پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مرگ ماجد الماجد و سئوالات بی‌پاسخ مانده

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 335789
گفته می‌شود که «ماجد الماجد برگی را امضا کرده و تعهده داده که با مسئولیت خودش منتقل شود». اگر این موضوع صحت داشته باشد؛ چگونه است که به محض دستگیری توسط اطلاعات ارتش لبنان، هوش و حواس خود را از دست داد؟.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «پانوراما الشرق الاوسط» در مقاله‌ای با اشاره به مرگ مشکوک «ماجد الماجد» سرکرده سعودی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» از گروهک‌های وابسته به سازمان تروریستی القاعده نوشت: ماجد الماجد چشم از جهان بست. زیاد تفاوتی نمی‌کند که مرده باشد و یا کشته شده است زیرا در هر دو صورت اطلاعاتش همراه وی دفن خواهند شد؛ ولی مسئولان امر بایستی به چند سئوال درباره چگونگی گذران هشت روز آخر عمرش پاسخ دهند.

وی با اشاره به مقدمه چینی برخی از رسانه‌ها برای اعلان مرگ الماجد؛‌ گفت: انتشار این خبر قابل انتظار بود زیرا برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که وی آخرین نفس‌هایش را می‌کشد. سرانجام بعد از گذشت هشت روز از دستگیری‌اش خبر مرگش در میان هاله‌ای از شک و تردیدها اعلام شد.

منابع پزشکی عمر وی را به علت عدم دریافت مراقبت‌های درمانی نزدیک به هفتاد سال اعلام کرده‌اند. در اینجا سئولاتی مطرح می‌شود که نیاز به پاسخ دارند. اگر نامناسب بودن وضعیت سلامتی وی را قبول کنیم؛ ماجد الماجد چگونه از بیمارستان نظامی خارج شد چنانچه اوضاع جسمانی‌اش اجازه این کار را نمی‌داد؟ کدام پزشک اجازه انتقال وی را صادر کرد؟ گفته می‌شود که «ماجد الماجد برگی را امضا کرده و تعهده داده که با مسئولیت خودش منتقل شود». اگر این موضوع صحت داشته باشد؛ چگونه می‌توان باور کرد که الماجد وقتی در آمبولانس بود در هوشیاری کامل قرار داشت ولی به محض دستگیری از اطلاعات ارتش لبنان، هوش و حواس خود را از دست می‌دهد؟ از زمان بیرون آمدن ماجد الماجد از بیمارستان تا زمان دستگیری‌اش چه اتفاقاتی برای او رخ داده است؟.

منابع آگاه تاکید می‌کنند که ماجد الماجد به هنگام دستگیری در خودروی آمبولانسی که به سمت منطقه «البقاع» لبنان در حرکت بود؛ کاملا هوشیار بود. بنابراین چه اتفاقی افتاد که تا متهم هوشیاری خود را از دست داد؟ آیا الماجد از لحظه دستگیری تا زمان رسیدن به بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و این امر باعث به هم خوردن وضعیت جسمانی‌اش شد؟. چنین رفتاری با متهمان به صورت امری عادی در آمده است. اگر مشخص شود که متهم در روزهای نخست دستگیری در وضعیت سلامتی خوبی به سر می‌برد؛ باید سئوال کنیم که چه کسانی با وی دیدار کردند؟ علت وخیم شدن شرایط جسمانی‌اش چیست؟ چرا ارتش در صدور بیانیه‌ای درباره روند تحولات تعلل کرد؟ چه کسانی در بیمارستان به الماجد کمک می‌کردند؟ چه کسانی او را به بیمارستان آوردند و هزینه‌های درمانش را پرداخت کردند؟ پاسخ مسئولان لبنانی به تردید ایران در مرگ الماجد و درخواست تهران برای کالبدشکافی جسدش چیست؟

این نویسنده در پایان تاکید می‌کند که هدف طرح این سئولات متهم کردن ارتش لبنان نیست؛ ولی اهمیت متهمی در این سطح مطرح شدن چنین سئولاتی را اجتناب ناپذیر می‌سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *