جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۴

همنوایی بارزانی با طرح ضدعراقی آمریکا

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 421387
رئیس منطقه کردستان عراق وحدت نمی‌تواند امری اجباری باشد تصریح کرد که کردستان مستقل در آینده امری حتمی و مستمر است.
همنوایی بارزانی با طرح ضدعراقی آمریکا
به گزارش جهان، فارس به نقل از روسیا الیوم خبر داد، مسعود بارزانی که به تازگی از واشنگتن و دیدار با رئیس جمهور آمریکا بازگشته در اولین اظهار نظرش گفت که وحدت عراق امری اختیاری است و نه اجباری.

وی در سخنانی در مرکز مطالعات صلح آمریکا با اشاره به اینکه کردستان مستقل در آینده امری حتمی و مستمر است که بازگشت ندارد، تصریح کرد که کردهای عراق در شرایط کنونی طرحی برای جدایی از دولت مرکزی بغداد ندارند.

رئیس منطقه کردستان عراق عصر روز شنبه برای دیدار با باراک اوباما در رأس هیأتی بلند مرتبه راهی پایتخت‌ آمریکا شد.

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که رابطه بغداد-واشنگتن در روزهای اخیر در پی طرح ارائه شده توسط کنگره سرد شده است.

پس از مطرح شدن طرح کمیته سیاست خارجی کنگره آمریکا مبنی بر مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق، مقامات و شخصیت های عراقی واکنش شدیدی به این طرح نشان داده‌اند. طبق این طرح دولت آمریکا به طور مستقل با کردها و عشایر عراقی رابطه برقرار خواهد کرد و مقامات عراقی می‌گویند این طرح یعنی اینکه کردها و عشایر اهل سنت در نظر آمریکایی‌ها کشورهای مستقلی هستند.

پیش از این «عبدالهادی السعداوی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه سفر بارزانی در چارچوب طرح تجزیه عراق است، گفت: بارزانی با مقامات آمریکایی درباره طرح تجزیه که در کنگره بررسی می‌شود، گفت‌وگو خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
United States
خدا لعنتش کند باید میگذاشتند تا داعش نابودش میکرد
شاهنگیان
باز خرش از پل گذشت ، نامردی را شروع کرد . همین چند وقت پیش که داعش داشت بهشون حمله می کرد و سردار سلیمانی به کمکشون رفته بود ، می گفت امریکا ما را تنها گذاشت و ایران پیا ما ایستاد .
Iran, Islamic Republic of
شما از حقوق بگیر اسرائیل چه انتظاری دارید؟
بارزانی غیر کردهای مقیم کردستان ایران رو هم بیگانگان میدونه و از زادگاهش مهاباد نمیگذره مدتهاست که با آمریکا و اسراییل روهم ریخته الانم که قراره سلاح بگیرن از آمریکا پژاک و دموکرات و کومله و...هم که سابقه جنایت علیه مردم ما رو دارن وزارت اطلاعات باید به هوش باشه
حقش بود شیعیان عراق کردها را با داعش تنها می گذاشتند
b
این انگار بار تنش میخاره ....
داعش ریخت داشت کل منطقه کرد نشین رو میگرفت بدبخت ایران نبود الان ....
امیر
با احترام به سردار سلیمانی به نظر من تقصیر ایشونه چون داعش داشت تمام این جاسوسای اسراییلو که از اقلیم وملت کرد سواستفاده میکنن میکشت ایشون زود عکس العمل نشون داد
Iran, Islamic Republic of
شما خوش خیالید. داعش با حقوق بگیر اسرائیل هیچ کاری ندارد. فوقش چند هزار کرد بی گناه را میکشت.
علی
مردم غیور کرد اجازه وطن فروشی به نوکران اجانب نخواهند داد.
nima
Sweden
با انصاف هستید نظر من را هم بزارید . به نظر من کردهای عراق حق دارند مستقل شوند . انها ایرانی هستند.
این یک بازی دوسر باخته عزیزان بله مستقل شدن خیلی خوبه ولی برا کی ؟؟ برا کشوری که قراره 10 قسمتش کنن که دیگه هیچ قدرتی نداشته باشه !
پس باید با تمام زوایا به این موضوع نگاه کرد ... اگ داعش میگرفت اونجارو برگشتش خیلی سخت بود چون دیگه اون موقع مردمی در کار نبودن عزیزان ..
این بارزانی دچار توهم شده و باید از صحنه سیاسی حذف شود
فرزاد
ببخشيد مستقل بودن حق هر ملتي هست حوثي ها حق دارند فلسطين حق دارد و حزب لله لبنان حق دارد ولي كردها حق ندارد جه دمكراسي جالبي
France
حرفهای به ظاهر قشنگ و در باطن از اهداف صهیونیزم بین الملل و آمریکای جهانخوار.آدم باید خیلی احمق باشه که به دموکراسی آمریکایی دلخوش کنه و به هموطناش خیانت کنه.