسانی که آرزویی بجز تقدیم کردن حیثیت ایران و اسلام عزیز به غرب و ابایی از قربانی کردن ......
عجب نظر مضحکی
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا میترسیم. ما از .....هم میترسیم.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخ
منطغد
هاشمی درقلوب ملت ایران پس از نامه بدون سلام به رهبری مرد وهاشمی سال88 به تاریخ پیوست.
مرگ بر.. فتنه88
من ازش نمیترسم دلم براش میسوزه .......
...
محسن از شهر ولایت پرور و اصولگرا
Romania
تو هم مثل هاشمی ....
Iran, Islamic Republic of
هاشمي قهرمان اميد ملت ايران
از جانب خودت حرف بزن ملت خودش زبان دارد و نیاز به وکیل مدافع ندلرد
...دیر متوجه شدی!!!
...
حجت
Iran, Islamic Republic of
....خدا به داد ملت عزیزم برسه آقا یکم بفکر بروبچ روستای هم باشید و مردم رو فدای خود خواهی خودتان نکنید ....
البته میتوان اینطور هم گفت که قهرمان ف....
روزشماری تا 96
مطمئنم از اون دوستائی هستی که تو دوران مدرسه از تغذیه تون گرفته تا مداد و کتونی و ... رو بچه های نسبتا شرور ازت میگرفتن باز هم دور و برشون میچرخیدی و شاد بودی ...چون الانم شادمانی از اینکه زیر و روی مملکتمون رو آغازاده ها میکنن میبرن
مغالطه صورت گرفته از طرف هاشمی

اعتراض اسراییل : چرا ایران زخمی است؟ چرا ایران را نابود نکردید
اعتراض نمایندگان : چرا ایران زخمی است؟ چرا دارید ایران را نابود می کنید
وجه اشتراک چیست؟چرا ایران زخمی است؟
وجه اختلاف چیست؟درخواست نابودی ایران انتقاد نابودی ایران
بسيار عالي و منطقي
عوام فریبی ومغالطه صورت گرفته از طرف هاشمی رفسنجانی

اعتراض اسراییل : چرا اینگونه مذاکره می کنید؟ چرا تاسیسات هسته ای ایران را نابود نکردید
اعتراض نمایندگان:چرا اینگونه مذاکره می کنید؟ چرا دارید تاسیسات هسته ای را نابود می کنید
وجه اشتراک چیست؟ چرا اینگونه مذاکره می کنید؟
وجه اختلاف چیست؟ نابود کردن و نابود نکردن تاسیسات هسته ای
خودت جواب خودتو دادی! ....
ناشناس
برادر عزیز متفکر مغالطه یاب!!
به نظر شما چگونه می شود مذاکره کرد که هم اسراییل ام الفساد ناراضی باشد و هم برادران عزیز دلواپس؟؟؟ مگر می شود در مذاکره ای که سه حالت بیش تر ندارد، یا برد باخت یا باخت برد یا برد برد، حالتی باشد که هم اسراییل که نه سر پیاز است و نه ته پیاز ناراحت و دلواپس باشه و هم برادران دلواپس؟؟ حالت باخت باخت به هیچ عنوان وجهه ای نداره چون فقط در صورتی پیش می آید که از مذاکره و راه حل های دیپلماسی دست برداشته و راههای نظامی پیشه گرفته شود که برای هر دو طرف نامطلوب است...
کسانی که با تهمت دروغ تقلب کشور را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند و دل نتانیاهو و آمریکا را شاد کردند حالا به نمایندگان ملت تهمت دروغگویی میزنند .
مصطفی
رای به محمود ، دل نتاینیاهو رو شاد کرد استاد
ناشناس
اگر برخی نیروهای خودسر در برابر مردم معترض صف نمی کشیدند ......
واقعا" چرا آقای هاشمی به بشار اسد تهمت بمباران شیمیایی مردم سوریه را زد و با نتانیاهو و اسرائیل همه صدا شد ؟!!
تهمت بدی زد
ناآشنا
کبوتر باکبوتر باز با باز // کند همجنس با همجنس پرواز !!!!!
صد در صد...
Romania
از رفیق جون جونی ملک عبدالله .. انتظار دیگه ای داشتین؟
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم با .... اوضاع ایران هزار بار بهتر خواهد شد. این خط این نشون
بنام خدا .ترس از دست دادن قدرت وروشدن خيلي از مسايل
بدجوری شده
ک.م
جناب آیت ا.

شما در فتنه 88 ادعای تقلب کردید و مردم آن دروغ را افشا کردند. الان هم می گوئید نمایندگان دروغ می گویند, آیا این ادعای شما با سخنان نتانیاهو باطل نمی شود؟

بهتر نیست بیشتر مواظب گفتارهای ناصواب خود باشید؟
این مردم نبودند که فتنه را بوجود اوردند...
....
کدوم دروغ !!!!!
محسن
Romania
مجید جان هویج نارنجیه بازم میگید کدوم هویج !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این شعار شما باشد
از ما نیست هر که با ما نیست
چند تا خبر تان را خواندم --
سعی کنید مثل کبک زندگی نکنید
نه اینکه سرتان را از برف در بیاورید
نمی دونم فرق آدم و انسان را میدانی
همه آدمیم - سعی کن انسان باشی
کينه و حقارت شما نسبت به هاشمي از سرباندي و جناحي است . چه بخواهيد و چه نخواهيد انقلاب به هاشمي مديون است . اين انقلاب اصلا بدون هاشمي رنگ و بوئي ندارد . اين انقلاب مي بايست قدر دان هاشمي باشد.
صد در صد از این حرف خود پشیمان میشوی اول فکر و تحقیق کن بعد حرف بزن از روی بی فکری و جو زدگی حرف نزن
ميشه بفرماييد مردم چقدر ديگه (غير از قردادهاي معروف و..)به اين خاندان بدهكارند تا پول جمع كنيم يكجا باهاشون تسويه كنيم...
بابا اصلا امام با ايده هاشمي تا به عرصه قيام گذاشت،خيالت راحت شد،
به قول اون يارو؛ ما يك باغ پسته داشتيم ،ايران افتاد وسطش
راحت شدي
Iran, Islamic Republic of
هاشمی به اسلام و انقلاب و خون شهدا مدیون است...

چقدر کوته بینی
چه مدیونی؟ مگر ملت شهید نداد...مگر جانباز نداد... مگر جان و مال و خانمان نداد....این چه منتی است که سر ملت میگذارید فعلا آقای هاشمی بواسطه عملکرد خود و فرزندان خطا کارشان مدیون مردم و بیت المال حکومت اسلامی است...این واقعیتی است که متاسفانه نمی شود کتمان کرد.
رحیم پور
هاشمی،خاتمی، روحانی درقلب مردم جای دارند
عباس
آری در قلب طرفداران فتنه 88
برو از ملت نگو جز نفرت
حتما یکی تو هستی دیگری او با ما و نتا نیا هو
هاشمی
کدوم مردم! ....
Iran, Islamic Republic of
م.ر.... هم میگفت من در قلب مردم جای دارم
کدوم مردم؟ چند نفر؟؟؟
Romania
بله در قلب مردم آمریکا
آره ولي چه مدليش مهمه؟!
امیدوارم خدا هدایت کند و پاک فرماید این قلبهای افت زده ای ...
عین سین
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بازنده است(قافیه را باخته)
United States
درود خدا بر این مرد اسمانی . هاشمی مظلومتر از بهشتی مظلوم است
جهان جوک هم تایید میکنی ؟!!
خیلی هم مظلومن!!!!!!!!!!!!!!!!
بچه هاشون مظلوم تر از پدر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر حداد عادل در یک سخنرانی گفتند: فتنه 88، فتنه اکبر بود!
Iran, Islamic Republic of
چرا احمدي نزاد در برابر فتنه 88 هيچ وقت موضع نگرفت و سكوت كرد
سلما
عجب جمله ی جالبی
فتنه خانواده........... بود
ناشناس
ایهام به کار برده دکتر! چه ایهامی هم!!!
واقعا جمله کوتاهی که باید با آب طلا نوشته شود
مجیداعتمادی
در دوران دفاع مقدس بین اکثر رزمندگان این باور وجود داشت که بیانات آقای هاشمی ابهامات زیادی دارد و ... در یکی از خطبه های نماز جمعه به طور ضمنی صحت توریه ها ... را ...
اصغری
فتنه اصغر بود
مجاهد
به عنوان ی رزمنده هشت سال دفاع مقدس حرف شما را تکذیب میکنم
Iran, Islamic Republic of
جناب اعتمادی یا رزمنده نبوده ای و یا مفهوم اکثریت را نمی دانی.
مجید
Iran, Islamic Republic of
بنظرم ا گر مهدی هاشمی ...............
غای
اینها را که دیروز رسایی در مجلس گفت ولی انقدر کینه دارید که چون رسایی گفته بود حرف اون بنده خدا را در حالی که همه زده بودند شما نزدید ولی امروز رفتید همون را نوشتید!!!!!
این یعنی اصولگرایی شما
mohammadi
Iran, Islamic Republic of
هرگونه صحبت هائی که از شائبه بی توجهی و انکار فهم ودرک درست مردم از مسائل داشته باشد ونیز نمایندگانشان که منتخب انها هستند غیر قابل پذیرش وقبول می باشد اسا سا نظرات میتواند مورد نقد وانتقاد ونه تخریب قرار گیرد
منصور
اقای رفسنجانی شما که درس حوزوی خوانده اید....
صادق
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً این یک مطلبه عمومی است و آینده نشان می دهد هاشمی از چشم ملت افتاده است با این موضع گیری های جهت دار
خدابخیر کنه این جور که پیش می ره کم مونده ....
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است...
همنوایی داخلیون با اسرائیلیون و نتانیاهو دردناک است.
این همان شعاری است که عدهای قبل به عده ای دیگر می گفتند و حالا آسیاب به نوبت
اصولا هاشمی فقط بفکر خودش و خانواده اش میباشد ...
ببینید اصلا به فرض تمام مواضع آقای هاشمی در سال 88 مشابه نتانیاهو! ولی اینکه در بحث مذاکرات فعلی نظرات دلواپسان و نتانیاهو مثل هم هست شکی دارید؟ ...
کاظم
واى به حال ما...
عجب دورانی شده این دوران
حسین
United States
نمیدانم ایشان اجتهاد وآیت الله بودنشان را چه کسی تائید کرده !
...
...به نفعش نیست فراموش کنه !!!
بنده خدا
دیگر دست این خاندان برای ملت روشده است ....
دروغ وحمایت های بی جا از طرف شما بود...

این دولت متعلق به رفسنجانی است با تمام وزرا و تشکیلاتش. ...
کریمی
.... اگه راست میگی چرا نظرت را راجع به ... پسرت نمیگی ....
....
پس به ملت به خون شهدا جواب بده !!!!
خو.ستان
درود بر هاشمی رفسنجانی
ان شاء الله با هم محشور بشید
Iran, Islamic Republic of
بعد از حدود یک قرن حالا تاریخ می نویسد که تقی زاده کی بود و چه نقشی داشت... ولی مطمئنا کمتر از 20 سال دیگر .....
...
خدا عاقبت همه را بخیر کند
هوالحق . چه جنب وجوشي چه ....
مودی
Iran, Islamic Republic of
شما اهالی سایت جهان مثل اینکه حالتان خوب نیست. دیروز یه کامنت زیر خبر مربوط به سخنان هاشمی گذاشتم که دقیقا هم...
... هر روز که می گذرد مصادیق.. آشکار ترمی شود....
ناصر
در مذاکرات چه بلایی بر سر ملت آورده اید که چون بوی افشای این توافق نامه را حس کرده اید، به حملات انتحاری برای کاهش دید مردم رو آورده اید؟جناب ...
از هاشمی هم مچکریم
Germany
... هاشمی گفت تقلب شده یا گفت بشار اسد از بمب شیمیایی استفاده کرده مگه دروغ گفت !!!!!!????? واقعیت بود
شما دلواپسان فقط با کلمات بازی میکنید ...
اکبر
تأسف‌آور است، ولی قابل انکار نیست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز با رفسنجانی دهه‌های اول انقلاب تفاوت فراوانی دارد....
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی . سردار حرف های.......
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت همه از جمله هاشمی رفسنجانی را به خیر کند
فرهاد
جناب آقای هاشمی شما را چه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما را به روح روح الله قسم درست بیاندیشید

شما همان هاشمی ابتدای انقلاب نیستید

چرا خود را از یک ستون اصلی نظام به یک مسئول حزبی تنزل دادید
شما را چه شده که در این سن خود را خواسته یا ناخواسته به میل و رغبت دشمنان همنوا و همصدا حرف می زنید

عاقبت به خیری شما را از خداوند می خواهم..........
منطغد
سلام:آقای هاشمی نامه بدون سلام به رهبری را هرگز فراموش نمی کنیم.نمازجمعه آخرتان ماندگار است....
کاظم اصلاح طلب
....
"دلواپسان" بهتر است بجای پرداختن به دروغ هاشمی به فسادهای افسانه ای ...بپردازند .
غفاری
بگم بگم هاشمی پس از حکم آقازاده شروع می شود!
امیر
....این گونه خیالپردازیها و... گره ایی از آن همه مشکلاتی که فرزندانش برای این ملت و مملکت بوجود آوردند،قابل ترمیم و جبران نخواهد بود.....................
لطفا ادب را رعایت کنید و تهمت بیجا نزنید در ضمن ایت الله هاشمی رفسنجانی
طرفدار انقلاب و وحدت وایران
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است....
نونتان دردامن زدن باختلافات است.شما به تازید مردم خوب میدانندوخوب میفهمند
همت
گل گفتی ،متاسفانه همه به فکرجیب خود...........
عظمت 9دي
امان ازذست چوپان دروغگو دروغگويي درذات ايشان است