شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳۷
۳۷

فرمانده مقتدر ایرانی سامرا را از شر تروریست‌ها حفظ کرد

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 371284
یک فرمانده عراقی به آسوشیتدپرس گفت اگر مشورت‌های نظامی ایران و سرلشکر سلیمانی نبود ما سامرا را در مقابل تروریست‌های داعش از دست می‌دادیم.
فرمانده مقتدر ایرانی سامرا را از شر تروریست‌ها حفظ کرد
به گزارش جهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت فرماندهان شبه نظامی و مسئولان دولتی عراق می‌گویند یک فرمانده مقتدر ایرانی به عنوان تاکتیسین اصلی همراه با مشاوران خود، نبرد علیه تروریست‌ها را هدایت می‌کند. حضور سرلشکر سلیمانی حیرت‌آور است. استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.

خبرگزاری آمریکایی اضافه کرد: چند مشاور متعلق به حزب‌الله لبنان نیز شبه نظامیان عراقی را در جبهه شمال بغداد هدایت می‌کنند. وهاب الطایی، فرمانده ارشد عسیب اهل الحق، که یکی از چندین گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران در عراق است، می‌گوید: «ما به این مشاوران نیاز مبرم داریم. آنها در جنگ‌های چریکی شهری مهارت زیادی دارند در حالی که ما هیچ تجربه‌ای در آن نداریم.»

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: آمریکا گروهی مرکب از ۲۱۰ سرباز به عراق فرستاده است؛ مأموریت اصلی آنان ارزیابی آمادگی نظامیان عراقی در جنگ با شورشیان داعش است. پنتاگون این هفته تأیید کرد که گزارش ارزیابی این تیم را دریافت کرده، اما برای بررسی آن و جمع‌بندی توصیه‌ها در مورد چگونگی کمک آمریکا به عراق، نیاز به زمان دارد. درخواست‌های عراق از نیروی هوایی آمریکا برای کوبیدن مواضع داعش تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

یک مقام ارشد نظامی عراقی با تأکید بر آن که تیم آمریکایی‌ها حتی زحمت حضور در میدان جنگ را هم به خود نداده، گفت: «ما تا به حال هیچ گونه کمک واقعی از آنها ندیده‌ایم.» با این وجود شبه نظامیان شیعه که توسط ایران سازمان‌دهی می‌شوند، توانسته‌اند از پیشروی داعشی‌ها جلوگیری کنند.

خبرگزاری آمریکا در ادامه این گزارش می‌نویسد: نیروی قدس به فرماندهی سلیمانی، که بازوی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور است، سال‌هاست که به آموزش شبه نظامیان شیعه در عراق مشغول است. این نیرو همچنین مدت‌هاست که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند و نیز به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در برابر شورشیان کمک کرده است.

یک مقام دولت عراق درباره نقش ایران گفت: «سلیمانی می‌خواهد همان طور که دمشق را برای اسد نگاه داشت، بغداد و سامرا را هم حفظ کند. او مدام بین ایران و عراق در رفت و آمد است و وقتی اینجاست به همه جاسر می‌زند.»

آسوشیتدپرس همچنین نوشت: علاوه بر تیم مشاوران، پهپادهای ایرانی نیز تقریباً هر روز پرواز‌های اکتشافی انجام می‌دهند. ایران همچنین به خلبانان عراقی اجازه داده است که پنج فروند هواپیمای جنگنده سوخو-۲۵ بازمانده از دوران شوروی را، که پیش از اشغال کویت در ۱۹۹۱ به دستور صدام حسین برای احتراز از نابودی به ایران اعزام شده بود، به عراق بازگردانند. این هواپیماها به ناوگان حدود شش فروند سوخوی ۲۵ روسی پیوست که المالکی به صورت دست دوم از روسیه خریده تا نیروی هوایی ناتوان عراق را که از دوسسنا با موشک‌های آمریکایی هلفایر تشکیل شده، تقویت کند.

خبرگزاری آمریکایی در پایان نوشت: فرماندهان شیعی شبه نظامی گفته‌اند سلیمانی علاوه بر این‌ها، شبه نظامیان، داوطلبان، و نیروهای دولتی را در خطوط مقدم جبهه نیز هدایت می‌کند. تمایل او و مشاورانش به حضور در صحنه نبرد به نوعی کیش شخصیت او در میان برخی از شبه نظامیان انجامیده است. یکی از فرماندهان شبه نظامیان مستقر در سامرا گفت: «آنها از فرماندهان نظامی عراقی به مراتب شجاع‌ترند. سلیمانی بهترین فرمانده نظامی در جهان است.»
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


saman
Iran, Islamic Republic of
خدا همه رزمندگان اسلامو حفظ کنه. آمین
Iran, Islamic Republic of
خدایا حاج قاسم رو برای ما حفظ کن
در عوض مارو بعنوان پیشمرگ های اسلام عزیز قبول کن
بسيجي
درود بر كيسان ابن عمره (كيان)زمان.
نمی شناسمش ؟ ولی قبول
علی
یارِ رهبر خدا نگهدارت
مجید
حضور همزمان سردار سلیمانی و آمریکائی های نامرد در عراق که ظاهرا در یک سنگر خواهند بود مشکوک است .
باید مراقب جان سردار باشند . برای آمریکائی ها صدمه زدن به این سردار عزتمند از هر دستاوردی ارزشمندتر است .
110
حرف درستی گفتید.خدا سردار اسلام را برای اسلام ومسلمین حفظ فرمایند.
داداش سردار اینارو تشنه میبره کنار آب و تشنه برمیگردونه
سردار سپاه اسلام کیس و نابغه هستش
و دعای ملت پشت سرشه
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که حضور آمریکا یعنی جاسوسی برای داعش!!!والله که تنها راه پیروزی عراق بیرون انداختن آمریکا از عراق است!آخه مگه میشه شیطان بزرگ جایی باشه واونجا انسانیت را قربانی نکنند؟خدایا آمریکا یعنی فرعون زمان را کی در دریای سرخ خشمت غرق می کنی؟
گرنگهدارمن آنست که من می دانم

شیشه را دربغل سنگ نگه می دارد
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
افتخار میکنیم به این سردار رشید اسلام
ali
Iran, Islamic Republic of
خدای ائمه انشاالله حفظشان کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش كنه
فرزند روح الله
او از نسل همت و باکری و کاظمی و ... است
نسل طلایی مرد ایرانی
نسل طلایی مومن ایرانی
نسل طلایی با غیرت ایرانی
و نسل طلایی ....
خدا سلیمانی را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
فدایی داری سردار
من یکی که حاضرم به فرمان شما حتی سپر گوشتی بشم جلوی داعشی ها
خدا به شما اجر بدهد
روسیاه شوند اوناهایی که شعار مکی دادند
"نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"
حسین مصباح (جانباز دفاع مقدس)
زمانی علیه صدام حزب بعث حالا علیه داعش حاضرم جان ناقابلم را تقدیم اول خدا واسلام بعد فرمان امام خامنه ای و تحت فرماندهی سردار عزیز اسلام سلیمانی قهرمان کنم
بدون تعارف و بدون ريا ،گروه عظيمي از مردم ايران از جمله خود بنده بهنوان بسيج بيست ميليون نفري حضرت امام خميني ره در ركاب مقام معظم رهبري مد ظله العالي آماده جهاد اكبر هستيم و با يك اشارت مقتدايمان داعشيان را به درياي مديترانه مي ريزيم اين يك شعار نيست.بولوف هيم نميزنيم چند روز پيش بود با جمعي از دوستان خدمت برادران پاسدار دلاور كه از دوستان قديميمان هستند رسيديم و اعلام كرديم آماده اعزام به عراق هستيم
الحمدلله رب العالمین
سردار سلیمانی مالک اشتر امام خامنه ای
سید محسن
خدایا این سردار سلیمانی عزیز را برای حفظ اسلام ومسلمانان جهان در پناه خودت قرار ده وحافظ او باش جانم فدایت سردار عزیز حاضرم سپری باشم جلوی شما درود خدا برشما خدا نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
فالله خیرحافظا و هو ارحم الراحمین
خدایا سردار را و همه رزمندگان اسلام را در پناه خودت حفظ کن. برای سلامتی سردار امام خامنه ای صلوات
سعید110
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشاءالله حفظش کند و مهمتر از او پرچمی است که او در دست دارد. خداوند انشا ء الله این پرچم را همواره در حال اهتزاز نگه دارد و هر لحظه بر شما جوانان رشید و غیوری که صلاحیت برافراشتن این پرچم را دارند، بیافزاید.
reza
خدا حفظ کنه این فرمانده مومن رو.
جلال
نسل داعش بایستی منقرض شود خبیثترین موجودات زمینی که حتی جنایتکار تر و پلیدتر از صهیونیسیتها هستند صهیونیستهای خونخوار کودکان را با بمب می کشند و لی داعشیان خبیث بچه شیرخواره را سر می برند آیا کودک شیرخواره سربریدن دارد ؟ به خدا قسم ارزو دارم خودم همه داعشیان را با روغن داغ سرخ کنم و گوشت نجسشان را خوراک لاشخورها و سگهای هار قرار دهم از بس پلیدند اگر ما توفیق در کربلا بودن را نداریم اما خداوند در زمان ما تخم و ترکه های جنایتکارانی مانند شمر و خولی را قرار داده است پس هر کس آرزو دارم شمری را بکشد بشتابد
حسین
مرد واقعی یعنی سردار سلیمانی خیلی ها اسمشون را گذاشتن مرد اماااااااااااااااااااااا درود خدا برسرداراسلام سلیمانی قهرمان
یا حق
خداوندا تورا به نبوت پیامبر(ص) وولایت علی(ع) قسمت میدهم سردار قاسم سلیمانی را سلامت نگهدار وحافظ او باش ودشمنانش را نابود کن
منصور
خدا امام رضوان الله را غریق رحمت بفرماید که سپاه آخرالزمانی برای حفظ اسلام درست کرد که فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود وامروز باید بگوییم اگرسپاه (سردار سلیمانی ها وشهید حسن مقدم ها ) نبودند کشورهای اسلامی هم نبودند دیروز سوریه امروز عراق سالها پیش لبنان وحزب الله لبنان وفردا انشالله کعبه و....
Iran, Islamic Republic of
هنر فرماندهان ایرانی در جریانات 88 برای همه عالم روشن شد.
علی
خدا ریشه ال سعود که نوکر سر سپرده انگیس و اسراییل بسوزاند که گروه های کثیف وبی منطق همه زایده انهاست
ADEL
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود خدابر حاج قاسم سلیمانی
مردی از دیار کریمان(کرمان) دست اباالفضل(ع) یاورتان
افشار
از من بپرسند ميگم امريكائيها فقط به عراق آمده اند براي جاسوسي و اينكه توان نظامي عراق را بسنجند و نقاط ضعف عراق را بدانند و به سرسپردگانشان يعني مقامات داعش اطلاع دهند.
الماسی
در جواب طبری ،،اگر خیلی ناراحتی برو جلو نیروهای امریکایی را بگیر ،،
امین رامندی
عشق فقط یک کلام /حاج قاسم سلیمانی
امین رامندی .
دوست دارم حاج قاسم . تو یکه تازه ایرانی . ژنرال
ولی
خدایش نگهدارش باد امین
09121354517
Iran, Islamic Republic of
ماشااله حاجی
از کامفیروز فارس
افتخار است یرای ما ایرانیان که یک فرمانده قهرمان داشته باشیم.خدا قوت حاجی.