جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۶۱ درصد دموکرات‌ها با توافق موافقند

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 435986
طبق نظرسنجی مشترک «سی‌ان‌ان/اوآرسی»، ۶۱ درصد از دموکرات‌ها ضمن اعلام حمایت از برجام خواستار تصویب آن در کنگره آمریکا شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مذاکره‌کنندگان ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) به توافق رسیدند.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیرماه) متن توافق هسته‌ای را به کنگره تحویل داد تا در یک بازه زمانی ۶۰ روزه، این توافق را مورد بررسی قرار دهند و در خصوص آن رأی‌گیری کنند.

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مانع از تصویب متن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در کنگره شوند. از طرف دیگر دولت اوباما تلاش می‌کنند تا کنگره را متقاعد کند که به نفع این توافق رأی دهند.

طبق نتایج نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی»، ۶۱ درصد از دموکرات‌ بر این باورند که متن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ باید در کنگره تصویب شود و از آن حمات کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از جمهوری‌خواهان و ۵۵ درصد از احزاب مستقل کنگره معتقدند که توافق هسته‌ای کنونی با ایران یک توافق خوب نیست و بنابراین باید در کنگره رد شود.

جمهوری‌خواهان به دو سوم اکثریت آراء هر دو مجلس نمایندگان و سنا آمریکا نیاز دارند تا بتوانند علاوه بر آنکه علیه توافق هسته‌ای ایران رأی می‌دهند، حق وتو اوباما را نیز سلب کنند به همین منظور تا حد خیلی زیادی به رأی دموکرات‌ها و احزاب مستقل برای پیشبرد این هدف نیاز دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *