جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اختصاص ۶ میلیارد دلار برای مهارآب‌های مرزی

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 377783
دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ۸۰ درصد کارها، منابع و برنامه‌های توسعه در دست دولت است و دولت‌ها کشور را به پیشرفت یا پسرفت می‌رسانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی ‌رحیم‌صفوی شامگاه شنبه در یادواره شهدای دولت و مراسم پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر در محل حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: سلام مقام معظم رهبری را به خانواده شهیدان و مردم مومن، هوشمند و ولایتمدار کرمان می‌رسانم.

وی با بیان اینکه ما با شهیدان عهد و پیمان بستیم تا آخر وفادار به شهیدان، امام شهدا، ولی‌فقیه، ارزش‌ها و مردم باقی بمانیم ادامه داد: استان کرمان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز دارد.

رحیم‌صفوی به ایراد سخن در دو محور شامل شهیدان باهنر و رجایی و تبیین و تشریح برخی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت پرداخت.

وی عنوان کرد: شهید باهنر و شهید رجایی اسوه‌های حسنه‌ای از نظر اندیشه، تفکر، اخلاق، رفتار، مدیریت و جهت‌گیری انقلابی برای دولتمردان ما هستند.

رحیم‌صفوی افزود: شهید باهنر از یک اندیشه راهبردی و جهان‌بینی اسلامی برخوردار بود و در تدوین کتاب‌های درسی دوره دبیرستان قبل از انقلاب و با حضورش در دانشگاه‌های قبل از انقلاب بسیار هوشمندانه و خردمندانه، اندیشه انقلاب اسلامی و اندیشه‌های و افکار امام خمینی (ره) را در برپایی حکومت اسلامی و چگونگی مبارزه با رژیم طاغوت به جوانان نشان می‌داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: شهید رجایی انسانی کم‌نظیر، خداجوی، مردم‌باور و عاشق و شیدای امام راحل بود، اما روح بلند شهید رجایی در قالب جسم نحیف و کوچک این بزرگمرد تاریخ ایران آرامش نداشت.

رحیمی‌صفوی اضافه کرد: شهید رجایی مقلد امام راحل و فرزند ملت بود و پاسداری از ارزش‌ها و خدمت به مردم را افتخار می‌دانست و هرگز پست و مقام و مسئولیت نتوانست ذره‌ای وی را به خودش وابسته کند و خدشه‌ای در شخصیت و منش این اسوه اخلاق و فضیلت وارد آورد.

وی اظهار کرد: بارها به دیدار شهید رجایی رفتم، سادگی لباس، اخلاق و رفتار وی مثال‌زدنی و انسانی فکور و کم‌حرف بود.

رحیم‌صفوی بیان داشت: شهید رجایی به نفع نیروهای حزب‌الله تصمیم‌گیری‌های مهم را انجام می داد و به راستی جامعه و مدیران ما بیش از هر چیز دیگری به این اندیشه، تفکر، اخلاق و مدیریت این شهدا محتاج هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و هئیت دولت سخنان گهربار و راهگشایی را ارائه کردند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی کلید رونق اقتصادی را در فعالیت‌های داخلی و حمایت از تولید ذکر کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: موقعیت جغرافیایی، سرزمینی و نیروی انسانی یکی از بزرگترین و ارزشمندترین ظرفیت‌های کشور ما است.

رحیم‌صفوی بیان کرد: خداوند متعال یک سرزمین غنی، وسیع و منابع معدنی فلزی و غیرفلزی، ملت هوشمند، نجیب، صبور و با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله و با اعتقاداتی به اسلام ناب محمدی به ما عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: کشور ما ظرفیت بالایی دارد و این هنر مدیران است که بتوانیم از این ظرفیت‌های عظیم استفاده کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ادامه پرشتاب رشد ملی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به علت دغدغه‌ای که برای رشد علمی و توجه به دانشگاه‌ها داشت، تغییر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را رقم زد.

رحیم‌صفوی گفت: ظرفیت کشور ما هم‌اکنون در سطح کشورهای غرب آسیا از نظر زیربناهای علمی مانند دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اساتید و محققان، دانشمندان و تعداد دانشجویان نسبت به سایر کشورهای پیرامونی قابل مقایسه نیست و ایران بسیار بالاتر از کشورهای منطقه پیرامونی ما است.

وی از وجود بیش از ۴ میلیون دانشجو و ۷۰ هزار نفر اعضای هیئت علمی در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: استان کرمان حدود ۱۱۰ دانشگاه و مرکز علمی دارد.

رحیم‌صفوی یادآور شد: اگر وزارتخانه‌های ما توان استفاده از این ظرفیت را داشته باشند، این دانشگاه‌ها پشتوانه علمی برای دستگاه‌های کشور هستند.

وی گفت: دانشجویان ما بعد از اینکه فارغ‌التحصیل می‌شوند با مشکل بیکاری مواجه هستند و دولت ما نمی‌تواند برای دانشجوی ما شغل ایجاد کند. ۲.۵ میلیون نفر بیکار داریم و دولت باید حداقل سالی یک میلیون شغل ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: دولت به اندازه کافی چاق شده است و حدود ۷۰ درصد بودجه کشور ما صرف حقوق و مزایای کارکنان دولت می‌شود و مهارت‌آموزی به جوانان و استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد شغل باید مورد توجه باشد.

رحیم‌صفوی با اشاره به تاکید مقام رهبری در زمینه استفاده بهینه از آب افزود: بحران آب جدی است و ما یکی از مسرف‌ترین کشورها در زمینه مصرف آب هستیم. ۹۰ درصد آب موجود در ایران برای کشاورزی صرف می‌شود و باید استفاده بهینه از منابع آبی را دنبال کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مقام معظم رهبری در بحث آب‌های مرزی در سال جاری اجازه دادند، ۶ میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی تا چند سال آینده هزینه شود.

رحیم‌صفوی بیان کرد: سالانه ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از ایران خارج می‌شود و اگر آب‌های مرزی را مهار کنیم و به داخل سرزمین برگردانیم، می‌توان کشاورزی را رونق بیشتری داد.

وی خواستار کنترل آب‌های مرزی، مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب و استفاده از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها و انرژی خورشیدی شد.

رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه از سال ۹۵ آغاز می‌شود و اگر همه مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند را در برنامه پنج ساله ببینیم با ظرفیت‌هایی که داریم، می‌توانیم زندگی مردم، اقتصاد و فرهنگ را بهبود بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما هم‌اکنون یک رهبر قدرتمند، حکیم، دوراندیش، مهربان، دارای نفوذ سیاسی و معنوی در عراق، سوریه، فلسطین و جهان اسلام داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمانده دفاع از بلاد اسلامی غزه و سوریه است و اگر می‌بینید، اسرائیلی‌ها این‌گونه در غزه و سوریه شکست می‌خورند به‌ علت رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری است.

رحیم‌صفوی گفت: با عزم، اراده، انسجام و وحدت ملی می‌توانیم با مدیریت دولتمردان و تدوین راهبردها و تبدیل این راهبردها به برنامه‌های چند ساله و عملیاتی کردن آنها موفق باشیم.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد کارها، منابع و برنامه‌های توسعه در دست دولت است و دولت‌ها کشور را به پیشرفت یا پسرفت می‌رسانند.

رحیم‌صفوی افزود: امیدواریم ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت، آبادانی و زندگی توأم با استقلال سیاسی باشد.
https://jahannews.com/vdcc4mq112bqmm8.ala2.html
jahannews.com/vdcc4mq112bqmm8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *