جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله شدید سخنگوی داعش به القاعده

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 355886
سرکرده گروه تروریستی داعش در بیانیه ای جدید با حمله شدید علیه سران القاعده، آنها را به انحراف ریشه ای متهم کرد، مسئله ای که احتمال آغاز جنگ داخلی فراگیر میان تروریستها را تقویت کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه لبنانی الاخبار امروز در گزارشی اعلام کرد: انتشار پیام صوتی جدیدی از "ابومحمد العدنانی" سخنگوی گروه تروریستی داعش که در آن به شدت علیه سران القاعده حمله کرده و آنها را به انحراف ریشه ای متهم کرده است، احتمال آغاز جنگ داخلی میان تروریستها در سوریه را تقویت کرده است.

ناظران منطقه ای معتقدند: افزایش تنشها میان داعش و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) در صحنه نبردهای سوریه، بیانگر احتمال آغاز جنگ داخلی میان این دو گروه تروریستی است که شاید در آینده ابعاد آن از خاک سوریه نیز فراتر رود.

دور جدید تنشها میان داعش و القاعده در بیانیه صوتی ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش دیده می شود. وی در این بیانیه که با عنوان "این راه ما نبوده است و نخواهد بود"، پاسخ بیانیه صوتی اخیر "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده را داده است.

در بیانیه صوتی سخنگوی داعش برای نخستین بار دیده می شود که سران القاعده به صورت صریح مورد تهدید قرار می گیرند، این در حالی بود که در گذشته داعش به صورت مستقیم سران القاعده را خطاب قرار نمی داد و آنها را تهدید نمی کرد.

سخنگوی داعش در این بیانیه سران داعش را با این عبارات مورد خطاب قرار داده است: "شما از مسیر صحیح خارج شده اید"، "شما اصل جهاد را نمی دانید"، "شما دچار انحراف ریشه ای شده اید"، "جهاد این نیست که افراد سکولار را به جمع خود فرا بخوانند و با فتواهای صادر شده مجاهدین را به قتل برسانند"، "شما طرح ایجاد کشور اسلامی و خلافت را از بین برده اید".

ابومحمد العدنانی همچنین با اعلام فهرست بلندبالایی از دیگر اتهامات سران القاعده، آنها را عامل تضعیف گروههای به اصطلاح مبارز و مجاهد دانسته است. سخنگوی داعش حتی سران القاعده را که روزی با آنها همپیمان بوده اند، به انحراف ریشه ای از دین متهم کرده است.

سخنگوی داعش در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر خود را تا تحقق خلافت اسلامی ادامه می دهد، خطاب به سران القاعده تاکید کرده است: آنها خون ما را حلال کرده و ما را به قتل می رسانند و اگر آنها را رها کنیم ما را قتل عام می کنند، اگر هم از خود دفاع کنیم و پاسخ حملات آنها را بدهیم؛ در رسانه ها گریسته و ما را خوارج می خوانند".

خاطرنشان می شود در بخشهای مختلف بیانیه جدید داعش علیه القاعده، نشانه هایی از مورد تمسخر قرار دادن تفکرات سران القاعده دیده می شود.

پیش از این نیز حملات متقابل داعش و القاعده که در صحنه سوریه بر سر مناطق دور از کنترل ارتش سوریه دچار درگیری شدید شده و بر سر تقسیم غنایم نبردهای سنگین با یکدیگر داشته اند سابقه داشته است، اما ناظران منطقه ای معتقدند تنشهای فعلی تاکنون بی سابقه بوده و احتمال شدت گرفتن آتش جنگ میان این گروه تروریستی در سوریه و دیگر کشورهای منطقه را بیشتر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *