سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

رفت‌و‌آمد بین ایران و روسیه راحت‌تر می‌شود

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 410389
سفیر تهران در مسکو از امضای تفاهم‌نامه تسهیل اعطای روادید میان ایران و روسیه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین همایش بین‌المللی "نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران" که صبح امروز در دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خبر لغو روادید بین ایران و روسیه صحت دارد؟ اظهار داشت: آنچه ما در موردش صحبت کردیم لغو روادید نبود، بلکه تسهیل اعطای روادید بین ایران و روسیه بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس یادداشت تفاهمی میان وزارت امور خارجه ایران و روسیه تهیه شده و به زودی امضا خواهد شد و براساس آن دریافت روادید برای تجار، بخش اقتصادی، گردشگران و محافل دانشگاهی به میزان زیادی تسهیل شده، چرا که نارضایتی‌هایی در زمینه دریافت ویزای ایران و روسیه وجود دارد و این تفاهم‌نامه این نارضایتی‌ها را برطرف خواهد کرد.

سفیر ایران در مسکو افزود: امیدوار هستیم این تفاهم‌نامه باعث تسهیل رفت و آمدها شود، البته در سال گذشته نیز تعداد گردشگران بین دو کشور نیز افزایش داشته و آنچه امروز آماده امضا بین ایران و روسیه است، تفاهم‌نامه تسهیل اعطای روادید میان دو کشور است.

سنایی درباره اخباری مبنی بر خرید موشک بین ایران و روسیه، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی درباره نقش روسیه در پرونده هسته‌ای ایران، تاکید کرد: نقش روسیه در پرونده هسته‌ای ایران بدون تردید و در طول سال‌های گذشته مثبت و تعدیل‌کننده بوده، البته عملکرد روسیه در گروه‌های مختلف متفاوت بوده و همیشه تعدیل‌کننده بوده، یعنی سعی کرده فشارهایی که بر ایران وجود داشته را تعدیل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *